"Свежите" продукти в магазините ще идват от 150 км
Производителите на български плодове и зеленчуци отчитат по-голямо присъствие в търговските вериги
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Министерството на земеделието и храните работи по проект за въвеждане на изисквания за "свежи" плодове и зеленчуци, които трябва да бъдат произведени на не повече от 100-150 км от магазина, в който се продават. Това съобщи вчера пред журналисти министърът на земеделието Димитър Греков.
Идеята бе споменавана неофициално като част от мерките за подпомагане на зеленчукопроизводството, след като в началото на лятото от сектора протестираха заради ниски изкупни цени и контрабанден внос от съседни държави.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Див, див популизъм! Аз като потребител бих предпочел всеки един продукт, който е с добро качество и приемлива цена, а кой го е произвел не ме интересува кой знае колко. Българските зеленчукопроизводители (до голяма степен и зърнопроизводители) трябва да инвестират субсидиите си в техника, в технологии, за да може да са по-конкурентни на пазара и да предлагат добро качество продукти на разумна цена, а не да си купуват нови джипове и да реват за субсидии, а правителството да им отпуска веднага (даже и авансово!), защото не са малка част от населението, респективно - от гласовете на следващите избори.
Успех с бананите и бадемите.
И сега какво, като искам да хапвам дини от Любимец и живея в София, ще трябва да пътувам до Харманли ли?
Пълна простотия и намеса в свободните пазарни принципи, от което потърпевши ще са дребните производители.
Викаха за помощ производителите и ...мечката ги намери. Сега не само ще са завързани към няколко обекта в радиус от стотина километра, ами прекупвачите ще им извият ръцете още малко, а продукцията им няма да е прясна (примерно дините от Любимец няма да са "пресен" продукт нито в София нито във Варна).
Честито.
Разстоянието не е критерий за свежест. Рибата, която днес се улавя по източното крайбрежие на САЩ утре в 5:00 ч. сутринта ще е на борсата в Токио. Простичък пример за свеж продукт който пътува хиляди километри.
До коментар [#3] от "bonevvv":
Амчи, то всички дини са от Любимец... всички череши от Кюстендил, всичкио компир от Самоков (Смолян), всички праскови от Сльиин...
До коментар [#5] от "Harry Ruseff":
Ами те Кугар-ите са свободни (няма футболисти за возене), що да не разнесът малко зарзават и дини по градовете... Хем и летателните часове ще оправят...
Не е проблема в разстоянието или времето, а в побългаряването на идеята. Обикновено, когато някоя идея (която работи в други държави) стъпи на наша територия, то тя си обръща знака — спира да носи ползи и започва да вреди. Може би е от въздуха или от тези дето го дишаме, ама обикновено става "побългаряване".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.