С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 9 сеп 2013, 21:40, 13045 прочитания

Идеи на килограм

Само за три дни група от над 150 младежи разработи над 10 проекта, с които искат да променят България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Между два свята: Какво се случва, когато излезеш от дом за деца

Разказ за дом "Възможност" в Габрово и доброволческата акция за оборудването му

1 сеп 2015

Студентските кредити като спънка за нов бизнес

Растящата задлъжнялост на студентите в САЩ възпрепятства тяхната предприемчивост

20 авг 2013

Идеи за повече младежка заетост

Насърчаване на предприемачеството, доброволческата работа, кариерното ориентиране, по-модерно и практическо насочено образование... предложения има, нужни са действия

13 авг 2013

Академия за новатори

Инициативата "Иновация в действие" на "Солвей - Соди" учи младите хора как да превръщат идеите си в реални проекти

15 апр 2013

Организации с бизнес идеи

Конкурс награждава проекти, които генерират собствени приходи

24 фев 2013

Бизнес от графити

Проектът SpriteGraffiFest е българската номинация в конкурса на ЕК за насърчаване на предприемачеството

5 авг 2012


На учениците им трябват повече срещи с работещи и вдъхновяващи професионалисти, с хора, които да им обясняват сложните неща по лесен и забавен начин. Градът може да стане по-уютен, ако се промени дори и само един подлез и се сложат няколко нови табелки, а бизнесът може да печели много повече, ако бъде по-социален.

Това са само 100 грама от тоновете с идеи на участниците във втория форум "Идеите - това сме ние", който се проведе в края на миналата седмица. Групата от 152-ма младежи (студенти, току-що завършили и дори още ученици) дойдоха от 32 града в страната и чужбина. А организаторите от младежкото сдружение "Обединени идеи за България" инвестираха по-малко от 800 лв. (членски внос и дарение на техен член, живеещ в САЩ), за да получат като възвращаемост много усмивки, вдъхновение за всеки участвал или разбрал за събитието им и нещо реално измеримо - над 10 конкретни проекта, изпълними още до края на годината.


За хората и идеите

Докато другите почиваха, младежите имаха тридневна работна програма – сутрин заседания по екипи (общо 10 в различни области – право, икономика, екология, градска среда, образование и т.н.), следобед дискусии и работилници (по проектен мениджмънт, финансиране, реклама и др.), на които се срещнаха с над 20 експерти в различни области, а в края на деня - нетуъркинг бира.

Уникално, животопроменящо, зареждащо – така определят участниците във форума няколкото дни, прекарани заедно. "Тук сме, защото искаме да направим нещо смислено", обобщава Александър Найденов от "Обединени идеи за България". И докато човек е около групата от участници, наистина усеща, че са на прав път. "Във всяка една от идеите има желание за промяна", коментира Александър Михайлов, управител на betahaus, който участва във форума като лектор в работилницата по предприемачество. Но след идеите идва и най-отговорната част – изпълнението им. И понеже, както казва Михайлов, ако една идея не се споделя, тя няма да може да се развива, ето проектите на участниците, споделени в последния ден. Ако харесате някой от проектите им, спокойно можете да го подкрепите със спонсорство, експертен съвет или просто като разпространите информацията за него, призовават младежите.



По(д)лезно

Никой не обича мрачните, миризливи и порутени подлези. Затова от екипа, който стои зад проекта "По(д)лезно", се надяват да спечелят Столичната община на своя страната и да получат разрешение да трансформират един от подлезите в столицата в рамките на около 3 месеца. Вече имат и Facebook страница (ПОдЛЕЗНО), където можете да видите няколко от визиите им, с които искат "Да разцепим мрака заедно!". В момента набират и номинации за неподдържани подлези. Обещават, че ще направят анкета сред гражданите и живеещите в района как си представят подлеза и в края на проекта – дали са доволни от резултата. Ако промяната на първия подлез е успешна, имат амбицията да ремонтират по 3 на година.

Истории в табелки

Знаете ли защо ул. "13 март" се казва така? Може би не само туристите, а и някои от жителите на столицата с интерес ще научат, че зад тази дата стои превземането на Одринската крепост от българската армия, довела до края на Балканската война, а обсадата е и един от първите случаи, в които се използва авиация за военни цели. Подобни истории за имената на улиците, за известните хора, живели там, или просто за самата сграда искат да разкажат бъдещите професионални урбанисти. Предстои им работа по определянето на крайния дизайн на табелките, както и селектирането на обектите, за което ще организират и допитване. Амбициите им са до края на годината да поставят 20 табелки. Надяват се на подкрепа от Столичната община, а бюджетът на проекта им е 2000 лв.

Фермер търси инвеститор

Малките земеделски производители по-трудно пласират продукцията си директно, без прекупвачи и невинаги имат информация за възможностите за финансиране. Екип "Икономика" обаче им предлага решение - crowd farming (групово фермерство). Идеята им е да разработят уебплатформа, където да бъдат представени различни фермери от цялата страна – с какво разполагат в момента и какви са амбициите им. Всеки заинтересуван може да "инвестира" във фермата в замяна на продукция от неговото стопанство. Надяват се в рамките на 6 месеца да са готови с платформата и първите истории. Проектът им, който наричат FarmIn, включва и разработването на Facebook страница и екокарта, на която ще бъдат отбелязани екофермите.

Будилник за култура

Кога за последно ходихте в музей? В екип "Култура" вярват, че музеите не са скучни места, всичко зависи от това как ще бъдат представени. Затова планират да разработят интерактивна образователна културна карта, в която да включат мултимедийно представяне на новостите в музеи, галерии и т.н. Искат да поставят и табелки с QR кодове, така че информацията за даден обект да бъде лесно достъпна за хората със смартфон, които стават все повече. Целта им е на първо време е да заинтригуват поне 5 музея в центъра на столицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

"Индустриални зони" спря мегапоръчка в 12 без 5 "Индустриални зони" спря мегапоръчка в 12 без 5

Държавната компания прекрати търга за изграждане на инфраструктура за 70 млн. лв.

20 ное 2018, 942 прочитания

Инкубаторът Campus X се разширява до 1300 работни места Инкубаторът Campus X се разширява до 1300 работни места

Проектът на трима от съоснователите на "Телерик" и "Телерик академия" пусна в действие трета сграда

20 ное 2018, 1394 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Износът расте с 8% през първите седем месеца на годината

Експортът на стоки за ЕС и трети страни достига до близо 25 млрд. лв.

Защо се задавя германският мотор

Германия трябва да използва момента да се подготви за пренастройване на икономиката си сега, докато растежът още е солиден и демографската криза не се усеща силно

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Червена вълна на борсите, кризата в "Обединени патриоти" продължава

Емисия

DAILY @7PM // 20.11.2018 Прочетете