Къде сте вие в електронната търговия

Анкета сред публиката на конференцията на "Икономедиа", посветена на успешните e-commerce практики

Десислава Желязкова

търговски директор, "Джей енд Джей ко"

Представете се и кажете с две изречения с какво се занимава вашата компания.

- Казвам се Десислава Желязкова и съм от фирма "Джей енд Джей ко". Ние се занимаваме с охранителни системи – за сгради, за автомобили. Също така сме представител на 3М за продукти, свързани с решения за стъкло и архитектурни решения.

Има ли отражение електронната търговия във вашия бизнес и по какъв начин?

- В момента всъщност ние обновяваме уебсайта си и сме в процес на разработване на онлайн магазин – така че да, надяваме се да има голямо отражение за в бъдеще.

Как бихте казали, че електронната търговия променя вашия бизнес, и какви са тенденциите в сектора, които ви влияят?

- Смятаме, че онлайн търговията е реално бъдещето и че все повече ще се разраства в България – и съответно ще ни доведе до по-големи възможности и по-голям пазар, не само в София, но и в цялата страна.

Следите ли сферата на развитието на изкуствения интелект и можете ли да споделите нещо, което ви е интересно там, или приложения, които смятате, че са любопитни? И дали по някакъв начин това има отражение за вашия бизнес?

- Честно казано, към момента не сме намерили приложение за нашия бизнес специално.

Дилян Константинов

директор "Маркетинг и иновации", "Холсим България"

Представете се и кажете с две изречения с какво се занимава вашата компания.

- Дилян Константинов се казвам. Аз съм от фирма "Холсим България" – ние сме един от производителите на цимент в България.

Активни ли сте в сферата на електронната търговия?

- На този етап не сме. Като цяло нашият бизнес не е активен в това отношение. Моята цел на присъствие по-скоро е да следя тенденциите, така че, ако се отвори някаква възможност – било електронна търговия, било някакъв вид допълнителни услуги, които можем да предложим на нашите клиенти, по дигитално свързани, просто да сме подготвени.

Открихте ли засега някаква такава тенденция за себе си?

- По-скоро не все още. Като това до голяма степен се обуславя от спецификата на клиентите, а не от нашето желание и готовност.

Те са основно B2B клиенти?

- Да, основно B2B клиенти. Но въпреки това в някои държави колеги експериментират с подобни услуги, но на този етап в България все още не виждаме потенциал.

А следите ли развитието на изкуствения интелект като технология и смятате ли, че тя би могла да има някакво приложение във вашия бизнес?

- Старая се да имам общ поглед върху нещата, но на този етап все още не виждам приложение реално в България за нашия тип бизнес конкретно.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал