Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2013, 16:51, 6717 прочитания

Мрежата на "Спиди" в търговски обекти се разраства

Освен в Румъния от компанията проучват възможността да купят дял от куриерски фирми в Сърбия и Македония

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
43
са вече откритите точки за малки пратки по проекта Speedy Parcel Shop
Куриерската компания "Спиди" вече има открити 43 обекта по проекта й Speedy Parcel Shop (SPS) за навлизане в сегмента на пратките на дребно чрез обекти в жилищни квартали и по-малки населени места. Това каза пред "Капитал Daily" Данаил Данаилов, член на борда на директорите на компанията. Плановете са до края на годината броят на SPS точките да достигне 90-100 в цялата страна. Чрез тях клиенти на куриерската компания могат да приемат и получават пратки от точки за обслужване, разположени в малки търговски обекти. Те са различни от центровете за приемане и разпределяне на пратки на "Спиди" и чрез тях компанията открива обекти в малки населени места, както и в жилищните райони на по-големите градове.

Стабилно увеличение


В началото на месец май, когато беше обявен проектът, той започна с 28 такива точки в цялата страна. Само за три месеца броят им е надминал 40, като първоначалните планове бяха до края на тази година да се открият още 70 обекта. Засега от "Спиди" не се ангажират какви приходи се очакват от тях, като Данаилов уточни, че през тази година със сигурност те ще са малка част от постъпленията им.


"На практика по-динамичното отваряне на нови обекти на "Спиди" става чрез SPS. Този проект се развива според първоначалните ни очаквания", коментира Данаилов. С помощта на SPS точките от компанията се надяват да работят по-активно и в сегмента на онлайн търговията. Данаилов посочи, че там маржовете са под силен натиск, но намаляването на цените от страна на куриерските компании е "малко изкуствено".

За тази година от компанията очакват да запазят 19-20% ръст на приходите си, колкото беше той и през първото полугодие. За миналата година увеличението беше с 14% спрямо 2011 г. По думите на Данаилов увеличението на приходите на "Спиди" се дължат по-скоро на "структурни промени на бизнеса", отколкото на икономическо раздвижване или изземване на пазарен дял от другите куриери. Донякъде кризата е причината компанията да намери нови клиенти сред малките и средните фирми. И в момента в България делът на фирмите, които поддържат собствен транспорт, е над 60%, много над този в Западна Европа, обясни Данаилов. За самите фирми това става много нерентабилно при свиване на оборотите, непостоянно количество поръчки и нужда от гъвкавост. Така, вместо да поддържа няколко буса, които да изчакват да се натрупат повече стоки за разнасяне, за дружеството излиза по-изгодно да наема външен транспорт.

Международно присъствие



От "Спиди" продължават да проучват и възможността за покупка на дялове от местни дружества в Сърбия, Македония и Румъния, с което да разшири бизнеса си към съседните държави. Още при качването на "Спиди" на Българската фондова борса от ръководството обявиха намерението си за инвестиция в Румъния. Освен там куриерската компания вече обмисля и навлизане чрез покупка и в двете западни съседки на България.

Засега вложенията зад граница са по-скоро на фаза проучване, като все пак инвестиция в Румъния остава приоритет пред другите две, тъй като страната е членка на ЕС, няма граници и транспортирането на пратки е много по-лесно. "На практика развитието на международните ни пратки се определя от границите на ЕС", коментира Данаилов. В Румъния "Спиди" доставя всеки ден до местен партньор, но бъдещите намерения са да стъпи по-стабилно на местния пазар. За Македония основно се движат карго пратки.
Данаилов обясни, че пазарът в Сърбия е доста труден и в последните години има много силна "ценова война", като конкуренцията там не е по качество на услугите, а основно в цените. Македония пък е много малък пазар, който тепърва ще се развива, добави Данаилов.

При представянето на "Спиди" пред инвеститори на БФБ изпълнителният директор на компанията Валери Мектупчиян каза, че по оценки на ръководството за разширение на бизнеса им към Румъния ще трябва да се инвестират около 10-15 млн. евро. Тогава Мектупчиян не изключи възможността това финансиране да дойде през фондовата борса, защото финансирането от банки ще е по-трудно. И в момента "Спиди" работи с международни пратки чрез партньорството си с DPD, освен това доставя всеки ден до партньор в гръцкия град Солун.

Финансови резултати на "Спиди" (в хил. лв., консолидирани)
показател I.-VI.2013 Промяна спрямо I.-VI.2012
Печалба 4 321 16.28%
Общи приходи 30 332 19.08%
- от тях продажби 30 112 19.64%
Общи разходи 25 531 19.63%
- от тях за персонала 8 535 10.33%
Активи 23 547 -8.35%
Дългосрочни задължения 4 189 21.81%
Краткосрочни задължения 8 931 -23.86%
Източник: отчет на "Спиди"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 2874 прочитания

Водещите европейски акции са се повишили с над 30% от март досега Водещите европейски акции са се повишили с над 30% от март досега

В САЩ пазарите намират за несериозна заплахата на Тръмп за санкции срещу социалните мрежи

28 май 2020, 705 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Златоград стартира проект за геотермално отопление

Това е втори шанс за изграждане на съоръжението, след като първият опит през 2009 г. пропадна

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10