Силен сезон за производителите на велосипеди
След като през миналата година износът на компаниите скочи с 40% до 86 млн. евро, очакванията за тази година са ръстът да достигне до 29%
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българската велоиндустрия продължава да чупи собствените си рекорди и да се развива така, както никой друг производствен отрасъл в страната. Последните данни показват значително увеличение на производството, което направи България седма сила в Европа. Ръст от почти 40% има и при износа на велосипеди, който за миналата година надхвърля 86 млн. евро и вече достига 0.4% от експорта на страната като цяло. В условията на растяща безработица секторът предлага заетост на 1000 - 1500 души и се развива от шепа фирми, които са разположили фабриките си извън столицата в градове като Монтана, Пловдив, Видин и Ловеч. Водещи производители са "Веломания", "Крос", "Макском", "Балкан Ловеч", "Лидер 96".
Успешни в чужбина
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
52 коментара
Супер! Успех момчета!
Наистина страхотна новина! Честно да си кажа изобщо нямах представа, че все още се произвеждат велосипеди в България, камо ли пък да че се изнасят.
Само така! Аз карам Крос и бих си купил отново такъв. Само българско производство!
Всъщност велосипедите само се асемблират в България, всички компоненти са вносни. В което няма нищо лошо, де.
Под статията от онзи ден за спортния туризъм написах, че всичките досегашни "национални стратегии за отрасъла", писани и пренаписвани през 2-3 години от какви ли не "утвърдени международни консултанти" срещу 6-цифрени хонорари, не можаха да отгатнат нито една от нишите, с които България проби в крайна сметка: нито алкохолния туризъм, нито уикенд туризма на румънците, още по-малко нишов туризъм като спортния.
И тук сме свидетели на подобна подигравка на пазара, този път на авторите на всичките папки с "експортна стратегия" и "индустриална стратегия". Дето се вика, и да са подочули нещо авторите им за някакви зараждащи се пробиви, умишлено са се самоцензурирали, че да не им се подиграват за нестандартното хрумване. Да каже някой директор, бате ние на тея 2 милиона евро им ударихме у челото, те ни пишат за велосипеди. Я да набацат бързо едно самолетостроене и производство на таблети, да види народът че правим нещо за него...И на следващия ден хоп заглавие в 99% от печата: "Правителството одобри стратегия. Почваме да развиваме високи технологии, самолети, спътници и совалки". Простолюдието жули ракия, боде от салатата и си вика "Ете тея ч' ни опраат!"
Поправка: хонорарите не бяха от 6 цифри, а с 6 нули отзад,
Замяната на автомобил със велосипед като ежедневно транспортно средство икономисва някъде към 200-250 кинта от гориво на месец!
До коментар [#7] от "buiko":
Абе, дай да не преувеличаваме - това прави 40-50 км на ден, които доста трудно се изминават с велосипед, освен ако не е почивен ден - все пак средната ми скорост е около 14-16км/ч - вярно в пресечена местност, но за нетрениран човек е сигурно и по-ниска. Освен това съвременните байкове са доста скъпи и консумативите за тях също. Аз за две седмици съм изминал 60-70 км - спуках 2 гуми. Освен това на 200км и по-малко сменям накладки - ами най-евтините са по 23 лв., а има и по 70 и това не са най-скъпите. Да не говорим за изпотяването - поне 2 тениски на ден и по-бързото изтъркване на панталона ... повече къпане - топла вода - взех да прекалявам май ;-)
До коментар [#8] от "Скиорски":
Не точно.
Моят маршрут е 800-1000км на месец.
С кола ми струва 250-350 лв за гориво.
Купил съм велосипед Драг ZX1 за 330 лв, в който съм вкарал още около 150 лв за ъпгрейд.
Предвид, че все още карам кола, колелото се изби за ок. 4 месеца и практически вече година и половина пътувам по ежедневните задачи БЕЗПЛАТНО :)
Правя по около 150-200 км на седмица градско с колело, целогодишно.
Естествено че е по-евтино с колело, но не чак толкова. Тези 150-200 км в работни дни ли ги правиш или и в почивните? Защото ако е само в работни - това означава че всеки ден пътуваш по 2-3.5 часа до работа и обратно, което аз не мога да си позволя винаги и особено в лошо време. Та ако условията са идеални - да спестяват се някакви пари, ама не чак толкова много. Явно там където пътуваш няма баири и локви при дъжд....
А и темата на статията в крайна сметка не е за ползата от велосипедите, а за ползата от сглобяването на велосипеди.... :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.