С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 31 авг 2016, 18:12, 6652 прочитания

Ремонтът на тунел "Витиня" се удължава и оскъпява

Съоръжението ще е затворено до пролетта на 2017 г. и ще глътне до 6 млн. лв. допълнително

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ремонтът на тунел "Витиня", който трябваше да приключи през декември, ще се удължи до пролетта и ще се оскъпи с до 6 млн. лв. Причината е, че е необходимо да се свърши повече работа, отколкото е било планирано. Това е установила проверка на място на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, съобщи пресцентърът на агенцията.

От съобщението не става ясно защо това не е било предвидено при възлагането на ремонтните дейности. Те се изпълняват без търг от държавната "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък. През пролетта правителството отдели над 100 млн. лв. за спешни ремонти за пътища и съоръжения, които включваха и 16.4 млн. лв. за тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на магистрала "Хемус".


Очаква се ремонтът да продължи до пролетта на 2017 г. и да са нужни допълнително 4-6 млн. лв. До приключване на строителните работи преминаването през съоръжението ще се осъществява двупосочно в тръбата за София.
Ремонтът, започнал на 27 юни, включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.

Досега в тръбата са демонтирани носещата стоманена конструкция, осветителните тела, захранващите ел. кабели. Предстои разрушаването на 720 м третична облицовка, хидробластиране на разкритата постоянна облицовка на тунела, изкоп за шахти в отводнителните галерии. Ще бъдат направени наклонени дренажни сондажи за подобряване на отводняването, предстои обработка на армировката с антикорозионно покритие.
Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 години, когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Петролът спадна с близо 6%, след като скочи с 15% в понеделник Петролът спадна с близо 6%, след като скочи с 15% в понеделник

Уолстрийт прекъсна 8-дневната си печеливша серия

17 сеп 2019, 876 прочитания

DXC Technology вече има над 4500 служители в България DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 1181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Ecophos открива иновационен център за 10 млн. евро в Девня

Белгийската компания изгради първата в света демонстрационна база за технологии във фосфатната индустрия

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие