Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Мариана Дамова

Мариана Дамова: Дигитализацията във фирмено разузнаване помага за вземането на по-верни решения

Ооснователят и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка" пред "Капитал"

Гергана Михайлова
7420 прочитания

Мариана Дамова

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Мариана Дамова е основател и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка".

Колко голяма е базата ви с данни?

- По принцип този тип данни се измерва в над 52 млн. инфомационни единици, като ние покриваме някъде около 300 хил. фирми. Имаме данни за компании от България, Германия и Великобритания. Повечето от данните са от отворени източници, но някои, за България конкретно, се купуват. Сега сме стигнали до нивото да работим върху качеството на данните, понеже инфраструктурата е такава, че много лесно могат да се допълват нови източници.

С какво сте по-различни от това, което вече се ползва от потребителите в областта на фирменото разузнаване?

- Зависи коя категория търсачки гледаме. Примерно, ако сравним решението на "Капитал" - КАПИ, то търси информация за една фирма. Други, те могат да задават търсене по определени критерии. Ние можем да подаваме информация за категории фирми, така че потребителят да пита по гъвкав начин различни неща.

Към какъв тип потребители сте насочени?

- Изпълнителни директори на фирми, които се стремят към бързо разширяване на бизнеса или използват информацията, за да планират бизнес стъпките си. На следващо място потребители са бизнес консултантите, които помагат на корпоративни клиенти да намерят партньори и в България или да разкрият представителство тук. Потребители са ни и разработчиците на софтуерни решения, които са построени върху бази с данни.

Как това, което предлагате, променя индустриите, до които се допира?

- Първо, скъсява дистанцията между този, който продава, и този, който консумира услугата. Тоест скъсява бизнес отношенията. След това обогатява процеса чрез многото допълнителна информация, която прави лесно достъпна. Това помага да се вземат по-добри решения, да се прави по-задълбочен анализ. Представете си изпълнителен директор на предприятие, към когото са отправени десетки покани за срещи с потенциални партньори. Имайки предвид оскъдното време, с което разполага, ползвайки бизнес информацията, която предоставяме, той би могъл да вземе решение с кого си струва да се срещне и чия покана да отклони.

Какви са тенденциите на вашия пазар?

- На световно ниво въздействието на автоматизацията върху бизнеса с данни се оценява на 20 трилиона долара. В момента много голяма част от тези процеси се изпълняват от анализатори, но тенденцията е голяма част от процесите да се автоматизират. Има тренд и в начина, по по който се събира информация, начина, по който се визуализира и подлага на обработка за анализ. Ето защо смятаме, че нашият продукт върви точно в трендовете на бизнес интелигентните решения.

Интервюто взе Гергана Михайлова

В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Мариана Дамова е основател и изпълнителен директор на технологичната лаборатория "Мозайка".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK