С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
11 9 сеп 2013, 21:40, 12662 прочитания

Идеи на килограм

Само за три дни група от над 150 младежи разработи над 10 проекта, с които искат да променят България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Между два свята: Какво се случва, когато излезеш от дом за деца

Разказ за дом "Възможност" в Габрово и доброволческата акция за оборудването му

1 сеп 2015

Студентските кредити като спънка за нов бизнес

Растящата задлъжнялост на студентите в САЩ възпрепятства тяхната предприемчивост

20 авг 2013

Идеи за повече младежка заетост

Насърчаване на предприемачеството, доброволческата работа, кариерното ориентиране, по-модерно и практическо насочено образование... предложения има, нужни са действия

13 авг 2013

Академия за новатори

Инициативата "Иновация в действие" на "Солвей - Соди" учи младите хора как да превръщат идеите си в реални проекти

15 апр 2013

Организации с бизнес идеи

Конкурс награждава проекти, които генерират собствени приходи

24 фев 2013

Бизнес от графити

Проектът SpriteGraffiFest е българската номинация в конкурса на ЕК за насърчаване на предприемачеството

5 авг 2012


На учениците им трябват повече срещи с работещи и вдъхновяващи професионалисти, с хора, които да им обясняват сложните неща по лесен и забавен начин. Градът може да стане по-уютен, ако се промени дори и само един подлез и се сложат няколко нови табелки, а бизнесът може да печели много повече, ако бъде по-социален.

Това са само 100 грама от тоновете с идеи на участниците във втория форум "Идеите - това сме ние", който се проведе в края на миналата седмица. Групата от 152-ма младежи (студенти, току-що завършили и дори още ученици) дойдоха от 32 града в страната и чужбина. А организаторите от младежкото сдружение "Обединени идеи за България" инвестираха по-малко от 800 лв. (членски внос и дарение на техен член, живеещ в САЩ), за да получат като възвращаемост много усмивки, вдъхновение за всеки участвал или разбрал за събитието им и нещо реално измеримо - над 10 конкретни проекта, изпълними още до края на годината.

За хората и идеите

Докато другите почиваха, младежите имаха тридневна работна програма – сутрин заседания по екипи (общо 10 в различни области – право, икономика, екология, градска среда, образование и т.н.), следобед дискусии и работилници (по проектен мениджмънт, финансиране, реклама и др.), на които се срещнаха с над 20 експерти в различни области, а в края на деня - нетуъркинг бира.

Уникално, животопроменящо, зареждащо – така определят участниците във форума няколкото дни, прекарани заедно. "Тук сме, защото искаме да направим нещо смислено", обобщава Александър Найденов от "Обединени идеи за България". И докато човек е около групата от участници, наистина усеща, че са на прав път. "Във всяка една от идеите има желание за промяна", коментира Александър Михайлов, управител на betahaus, който участва във форума като лектор в работилницата по предприемачество. Но след идеите идва и най-отговорната част – изпълнението им. И понеже, както казва Михайлов, ако една идея не се споделя, тя няма да може да се развива, ето проектите на участниците, споделени в последния ден. Ако харесате някой от проектите им, спокойно можете да го подкрепите със спонсорство, експертен съвет или просто като разпространите информацията за него, призовават младежите.



По(д)лезно

Никой не обича мрачните, миризливи и порутени подлези. Затова от екипа, който стои зад проекта "По(д)лезно", се надяват да спечелят Столичната община на своя страната и да получат разрешение да трансформират един от подлезите в столицата в рамките на около 3 месеца. Вече имат и Facebook страница (ПОдЛЕЗНО), където можете да видите няколко от визиите им, с които искат "Да разцепим мрака заедно!". В момента набират и номинации за неподдържани подлези. Обещават, че ще направят анкета сред гражданите и живеещите в района как си представят подлеза и в края на проекта – дали са доволни от резултата. Ако промяната на първия подлез е успешна, имат амбицията да ремонтират по 3 на година.

Истории в табелки

Знаете ли защо ул. "13 март" се казва така? Може би не само туристите, а и някои от жителите на столицата с интерес ще научат, че зад тази дата стои превземането на Одринската крепост от българската армия, довела до края на Балканската война, а обсадата е и един от първите случаи, в които се използва авиация за военни цели. Подобни истории за имената на улиците, за известните хора, живели там, или просто за самата сграда искат да разкажат бъдещите професионални урбанисти. Предстои им работа по определянето на крайния дизайн на табелките, както и селектирането на обектите, за което ще организират и допитване. Амбициите им са до края на годината да поставят 20 табелки. Надяват се на подкрепа от Столичната община, а бюджетът на проекта им е 2000 лв.

Фермер търси инвеститор

Малките земеделски производители по-трудно пласират продукцията си директно, без прекупвачи и невинаги имат информация за възможностите за финансиране. Екип "Икономика" обаче им предлага решение - crowd farming (групово фермерство). Идеята им е да разработят уебплатформа, където да бъдат представени различни фермери от цялата страна – с какво разполагат в момента и какви са амбициите им. Всеки заинтересуван може да "инвестира" във фермата в замяна на продукция от неговото стопанство. Надяват се в рамките на 6 месеца да са готови с платформата и първите истории. Проектът им, който наричат FarmIn, включва и разработването на Facebook страница и екокарта, на която ще бъдат отбелязани екофермите.

Будилник за култура

Кога за последно ходихте в музей? В екип "Култура" вярват, че музеите не са скучни места, всичко зависи от това как ще бъдат представени. Затова планират да разработят интерактивна образователна културна карта, в която да включат мултимедийно представяне на новостите в музеи, галерии и т.н. Искат да поставят и табелки с QR кодове, така че информацията за даден обект да бъде лесно достъпна за хората със смартфон, които стават все повече. Целта им е на първо време е да заинтригуват поне 5 музея в центъра на столицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Публичното предлагане на "Градус" оправда очакванията за успех 5 Публичното предлагане на "Градус" оправда очакванията за успех

Акции заблизо 80 млн. лв. бяха записани в първия ден на предлагането

18 юни 2018, 3155 прочитания

"Фантастико" инвестира 63 млн. лева в два магазина, които ще отворят тази есен 1 "Фантастико" инвестира 63 млн. лева в два магазина, които ще отворят тази есен

Обектът на бул. "Г.М. Димитров" в столицата е нов, а на бул. "Черни връх" - реновиран и разширен

18 юни 2018, 5029 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Износът расте с 8% през първите седем месеца на годината

Експортът на стоки за ЕС и трети страни достига до близо 25 млрд. лв.

Повече светлина за софийския боклук

Столицата е напът да задвижи един от най-скъпите си проекти - за изгаряне на RDF в "Топлофикация", без да предостави пълната информация а него

Лятно намазване на ските

Зад шумно обявената проверка на концесията в Банско и ръководената от Цеко Минев спортна федерация стоят неясни цели

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

Съвременно изкуство за начинаещи

Весела Ножарова за дългоочакваното "Въведение в българското съвременно изкуство 1982 - 2015"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Меркел получи ултиматум за бежанците, законен ли е Cacao beach

Емисия

DAILY @7PM // 18.06.2018 Прочетете