Ремонтът на тунел "Витиня" се удължава и оскъпява
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ремонтът на тунел "Витиня" се удължава и оскъпява

Ремонтът на тунел "Витиня" се удължава и оскъпява

Съоръжението ще е затворено до пролетта на 2017 г. и ще глътне до 6 млн. лв. допълнително

6914 прочитания

© Мария Съботинова


Ремонтът на тунел "Витиня", който трябваше да приключи през декември, ще се удължи до пролетта и ще се оскъпи с до 6 млн. лв. Причината е, че е необходимо да се свърши повече работа, отколкото е било планирано. Това е установила проверка на място на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, съобщи пресцентърът на агенцията.

От съобщението не става ясно защо това не е било предвидено при възлагането на ремонтните дейности. Те се изпълняват без търг от държавната "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък. През пролетта правителството отдели над 100 млн. лв. за спешни ремонти за пътища и съоръжения, които включваха и 16.4 млн. лв. за тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на магистрала "Хемус".

Очаква се ремонтът да продължи до пролетта на 2017 г. и да са нужни допълнително 4-6 млн. лв. До приключване на строителните работи преминаването през съоръжението ще се осъществява двупосочно в тръбата за София.

Ремонтът, започнал на 27 юни, включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.

Досега в тръбата са демонтирани носещата стоманена конструкция, осветителните тела, захранващите ел. кабели. Предстои разрушаването на 720 м третична облицовка, хидробластиране на разкритата постоянна облицовка на тунела, изкоп за шахти в отводнителните галерии. Ще бъдат направени наклонени дренажни сондажи за подобряване на отводняването, предстои обработка на армировката с антикорозионно покритие.

Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 години, когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.

Ремонтът на тунел "Витиня", който трябваше да приключи през декември, ще се удължи до пролетта и ще се оскъпи с до 6 млн. лв. Причината е, че е необходимо да се свърши повече работа, отколкото е било планирано. Това е установила проверка на място на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, съобщи пресцентърът на агенцията.

От съобщението не става ясно защо това не е било предвидено при възлагането на ремонтните дейности. Те се изпълняват без търг от държавната "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък. През пролетта правителството отдели над 100 млн. лв. за спешни ремонти за пътища и съоръжения, които включваха и 16.4 млн. лв. за тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на магистрала "Хемус".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    sopher avatar :-|
    abdelhaqq

    откакто се помня да карам по тая отсечка на магистралата, все някой тунел е в ремонт. почвам да си мисля, че изграждащите-ремонтиращите-поддържащите имат едновременно фройдистки комплекс а ла "желание да влиза нещо в тунел" и стокхолмски синдром.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK