Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

"Лидл България" продължава да работи с над 40% от българските доставчици, с които започна да си партнира през 2010 г., когато влезe в страната", съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

Седмични новини за ритейл

"Лидл" увеличава броя български доставчици; Nestle редуцира солта, захарта, трансмазнините; "Софарма трейдинг" купува "Фармастор" ; Louis Vuitton разширява онлайн бизнеса си; Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата

2961 прочитания

"Лидл България" продължава да работи с над 40% от българските доставчици, с които започна да си партнира през 2010 г., когато влезe в страната", съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

© Надежда Чипева


Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Лидл" увеличава броя български доставчици

"Лидл България" продължава да работи с над 40% от българските доставчици, с които започна да си партнира през 2010 г., когато влезe в страната", съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. По думите й само през 2015-2016 г. веригата е прибавила 74 нови български доставчика, от които 21 са за плодове и зеленчуци.

"Съвместната работа на "Лидл" с български доставчици води до по-високо качество и по-голямо разнообразие на продуктовата гама, до увеличаване на производствените обеми, до инвестиции в допълнителни мощности и ръст в броя на служителите. То е и трамплин към чужди пазари", обобщи Милена Драгийска. И посочи, че благодарение на партньорството над 20 български фирми вече са получили възможност да продават в други държави, в които "Лидл" оперира. Сред продуктите, които се продават зад граница в други магазини от веригата, са доспатска пъстърва, хлебни и сладкарски изделия, пилешко, олио.

В средата на февруари т.г. "Лидл България" пусна нова серия продукти под общото наименование "Родна стряха". Тя съдържа над 50 предложения на български производители от цялата страна от разнообразни продуктови групи – млечни, месни, варива, сладки изделия, подправки, напитки.

Серията е съвместно дело на веригата и производителите. Изготвянето й е съпътствано от разработка на продуктите, уточняване на рецептури, серия от тестове и промени, изработване на лого, презентации в търговски зали, интензивна рекламна кампания. С производството й са ангажирани 23 български фирми, като два от доставчиците са изцяло нови, а със седем веригата работи от 2010 г.

"Месец след като "Родна стряха" е на пазара, продажбите на групата млечни продукти се увеличиха с 61% в обем, а на месните – с 37% спрямо същия период на 2016 г.", посочи Милена Драгийска.

Nestle редуцира солта, захарта, трансмазнините

"Нестле България" ще инвестира 1 млн. лв. през 2017 г. в проекти, насърчаващи активния начин на живот и балансираното хранене. От 2005 г. досега българското дружество е вложило 11 млн. лв. за подобряване на продуктите и редуциране на някои съставки в тях, инициативата "Живей активно", образователни кампании, събития и активности, съобщи Нели Ангелова, мениджър "Корпоративни връзки".

"През 2016 г. на глобално ниво обновихме 8856 продукта, 5777 са с намалено съдържание на сол, захар, трансмазнини, общи мазнини и без изкуствени оцветители. Други 34 426 продукта бяха анализирани", уточни Мария Узунова, мениджър "Регулаторни и научни връзки" и координатор "Европейски връзки". През 2016 г. Nestle е редуцирала с 10.5% солта в продуктите, като целта е до 2020 г. редукция с още 10%. Корпорацията е намалила с 8.5% съдържанието на захар (до 2020 г. - допълнително с 5%), както и на наситени мазнини (с 6.5% през 2016 г.), като целта е до 2020 г. допълнителната им редукция с 10%. "Премахнали сме 99.8% от трансмазнините в продуктите, до 2020 г. ще достигнем 100%", заяви Мария Узунова.

"Софарма трейдинг" купува "Фармастор"

Търговецът на едро с лекарства "Софарма трейдинг" е постигнал споразумение за придобиване на веригата аптеки "Фармастор", която управлява 17 обекта в София и два в Бургас и има 5.2% пазарен дял в столицата. Сделката подлежи на одобрение от КЗК. Обект на покупката са трите основни компании на групата – "Фармастор инвест", "Фармастор плюс" и "Фармастор", които имат общи обороти 27.5 млн. лв. през 2015 г. и по информация от пазара над 30 млн. лв. през 2016. "Софарма трейдинг" планира да придобие и 5 дружества, в които са обединени аптеките "ФармаСтор". Според законодателството едно физическо или юридическо лице не може да притежава повече от 4 аптеки в една компания. Законът обаче не ограничава колко дружества с по 4 аптеки могат да притежават различните фирми или физически лица. Затова по-големите вериги организират дружества, които да развиват марката на аптеките и да я дават на франчайз. Франчайзьорите организират централно доставките на обектите. "Фармастор" работи на същия принцип с централизирано снабдяване, аптеките й съществуват от 12 години и са от типа "здравен магазин". "Софарма трейдинг" притежава 16 аптеки Sopharmacy и планира отварянето на още 5 през 2017 г.

Louis Vuitton разширява онлайн бизнеса си

Louis Vuitton LVMH работи върху електронен магазин, който да събира всички брандове на компанията, както и някои от тези на конкуренцията, за да бъдат по-лесно достъпни за потребителите. Така LVMH ще влезе в директна конкуренция с големите онлайн платформи Net-A-Porter, Matchesfashion и Farfetch, които вече дистрибутират продукти на френската компания.

Подобна стратегия Louis Vuitton вече има в своите физически магазини, където не се продават само нейни дрехи. Каналите на LVMH включват веригите Le Bon Marche, DFS и Sephora, които общо са най-големият дистрибутор на луксозни дрехи в САЩ.

Досега отделните звена на LVMH, които наброяват над 70, имаха пълна свобода за своите дигитални стратегии. Марките Fendi, Marc Jacobs и Nicholas Kirkwood се продават в мрежата на Net-A-Porter, докато Louis Vuitton и Loro Piana продават определени продукти на своите собствени сайтове.

Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата

През 2016 г. испанската Inditex - производител на дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, отчита 10% ръст на печалбата (до 3.16 млрд. евро) и 12% на приходите (до 23.3 млрд. евро).

Бизнес моделът на фирмата, известен като "бърза мода", в момента се представя на добро ниво. Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света. В отчета на компанията няма данни за българския бизнес, а тук тя оперира с шест дружества, които още не са публикували резултатите си. По данни от регистъра КАПИ за 2015 г. общите приходи на "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус" са 91.1 млн. лв., направени в 33 магазина.

Според Inditex растежът на приходите трябва да се задържи и през тази година, като от началото на годината продажбите се вдигат с 13%. Стратегията на Inditex, която намалява цените на дрехите си, за да увеличи оборота, кара конкурентите в сектора също да свалят цените си.

През 2016 са били отворени 279 нови магазина на различните марки на Inditex и общият брой достига 7292. Плановете за 2017 г. са да бъдат отворени между 450 и 500 нови обекта.

Накратко

"Kaufland България" пусна мобилно приложение за своите клиенти. То позволява изготвянето на списъци за пазаруване и споделеното им управление в реално време, предоставя над 500 готварски рецепти, дава възможност за разглеждане на седмичните предложения, информира и за актуалните оферти по продуктови групи.

Американската верига за дамско и мъжко облекло и аксесоари Forever 21 отвори своя втори магазин в София (в Serdika Center). През 2016 г. Teren Management Europe – ексклузивен франчайзополучател на Forever 21, отвори магазини в 6 страни, започвайки от София (в Paradise Center). През 2017 г. ще бъдат открити още 20 обекта в 12 страни.

Веригата за готово облекло и аксесоари за мъже, жени и деца LC WAIKIKI откри в Bulgariа Mall своя 14-и магазин в България и 5-и за София. През 2016 г. марката отвори нови четири търговски обекта в България, с което увеличи пазарното си присъствие до общо 13 магазина в страната. Експанзията продължава и през 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK