Sanoma се оттегля от България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sanoma се оттегля от България

Sanoma се оттегля от България

Финландската медийна компания продаде бизнеса си на българските си партньори

Весислава Антонова
8719 прочитания

Финландската медийна компания Sanoma продава дела си в българското издателство "Санома Блясък България". В  Страната ни компанията има джойнтвенчър с фамилията Друмеви. Двете дружества си разпределяха по равно дяловете в местната компания през 2003 г.

С тази сделка Sanoma се изтегли окончателно от българския пазар, като продажбата е част от реорганизацията на медийния й бизнес. Купувач е компания, собственост на българските й партньори Красимир Друмев и Димитър Друмев.

"Санома Блясък" ще продължи да издава настоящите си списания - седемте лицензионни Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Men’s Health, National Geographic, National Geographic Kids и Story, петте български списания "Блясък", "Журнал", "Кулинарен Журнал", "Здравен Журнал", "Моето дете". Компанията продължава да оперира и всичките си интернет сайтове rozali.com, gotvetesmen.bg, cosmopolitan.bg, moetodete.bg и bliasak.bg, както и книгоиздателската си програма.

Изпълнителния директор на "Санома Блясък" Димитър Друмев коментира в съобщението до медиите: "За нас тази сделка представлява добра инвестиция в бизнеса, който сме създали и който развиваме през последните 20 години. Още повече, че макар и в икономически трудна ситуация, компанията ни се развива и разширява като портфолио и качество на продуктите и ние отбелязваме значителен ръст на пазарния си дял на потребители и рекламодатели". Той споделя, че стратегията на дружеството остава непроменена – "лидерска позиция на пазара чрез качествени издания и ефективни рекламни решения".

Пред "Капитал" Димитър Друмев уточни, че ще запазят големината на портфолиото си. "Не планираме да спираме списания, защото на този етап няма нужда. Ако забележим, че има издания, които излизат в разрез с пазарната бизнес логика, чак тогава бихме преосмислили, какво да отпадне от портфолиото ни. Ние и друг път сме го правили", каза той.

Преди две седмици Sanoma продаде бизнеса си в Румъния, а през миналата година в Словения. Оттеглянето на компанията от българския пазар е ясен знак, че финландската компания се изтегля от малките източноевропейски пазари, където постигнатите резултати са под средните за пазара и допълнитено рекламният пазар е в криза.

Sanoma Media е подразделение на финландската компания Sanoma, която функционира в 20 държави. Тя е сред водещите медийни групи в Европа и отговаря за дейностите в Централна, Източна и Югоизточна Европа. Има водещи позиции в Белгия, България, Румъния, Русия, Унгария, Финландия, Холандия и Чехия. В портфолиото и влизат: над 140 списания, които са насочени предимно към жени, бизнес списания, вестници, интернет сайтове, телевизионни канали, радио станции, изложения и събития.

Sanoma стъпи официално на българския пазар през 2003 г. Тогава българските издатели "Блясък медиа" ООД и холандската компания Sanoma Magazines Internationa (SMI) спечелиха лиценза за издаването на Cosmopolitan (списанието излезе на български през 2004 г.) в съревнование с издателите на българския Playboy, "Атика медиа България".

За издаването на Cosmopolitan в България, двете компании се обединиха в джойнт венчър с името "Санома Блясък България" АД. Международната компания закупи 50% от собствеността на "Блясък медиа" и така беше учредено съвместното дружество.

SMI е базирана в Холандия и е част от Sanoma Magazines, която е четвъртият по големина издател на списания в Европа, има значителен пазарен дял в Белгия, Холандия, Унгария и Чехия и е дъщерна компания на финландския медиен гигант Sanoma WSOY. Създадената през 2003 г. фирма беше наполовина холандско-финландска собственост, но и до днес се управляваше от българи.

Повече по темата в "Капитал Daily"

Финландската медийна компания Sanoma продава дела си в българското издателство "Санома Блясък България". В  Страната ни компанията има джойнтвенчър с фамилията Друмеви. Двете дружества си разпределяха по равно дяловете в местната компания през 2003 г.

С тази сделка Sanoma се изтегли окончателно от българския пазар, като продажбата е част от реорганизацията на медийния й бизнес. Купувач е компания, собственост на българските й партньори Красимир Друмев и Димитър Друмев.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

22 коментара
  • 1
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП

    Поредните избягали от България. Станишев, Орешарски, какво става, защо инвеститорите бягат? Не са ли чували за плана Орешарски и не виждат ли как демокрацията и държавността бяха възстановени??? След като хунтата на Боко падна очаквах опашки от инвестотори. Не само от Русия.

  • 2
    demonoid avatar :-|
    demonoid - чао тирани!

    То пък при Боко (който искаш да върнеш с протеста си) си чупиха краката ад идват инвеститори...

  • 3
    ju_li avatar :-P
    ju.li

    Божкеее, единственото за което знам, от изброените по-горе, е NG. :)

  • 4
    megelito avatar :-|
    megelito

    Логично, но си мислих че и по-рано ще се случи ...Всички, които са в рекл. индустрия знаят, че едвам креташе Санома последните години в кризата в България и в печатните издания....А и нашият малък, малък пазар си е мъка ...

  • 5
    pzashev avatar :-|
    pzashev

    До коментар [#1] от "Daniel Defoe - Аз бях на протест. А ти?": Това е нормално бизнес решение на фирма изпитваща трудности и имаща в стратегията си консолидация на бизнес активи. Какво общо имат с това Борисов, Орешарски и т.н.?!
    Ако бизнеса беше толкова закъсал (и поради политическата ситуация в страната), едва ли г-да Друмеви биха дали парите си.

    Аз мисля, че би било добре за всички ни да не политизираме дори туй що не се политизира.

  • 6
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    В днешно време хората рядко сядат да четат списания на хартиен носител. За да се справят с намаляващите приходи, издателите все повече наблягат на рекламите и като резултат на това се получава списание в което 50 процента от страниците са дразнещи реклами. Именно това, както и високата цена от 5 лв ме принудиха да се откажа от НГ и да се абонирам за списание "Знание".

  • 7
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    Абе аз не мога да разбера. Защо няма електронен вариант на НГ? И да струва 2-3 лв. Всички имаме киндъли или там някви падове. Не виждам защо ми е списание напечатано на скъпа гланцирана хартия и пълно с реклами. Аз искам да си чета статиите вътре,

  • 8
    pepix avatar :-P
    PepiX

    [quote#3:"ju.li"]Божкеее, единственото за което знам, от изброените по-горе, е NG. :)[/quote]

    Това просто значи, че малко знаеш :p

  • 9
    info111 avatar :-|
    info111

    Ето една информация по неотдавнашна статия за друга медия:

    От btv най-накрая си признаха истината за “раздялата”!?


    Изгониха Анна Цолова заради правилната постъпка да застане на страната на протестиращите


    Виктор Николаев и Анна Цолова са уволнени от btv поради факта, че се държаха грубо с министър-председателя Пламен Орешарски на открито интервю. А другата по-скорошна новина е, че Анна Цолова е изгонена заради това, че защитава протестиращите като ие груба и агресивна към контрапротеста.
    Според началниците на Цолова тя е много „непослушна“ и не изпълнява това, което предварително й се задава, като задача.
    От пресцентъра на btv искат всичко да се размине без излишни скандали и предложили на телевизионната водеща да остане на работа, но да взема по-малка заплата и медийното й присъствие да намалее до минимум.
    Тя споделя пред шефовете си, че ще помисли, но през това време заедно със своя партньор Виктор Николаев преговарят с Нова телевизия.
    В интернет пространството се появи новина, че те двамата вече нямат бъдеще в БТВ и от ръководния състав на телевизията й позволяват да опровергаят тази уж лъжа. Те отказват и пиарите решават да се справят с проблема, като пишат неща, които в последствие не се случват, а изглеждат като лъжци пред българската аудитория.
    Накрая телевизионните водещи бяха изгонени от btv заради неудобните коментари. Това още веднъж доказва, че българските телевизии са управлявани от хората с най-голямата власт в момента.


  • 10
    antipa avatar :-|
    D-r D

    До коментар [#9] от "info111":

    Двамата водещи (бивши) са доста посредствени, за да им се отделя толкова внимание. Вместо да "управляват" сблъсъка на тезите на поканените в студиото, за да се изяснят позициите им за публиката, вземат страна и атакуват, което е некоректно.
    Професията "тв водещ" в българския й вариант явно не изисква предварителна задълбочена подготовка по темите - изчитането на вестниците и новинарските сайтове е достатъчно за многознайковски коментари.
    Така днес повърхностно и некомпетентно се коментират въпроси за бюджета и положението в Сирия, утре за здравната каса и Белене, след това - инвитрото и ЧЕЗ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK