Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 авг 2016, 17:14, 7842 прочитания

Френското правителство е прикрило детайли за проверките на Renault

Някои модели на компанията емитират по-малко вредни емисии при лабораторни тестове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френското правителство е пропуснало да обяви важни подробности от доклада от проверките на дизелови двигатели на компания Renault. Според членове на държавната комисия, изготвила доклада, проверката е открила, че дизеловите коли на Renault са способни да емитират по-малки количества вредни газове при лабораторни тестове, съобщава Financial Times.

Публикуваният миналия месец доклад заключава, че някои модели на Renault емитират азотни оксиди с 9 до 11 пъти над законовите лимити в Европейския съюз. Трима от 17-те членове на комисията обаче заявяват, че публикуваните данни не включват покритието, че филтрите за азотни оксиди в модела Renault Captur са работели по-ефективно при тестове, но не и при реално движение на път.


Подобни разлики между лабораторните тестове и реалното представяне бяха открити от регулаторите в САЩ при дизелови двигатели на Volkswagen. Впоследствие беше разкрито, че германската компания е използвала специални устройства и софтуер за манипулиране на тестовете. В резултат на това Volkswagen трябваше да плати глоби в размер на милиарди долари, като срещу компанията все още текат криминални разследвания в САЩ и дела от инвеститори в Европа.

Недостатъчни доказателства

Държавната комисия не е открила доказателства, че Renault използва подобни устройства. В доклада обаче се изтъква, че тази възможност не може да бъде изключена без допълнителни проверки. Пропуските в доклада обаче карат някои от членовете на комисията да се притесняват, че правителството може да е твърде снизходително предвид 20-процентния си дял в компанията.
"Окончателният вид на доклада беше подготвен от държавата и нейните представители са решили тази информация да остане конфиденциална", заявява Шарлот Лепитре от групата за опазване на околната среда France Nature Environment. Френското министерство на околната среда отрича да е имало замисъл за прикриване на факти при изготвяне на доклада, който включва коментарите на членовете на държавната комисия. Отделно от този доклад комисията за борба с измамите също продължава разследването си за практиките на автомобилната компания.



От Renault заявяват, че не използват софтуер за манипулиране на тестовете за вредни емисии, и изтъкват, че моделите на компанията са в съответствие със законите в страните, където се продават. През януари компанията изтегли 15 хил. автомобила и се съгласи да прилага по-модерни технологии за ограничаване на замърсяването.

Властите обаче не отричат специалните отношения с Renault. "Правителството е чувствително по отношение на имиджа на компаниите, в които е инвеститор. Залагаме на позитивен подход, който да тласне производителите в правилната посока", заявява представител на правителството.

Съмнителни резултати

Други европейски производители също се представиха зле на проверките, предизвикани от скандала с VW. Някои от моделите на италианската Fiat отчетоха емисии на азотни оксиди, надвишаващи 17 пъти законовите норми. Източниците на FT от комисията обаче заявяват, че резултатите от тестовете на Renault са били сред най-притеснителните.

Системите за ограничаване на азотните емисии на Renault Captur са се включвали по-активно, когато моделът е бил подготвян за тестове, което е позволило да покаже много по-добри резултати, отколкото при нормално движение. Това подсказва, че софтуерът на колата е засякъл, че се извършват лабораторни тестове. "Всичко в съвременните автомобили се контролира от софтуера. Не можем да сме сигурни, че Renault използва същите методи за манипулиране като Volkswagen, но изглежда, че азотните филтри са оптимизирани да се включват при много специфични условия", заявява един от членовете на комисията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Червен флаг за бургаското лято Червен флаг за бургаското лято

Регионът е по-уязвим от коронавирус кризата заради силната му зависимост от летния туризъм

29 май 2020, 174 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

Д банк е готова да кредитира "ТЕЦ Варна" на Ахмед Доган с 22 млн. лв.; "Булгартрансгаз" отчита 104 млн. лв. печалба, но и 500 млн. по-малко наличности; Борсовата цена на тока в неделя е рекордно ниска;

29 май 2020, 165 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "K2: Бизнесът" Затваряне
Спреният износ удари силно финансовите резултати на "Булгартабак"

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10