Мрежата на "Спиди" в търговски обекти се разраства
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мрежата на "Спиди" в търговски обекти се разраства

Управляваната от Валери Мектупчиян компания има 19% ръст на приходите за първото полугодие

Мрежата на "Спиди" в търговски обекти се разраства

Освен в Румъния от компанията проучват възможността да купят дял от куриерски фирми в Сърбия и Македония

Весела Николаева
7098 прочитания

Управляваната от Валери Мектупчиян компания има 19% ръст на приходите за първото полугодие

© Анелия Николова


43

са вече откритите точки за малки пратки по проекта Speedy Parcel Shop

Куриерската компания "Спиди" вече има открити 43 обекта по проекта й Speedy Parcel Shop (SPS) за навлизане в сегмента на пратките на дребно чрез обекти в жилищни квартали и по-малки населени места. Това каза пред "Капитал Daily" Данаил Данаилов, член на борда на директорите на компанията. Плановете са до края на годината броят на SPS точките да достигне 90-100 в цялата страна. Чрез тях клиенти на куриерската компания могат да приемат и получават пратки от точки за обслужване, разположени в малки търговски обекти. Те са различни от центровете за приемане и разпределяне на пратки на "Спиди" и чрез тях компанията открива обекти в малки населени места, както и в жилищните райони на по-големите градове.

Стабилно увеличение

В началото на месец май, когато беше обявен проектът, той започна с 28 такива точки в цялата страна. Само за три месеца броят им е надминал 40, като първоначалните планове бяха до края на тази година да се открият още 70 обекта. Засега от "Спиди" не се ангажират какви приходи се очакват от тях, като Данаилов уточни, че през тази година със сигурност те ще са малка част от постъпленията им.

"На практика по-динамичното отваряне на нови обекти на "Спиди" става чрез SPS. Този проект се развива според първоначалните ни очаквания", коментира Данаилов. С помощта на SPS точките от компанията се надяват да работят по-активно и в сегмента на онлайн търговията. Данаилов посочи, че там маржовете са под силен натиск, но намаляването на цените от страна на куриерските компании е "малко изкуствено".

За тази година от компанията очакват да запазят 19-20% ръст на приходите си, колкото беше той и през първото полугодие. За миналата година увеличението беше с 14% спрямо 2011 г. По думите на Данаилов увеличението на приходите на "Спиди" се дължат по-скоро на "структурни промени на бизнеса", отколкото на икономическо раздвижване или изземване на пазарен дял от другите куриери. Донякъде кризата е причината компанията да намери нови клиенти сред малките и средните фирми. И в момента в България делът на фирмите, които поддържат собствен транспорт, е над 60%, много над този в Западна Европа, обясни Данаилов. За самите фирми това става много нерентабилно при свиване на оборотите, непостоянно количество поръчки и нужда от гъвкавост. Така, вместо да поддържа няколко буса, които да изчакват да се натрупат повече стоки за разнасяне, за дружеството излиза по-изгодно да наема външен транспорт.

Международно присъствие

От "Спиди" продължават да проучват и възможността за покупка на дялове от местни дружества в Сърбия, Македония и Румъния, с което да разшири бизнеса си към съседните държави. Още при качването на "Спиди" на Българската фондова борса от ръководството обявиха намерението си за инвестиция в Румъния. Освен там куриерската компания вече обмисля и навлизане чрез покупка и в двете западни съседки на България.

Засега вложенията зад граница са по-скоро на фаза проучване, като все пак инвестиция в Румъния остава приоритет пред другите две, тъй като страната е членка на ЕС, няма граници и транспортирането на пратки е много по-лесно. "На практика развитието на международните ни пратки се определя от границите на ЕС", коментира Данаилов. В Румъния "Спиди" доставя всеки ден до местен партньор, но бъдещите намерения са да стъпи по-стабилно на местния пазар. За Македония основно се движат карго пратки.

Данаилов обясни, че пазарът в Сърбия е доста труден и в последните години има много силна "ценова война", като конкуренцията там не е по качество на услугите, а основно в цените. Македония пък е много малък пазар, който тепърва ще се развива, добави Данаилов.

При представянето на "Спиди" пред инвеститори на БФБ изпълнителният директор на компанията Валери Мектупчиян каза, че по оценки на ръководството за разширение на бизнеса им към Румъния ще трябва да се инвестират около 10-15 млн. евро. Тогава Мектупчиян не изключи възможността това финансиране да дойде през фондовата борса, защото финансирането от банки ще е по-трудно. И в момента "Спиди" работи с международни пратки чрез партньорството си с DPD, освен това доставя всеки ден до партньор в гръцкия град Солун.

Финансови резултати на "Спиди" (в хил. лв., консолидирани)
показателI.-VI.2013Промяна спрямо I.-VI.2012
Печалба4 32116.28%
Общи приходи30 33219.08%
- от тях продажби30 11219.64%
Общи разходи25 53119.63%
- от тях за персонала8 53510.33%
Активи23 547-8.35%
Дългосрочни задължения4 18921.81%
Краткосрочни задължения8 931-23.86%
Източник: отчет на "Спиди"

43

са вече откритите точки за малки пратки по проекта Speedy Parcel Shop

Куриерската компания "Спиди" вече има открити 43 обекта по проекта й Speedy Parcel Shop (SPS) за навлизане в сегмента на пратките на дребно чрез обекти в жилищни квартали и по-малки населени места. Това каза пред "Капитал Daily" Данаил Данаилов, член на борда на директорите на компанията. Плановете са до края на годината броят на SPS точките да достигне 90-100 в цялата страна. Чрез тях клиенти на куриерската компания могат да приемат и получават пратки от точки за обслужване, разположени в малки търговски обекти. Те са различни от центровете за приемане и разпределяне на пратки на "Спиди" и чрез тях компанията открива обекти в малки населени места, както и в жилищните райони на по-големите градове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.