Последният шанс на Carrefour

Гръцките собственици на веригата в България привличат нов съдружник в опит да намерят пари

Дори обектите на Carrefour на топ места вече не привличат клиенти, а българските доставчици се броят на пръсти
Дори обектите на Carrefour на топ места вече не привличат клиенти, а българските доставчици се броят на пръсти
Дори обектите на Carrefour на топ места вече не привличат клиенти, а българските доставчици се броят на пръсти    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Дори обектите на Carrefour на топ места вече не привличат клиенти, а българските доставчици се броят на пръсти    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Най-сигурният белег, че един магазин "не върви", е служителките от касите да си бъбрят със скръстени ръце. Вместо да прибират пари в чекмеджетата, точно това правят касиерките на обекта на Carrefour в ден сряда, час 18.30. Подобна е гледката всеки ден и по всички обекти, и то не защото служителките неглижират купищата клиенти. Такива почти няма, а регалите на магазините от веригата поразително напомнят гледката от "Матрицата". Там, когато Киану Рийвс казва "оръжие", получава дълъг рафт с еднакви калашници. Тук получаваш дълъг рафт с еднакви бисквити, еднакво олио, еднакъв маргарин, еднакво брашно. Разликата с "Матрицата" е, че бройките са, колкото да няма празнини на шанда отпред. Дупки между стоката (все повече от която с марка Carrefour и с гръцки надписи), разбира се, има. Вече и не само на задната част на рафтовете.

От месеци зареждането на веригата става все по-бедно като асортимент и количество, а с изчезването на клиентите идват и още беди: ниски обороти при постоянни разходи, залежаване и на наличните стоки и най-лошото - понижаващи се с всеки изминал ден шансове магазините да се върнат към живот.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mzt06370809 avatar :-|
    mzt06370809
    • - 6
    • + 28

    Тъкмо си помислих, че ще пропуснете да "продадете" билла. Ама пропуснахте за пикадили нещо да кажете....

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 9
    • + 29

    Не мога да разбера, кому е нужно удължаването на тази агония?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    staska avatar :-|
    staska
    • - 6
    • + 42

    Магазините Carrefour поразително напомнят за соц. времената.

    Нередност?
  • 4
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj
    • - 2
    • + 28

    Усещането в магазините е все едно да пътуваш с машина на времето.

    Нередност?
  • 5
    skolio avatar :-|
    СашкоСашев
    • - 4
    • + 34

    Доколкото разбирам проблема е в Гърция а не че нашия пазар е скапан и че всяка световна верига умира стъпила тук.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    llg13434546 avatar :-|
    llg13434546
    • - 2
    • + 21

    Миналата седмица бях в магазина им в гранд мол Варна.
    Броя на рафтовете е намален наполовина, пътеките между щандовете вече са толкова широки, че можеш да обикаляш и нареждаш стоката направо с бусче. Щандовете действително са като в матрицата, като основния недостатък е, че за да огледаш скромния асортимент трябва да обиколиш цялата площ. Така допълнително изнервят потребителя като му губят времето в безсмислено притичване между щандовете.

    Нередност?
  • 7
    bzm avatar :-|
    bzm
    • - 24
    • + 10

    До коментар [#5] от "СашкоСашев":

    Амиии,как ще да е скапан?! Огромна покупателна способност и потребление като в Германия и Франция взети заедно. Вината е обаче в тяхната алчност и липсата на познаване на Бг пазара. "Пени'' и те заради това си тръгват, макар и да са продавали на ниски цени. Както и преди това други три-четири вериги. На път са МЕТРО,ХИТ,БИЛЛА....Въпрос на малко време.

    Нередност?
  • 8
    shule avatar :-|
    shule
    • - 5
    • + 45

    "всичко това свидетелства за липса на интерес към българския пазар на хранителни стоки на дребно, какво остава пък за кандидати да встъпят във владение на обекти, държани полупразни повече от година."

    Това изобщо не е вярно. Кауфланд и Лидъл са доказателство. Просто е необходим силен и професионален мениджмънт и нещата вървят. Качествени стоки, добри цени, думата на клиента е "закон".
    Не знам дали юридически е възможно, на този етап, но спасението на Карфур е истинския, френски собственик да стъпи у нас. Очевидно е, че гръцкият е далеч, далече от истината (въпреки, че в останалите му магазини в Гърция видимо ситуацията е леко подобрена от миналата година). Защото магазините на веригата във Франция и Италия са супер. Категорично са едни от най добрите.

    Нередност?
  • 9
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров
    • - 7
    • + 7

    До коментар [#8] от "shule":

    У Испания също са гола вода карфур.говоря за 4-5 магазина.3 големи и два по малки.Само събота и неделя да им е пълен магазина,Другото време йок.Повече ходихме в dia и mercadona.А за кафе и химия - алди.

    Нередност?
  • 10
    shule avatar :-|
    shule
    • + 10

    До коментар [#9] от "Петър Петров":

    За Испания не знам. Казвам за там където съм видял с очите си и имам непосредствени впечатления.

    Нередност?
Нов коментар