Силен сезон за производителите на велосипеди

След като през миналата година износът на компаниите скочи с 40% до 86 млн. евро, очакванията за тази година са ръстът да достигне до 29%

Българската велоиндустрия продължава да чупи собствените си рекорди и да се развива така, както никой друг производствен отрасъл в страната. Последните данни показват значително увеличение на производството, което направи България седма сила в Европа. Ръст от почти 40% има и при износа на велосипеди, който за миналата година надхвърля 86 млн. евро и вече достига 0.4% от експорта на страната като цяло. В условията на растяща безработица секторът предлага заетост на 1000 - 1500 души и се развива от шепа фирми, които са разположили фабриките си извън столицата в градове като Монтана, Пловдив, Видин и Ловеч. Водещи производители са "Веломания", "Крос", "Макском", "Балкан Ловеч", "Лидер 96".

Успешни в чужбина


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
52 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivan_dm avatar :-P
    Ламбо
    • - 1
    • + 162

    Супер! Успех момчета!

    Нередност?
  • 2
    cuam4o avatar :-|
    Ангел
    • - 5
    • + 93

    Наистина страхотна новина! Честно да си кажа изобщо нямах представа, че все още се произвеждат велосипеди в България, камо ли пък да че се изнасят.

    Нередност?
  • 3
    dragon_reborn avatar :-|
    The Dragon Reborn
    • - 2
    • + 100

    Само така! Аз карам Крос и бих си купил отново такъв. Само българско производство!

    Нередност?
  • 4
    yerdna avatar :-|
    Crux
    • - 9
    • + 106

    Всъщност велосипедите само се асемблират в България, всички компоненти са вносни. В което няма нищо лошо, де.

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 70

    Под статията от онзи ден за спортния туризъм написах, че всичките досегашни "национални стратегии за отрасъла", писани и пренаписвани през 2-3 години от какви ли не "утвърдени международни консултанти" срещу 6-цифрени хонорари, не можаха да отгатнат нито една от нишите, с които България проби в крайна сметка: нито алкохолния туризъм, нито уикенд туризма на румънците, още по-малко нишов туризъм като спортния.

    И тук сме свидетели на подобна подигравка на пазара, този път на авторите на всичките папки с "експортна стратегия" и "индустриална стратегия". Дето се вика, и да са подочули нещо авторите им за някакви зараждащи се пробиви, умишлено са се самоцензурирали, че да не им се подиграват за нестандартното хрумване. Да каже някой директор, бате ние на тея 2 милиона евро им ударихме у челото, те ни пишат за велосипеди. Я да набацат бързо едно самолетостроене и производство на таблети, да види народът че правим нещо за него...И на следващия ден хоп заглавие в 99% от печата: "Правителството одобри стратегия. Почваме да развиваме високи технологии, самолети, спътници и совалки". Простолюдието жули ракия, боде от салатата и си вика "Ете тея ч' ни опраат!"

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 26

    Поправка: хонорарите не бяха от 6 цифри, а с 6 нули отзад,

    Нередност?
  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 5
    • + 82

    Замяната на автомобил със велосипед като ежедневно транспортно средство икономисва някъде към 200-250 кинта от гориво на месец!

    Нередност?
  • 8
    skiorsky avatar :-|
    Скиорски
    • - 41
    • + 32

    До коментар [#7] от "buiko":
    Абе, дай да не преувеличаваме - това прави 40-50 км на ден, които доста трудно се изминават с велосипед, освен ако не е почивен ден - все пак средната ми скорост е около 14-16км/ч - вярно в пресечена местност, но за нетрениран човек е сигурно и по-ниска. Освен това съвременните байкове са доста скъпи и консумативите за тях също. Аз за две седмици съм изминал 60-70 км - спуках 2 гуми. Освен това на 200км и по-малко сменям накладки - ами най-евтините са по 23 лв., а има и по 70 и това не са най-скъпите. Да не говорим за изпотяването - поне 2 тениски на ден и по-бързото изтъркване на панталона ... повече къпане - топла вода - взех да прекалявам май ;-)

    Нередност?
  • 9
    galio avatar :-|
    galio
    • + 62

    До коментар [#8] от "Скиорски":

    Не точно.

    Моят маршрут е 800-1000км на месец.

    С кола ми струва 250-350 лв за гориво.

    Купил съм велосипед Драг ZX1 за 330 лв, в който съм вкарал още около 150 лв за ъпгрейд.

    Предвид, че все още карам кола, колелото се изби за ок. 4 месеца и практически вече година и половина пътувам по ежедневните задачи БЕЗПЛАТНО :)

    Правя по около 150-200 км на седмица градско с колело, целогодишно.

    Нередност?
  • 10
    skiorsky avatar :-|
    Скиорски
    • - 19
    • + 16

    Естествено че е по-евтино с колело, но не чак толкова. Тези 150-200 км в работни дни ли ги правиш или и в почивните? Защото ако е само в работни - това означава че всеки ден пътуваш по 2-3.5 часа до работа и обратно, което аз не мога да си позволя винаги и особено в лошо време. Та ако условията са идеални - да спестяват се някакви пари, ама не чак толкова много. Явно там където пътуваш няма баири и локви при дъжд....
    А и темата на статията в крайна сметка не е за ползата от велосипедите, а за ползата от сглобяването на велосипеди.... :-)

    Нередност?
Нов коментар