Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 окт 2019, 8:00, 2891 прочитания

Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора

Мариела Белитова, регионален директор за България и Гърция на "Гопет Tранс", за предизвикателствата пред транспортния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Бизнесът на "Гопет Tранс" расте устойчиво през последните години. Кои фактори обуславят този ръст? Какви са очакванията за финансовите резултати през 2019 г.?

- Скоро ще навършим 25 години, откакто сме на пазара. През това време минахме през фази на естествен растеж, особено в ранните етапи. Ние се развивахме в една доста динамична и променяща се среда през тези две десетилетия и това ни даде шанса да научим много и да пораснем от малък локален спедитор до модерна компания и стабилен доставчик на услуги, способен да се конкурира на европейско ниво. Днес за нас бизнес визията и планирането играят ключова роля за постигане на растеж. Но колкото и да е добра бизнес стратегията, няма да можем да постигнем резултати без екипа. Истината е, че ние в "Гопет" имаме забележителен екип от опитни и всеотдайни колеги. Очакванията ни за 2019 са да продължим нашето развитие, като отстояваме позицията си на водеща компания в сектора.


"Гопет Tранс" работи в няколко основни направления: сухопътен транспорт, интермодални решения, складиране и логистика, морски транспорт. Кое от тях е с най-голям принос за приходите на компанията? Какви са плановете за развитие на тези поделения?

- Направление "Сухопътен автомобилен транспорт" има водеща роля в нашите приходи като първи и най-утвърден сервиз. В последните години значително разширихме портфолиото от услуги, за да отговорим на очакванията на пазара и нуждите на нашите клиенти. Можем да кажем с гордост, че на българския пазар ние сме един от най-големите доставчици на сухопътен транспорт, логистични и дистрибуторски услуги. От своя страна нашите клиенти разчитат на нас в предоставянето на компетентни и оптимални решения за техния бизнес, както и опростяване на оперативните им процеси.
Ще отстояваме позицията си на водеща компания в сектора


Защо клиентите избират "Гопет Tранс"? Кои са предимствата на фирмата? Как се справяте с конкуренцията на големи международни транспортни и спедиторски компании?

- "Решения, които ускоряват бизнеса Ви" е нашето мото и сме убедени, че го правим по най-добрия начин за нашите клиенти. За нас е ясно, че можем да растем само заедно с нашите клиенти и подизпълнители, като развиваме балансирани и взаимно изгодни партньорства. Това, което нашите клиенти и партньори получават от нас, е опит, способност да предлагаме решения за всеки бизнес, независимо дали е малък или глобален, и най-вече нашата ангажираност винаги да намерим решение.



Компанията има мрежа от офиси в Гърция, Румъния, Полша, Испания. Какъв е принципът на работа? Предвиждате ли откриване на нови поделения?

- За да можем да бъдем глобални, трябва да бъдем локални. Разширихме се в рамките на съседните страни, за да развием услугите си и да отговорим по-добре на нуждите на нашите клиенти. Стъпването на различни пазари предлага потенциал за растеж и ни позволява да изградим солидни мрежи от местни подизпълнители, чрез които разширяваме географското покритие на предлаганите от нас услуги. Ние непрекъснато следим пазарите и възможностите за бъдещо разширяване. При добра възможност ще действаме отново в тази насока.

Кои са последните инвестиции, направени от компанията? Какви инвестиции предвиждате в средносрочен план?

- Технологиите станаха важна част от всяка индустрия. Нашите усилия в момента вървят в две посоки: да превърнем "Гопет" в дигитална организация и да продължим да надграждаме компетенциите и експертния опит на нашите колеги. Комбинацията от двете е ключът към по-доброто сътрудничество с нашите партньори, създаването на нови услуги и ефективност в нашите процеси. Убедени сме, че това трябва да бъде повторяема периодична инвестиция от наша страна.

Коя е голямата цел на "Гопет Транс"?

- Тя е отразена в нашата визия, а именно да бъдем значима компания на глобалния транспортен пазар.

Какви са предизвикателствата пред транспортния сектор?

- Напоследък се срещаме с доста такива. Изправени сме пред търговска война на глобално ниво с ясни последици върху производството и продажбите в EC. Много се говори за влиянието на американските мита върху износа на немските производители на автомобили, както и за последното намерение на САЩ да са насочи към Китай и други пазари. Производителите на автомобили са върхът на айсберга, защото автомобилната индустрия включва огромен брой производители на компоненти в цяла Европа, включително и тук, в България. Предстои да видим в каква степен тези търговски войни ще засегнат пазара и икономиката. Вече станахме свидетели на ограничаване на ниво законодателство на пазара на транспортните и логистични услуги. Новият пакет "Мобилност", който се обсъжда в Европейския парламент, ако бъде приет в сегашния си вид, ще засегне силно транспортния сектор. Определено той има рестриктивен характер и противоречи на основния европейски принцип за свободно движение на стоки.

Ако се върнем към оперативните процеси, се налага необходимост от пълно проследяване в реално време на движението на превозваните стоки и изразен натиск за изпълнение на доставки при строги графици, както и по-нататъшна стандартизация на процесите. От друга страна, пазарът е и винаги ще бъде нестабилен въпреки актуалните призиви за "слоубализация" (глобализация с по-бавен темп на растеж).

Въпреки всички предизвикателства, които очевидно предстоят, се чувстваме уверени, че опитът и нашият фокус ще ни помогнат в навигацията във всякаква среда.

Транспорт

Текстът е част от специалното издание "Транспорт". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Камионите като символ на икономиката Камионите като символ на икономиката

Българският пазар на нови тежкотоварни машини е на рекордни нива

3 яну 2020, 2955 прочитания

Полетът на каргото Полетът на каргото

Българската Cargo Air успя да даде нов смисъл на товарната авиация

31 дек 2019, 7115 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт, спедиция, логистика" Затваряне
Закъснялата реформа

Тол-системата е обвита в мистерия месеци наред, а въвеждането й в експлоатация се отложи за 2020 г.

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10