Amazon разочарова инвеститорите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon разочарова инвеститорите

Компанията инвестира в иновативни технологии като дронове за доставка

Amazon разочарова инвеститорите

Високите оперативни разходи са намалили печалбата през празничния сезон

2005 прочитания

Компанията инвестира в иновативни технологии като дронове за доставка

© HANDOUT


Amazon обмисля да повиши цената на основния си абoнамент.
239

млн. долара е нетната печалба за последното тримесечие.
25.6

млрд. долара са приходите за четвъртото тримесечие.

Amazon.com не оправда очакванията на Wall Street за продажбите през последните месеци на миналата година и предупреди инвеститорите, че е възможно да излезе на оперативна загуба през текущото тримесечие заради нарастващите разходи за транспорт. Най-големият онлайн търговец в света и конкурентите му се надпреварваха да предлагат отстъпки и безплатни доставки през критичния за този бизнес празничен сезон, но, изглежда, ефектът от тези усилия е бил негативен.

Повишени разходи

Скокът на оперативните разходи с 20% е основна причина Amazon да не постигне очакваните резултати. Нетната печалба за четвъртото тримесечие е била 239 млн. долара, или 51 цента за акция. Макар това да представлява повече от двойно повишение на годишна база, предварителните прогнози на анализаторите бяха за печалба от 66-69 цента на акция. Оперативните разходи са се покачили до 25.1 млрд. долара спрямо 20.9 млрд. за същия период на предишната година.

Нетните продажби са нараснали с 20% до 25.6 млрд. долара, но този показател също не достигна очакванията на пазара, освен това ръстът се е забавил спрямо 24% за предишното тримесечие. Това е и най-слабото повишение на продажбите в празничния сезон от 2008 г. Тези в Северна Америка са нараснали с 26% до 15.3 млрд. долара, след като предишните две тримесечия са се увеличавали с по 30%. Международните продажби отчитат покачване от 13%, което също не отговаря на очакванията и е значително под постигнатите предишната година 21%.

При представянето на резултатите си компанията съобщи, че заради растящите разходи за гориво и доставки обмисля поскъпване на основния си абонамент Prime, който в момента струва 79 долара. Цената на услугата, която включва доставки в рамките на два дни и неограничен достъп до видеосъдържание, може да се повиши с 20-40 долара годишно. "Компанията не е променяла цената на тази услуга от въвеждането й преди девет години. Клиентите я харесват и я използват все повече", отбелязва финансовият директор на Amazon Том Скутак.

Под ръководството на изпълнителния директор Джеф Безос Amazon инвестира все повече в нови инициативи за ускоряване на доставките като изграждане на складове и дори разработка на специални дронове. Безос е решен да продължи усилията си да изгражда "услуга от световна класа", но, изглежда, има лимит на желанието на компанията да субсидира потребителите.

Бизнес с бъдеще

Въпреки забавянето Amazon продължава да печели пазарен дял за сметка на традиционните търговци на дребно. Инвеститорите залагат, че бурното развитие ще продължи и в бъдеще, поради което акциите на компанията поскъпнаха с 48% само за миналата година. Съотношението между пазарната оценка и печалбите на Amazon достига 1400, което е 85 пъти над средното за компаниите в индекса S&P 500. За сравнение, това съотношение при Apple, която завърши миналото тримесечие с печалба от 13.1 млрд. долара, е 12.4 пъти.

Електронната търговия се очаква да нарасне с 15% до 300.6 млрд. долара през тази година според прогнозите на Emarketer. Amazon прогнозира приходи от 18.2 до 19.9 млрд. долара за първото тримесечие, като средната прогноза на анализаторите е 19.7 млрд. долара. Най-негативните очаквания на компанията са за 200 млн. долара оперативна загуба за периода, а най-оптимистичната – за 200 млн. долара печалба.

Amazon обмисля да повиши цената на основния си абoнамент.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK