С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
38 6 сеп 2014, 9:39, 45234 прочитания

Българска бактерия в Манхатън

Как местен пробиотик стана най-продаваната хранителна добавка в Ню Йорк

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пробвай ме в САЩ

След това се родила идеята за още една допълнителна услуга за клиентите - пробиотик, специално разработен за вегани и вегетарианци.

За да се произведе, внесе и продава пробиотик обаче, той трябва да се регистрира в американския регулатор на храните и лекарствата - Food and drug agency (FDA). Тя е доказано най-строгата агенция в света – храните и медикаментите, които допуска на пазара, наистина минават през множество проучвания, преди да стигнат до потребителите, а самата процедура е изключително скъпа.


Proviotic има начален късмет - Lactobacillus bulgaricus е позната и регистрирана от около 100 години и в САЩ, множество компании я използват в закваските си за мляко и сирене, а гръцкият йогурт, който е на основата й, е с пазар от 2 млрд. щатски долара.

Въпреки наличието на булгарикус обаче производителят, който прави съдържанието познато, трябва да докаже с лабораторни изследвания количеството и начина на действие. Така клиничните изследвания се повтарят в България и след това – в Харвард. Към тях обаче има много нови тестове, които да изпълнят изискванията за пробиотик – да издържа на киселинността на стомашните сокове, да неутрализира жлъчните соли, да живее повече от 48 часа в червата, да отговаря на изискванията за антимикробност и др.

Идеята запалва собствениците на патента за щама Genesis, с чиито култури в момента се преработват 2 млн. тона мляко по цял свят. До момента те са произвеждали пробиотици на млечна основа и експериментират с изцяло растителен биопродукт. Оказва се, че пестицидите убиват всички бактерии, включително и полезните.



"Изключително важно е как се концентрира щамът, да се намерят оптималните хранителни среди и да се отговори на изискването продуктът да бъде абсолютно чист", разказва инж. Светлана Кондратенко, главен експерт в Genesis.

Освен че целият екип на компанията е изключително вдъхновен за производството на веганската добавка, Кирил Петков харесва много и още нещо в стила им на работа. "Сключихме договор с Genesis за производство на продукта в България за следващите 50 години", разказва той.

На върха на пазара

Резултатите от произведените партиди Proviotic преминали успешно през стриктните процедури по регистрация на FDA и от месец май хранителната добавка се продава в Манхатън. Тя има още 59 конкурента, но е уникална с чисто растителния си произход. В момента 30 капсули се продават за 40 щатски долара, т.е. на ценовия връх на пазара.

В маркетинга на продукта има и още две български нишки, свързани с бактерията булгарикус. Кирил Петков и съдружникът му Майкъл Карш откриват статия в The New York Times от 1912 г., в която герои са 126-годишната баба Василка и синът й Тодор, който е на 101 година. В статията е отбелязано, че над 1% от населението на България са столетници, като една от основните причини за това са бактериите в киселото мляко.

В допълнение върху опаковката на продукта е отпечатан прабългарският символ на дълголетието.

"Практически една капсула пробиотик се равнява на полезните бактерии от 10 кофички кисело мляко, без обаче в нея да има каквато и да било следа от лактоза", отбелязва Кирил Петков.

До момента инвестицията в регистрацията, проучването, запазването на марката и самата процедура са около половин милион долара. Една от следващите стъпки на Proviotic ще бъде и на българския пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Фасулска работа Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

15 ное 2019, 3093 прочитания

Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си Барет Ерсек: Не поставяйте растежа пред изпълнението в бизнеса си

Предприемачът и лектор на Growth Summit пред "Капитал"

11 ное 2019, 1087 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Съединението прави растежа

Компанията за софтуерен аутсорсинг Scale Focus има амбицията да се превърне в еталон за това как се прави бизнес в България

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10