Култура на хъс

Виждаме себе си като един от необходимите мостове, за да дадем възможност за масово възприемане на блокчейн технологиите, като комбинираме компетентността на нашия екип и иновативните продукти, които развиваме. Отговорността е неизменна част от комуникациите, защото сме на фронтовата линия на една глобална трансформация, при това от България.

Култура на хъс

Миа Агова - ръководител на PR отдела в Nexo, за крипто комуникациите и за крипто каузите

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4486 прочитания

Виждаме себе си като един от необходимите мостове, за да дадем възможност за масово възприемане на блокчейн технологиите, като комбинираме компетентността на нашия екип и иновативните продукти, които развиваме. Отговорността е неизменна част от комуникациите, защото сме на фронтовата линия на една глобална трансформация, при това от България.


Визитка

Миа Агова започва да се занимава с PR преди 15 години, съвсем случайно, като работата я отвежда в Лондон, Дубай и накрая - в София. Сред клиентите, с които е работила, са някои от най-големите автомобилни и технологични брандове. Като човек, винаги воден от кауза, корпоративната социална отговорност е задължителна и любима част от работата й.

Криптосекторът е сравнително нов, но вече активно се говори за криптокултура. Как бихте я описали?

- Това е култура на хъс - една от любимите ми думи, която добре описва този Див запад. Криптото е и много млада, самобитна култура - главоломно разрастваща се ниша със собствен жаргон и поведение, която все още се бори, включително със себе си, да спечели доверието на наистина масова аудитория и наложи свободната и споделена икономика, към която се стреми. Малко хора са очаквали, че криптовалутите ще станат темата на деня. Само преди година се борехме да влезем в някоя "мейнстрийм" медия, а днес не можем да смогнем на запитванията. Този интерес не се дължи само на нашите усилия и хъс, а на множество фактори, които ускориха развитието на индустрията. Инфлацията, породена от COVID-19 кризата, изигра голяма роля; фактът, че блокчейн технологиите намират все по-широко приложение - също. Криптото обаче е най-вече продукт на цайтгайста (духа на времето) и начина на мислене на съвременния човек, който изисква свободата си, за да живее пълноценно тук и сега. В този ред на мисли е пореден израз на една много по-голяма социална и културна промяна.

Въпреки че криптото е сложна система, в основата си се базира на една много проста кауза - да върне стойността на парите и свободата да оперират с тях в ръцете на хората. И точно около тази безгранична и прозрачна алтернатива на традиционните финансови модели се изгражда криптообщността, която не е зависима от трета страна, за да сбъдне мечтите си. Тази общност говори "интернет" и живее в онлайн пространството. Има си собствен език, огледален на интернет динамиката, и меме средата, която - за добро или лошо - се наложи с навлизането на социалните мрежи, променяйки начина, по който всички общуваме. Убедена съм, че емблематични за криптосферата думи като HODL много скоро ще станат част от речника на всеки съвременен човек.

Поддръжниците на дигитални активи по света растат всеки ден, но все още има хора, които не ги разбират напълно. В този смисъл можем ли да говорим за крипто комуникации и ако да, какви са спецификите й?

- Екипът ми и аз сме живо доказателство, че има такова животно като "крипто комуникации". Спецификите им съвсем естествено отразяват естеството на пространството, в което работим - нов и глобален пазар, който никога не спи, който е особено волатилен и динамичен и в който масата потребители общуват и се информират основно от социалните медии. Пазар, който за капак се води и от социалните медии, както Илън Мъск наскоро показа нагледно. Непрекъснатото говорене е задължително в криптото. Затихнеш ли дори за час, не отговориш ли до минути, създаваш повод за паника и недоверие. Това е отрасъл на комуникациите, който не е за хора със слабо сърце или за тези, които държат на съня си.

Като се замислите, предвид пазара и културата на криптообщността, това е напълно нормално. В Nexo управляваме активите на 1.5 милиона души по цял свят и комуникацията с тях е постоянна - отговорни сме за тяхното спокойствие и абсолютната прозрачност за всеки наш продукт. Имаме и собствен токен, чиято цена, както е и при традиционните активи, също може да се повлияе от новините и реакциите ни към случващото се на пазара. Другата, по-дългосрочна, но също толкова постоянна линия на крипто комуникациите е образователната. Наша роля е да помогнем на клиентите си да вземат информирани решения спрямо инвестиционните си цели и движенията на пазара. Наша роля е и да образоваме света отвъд криптото за нас, като бизнес, индустрия и кауза, за да изградим доверието и финансовата грамотност, основополагащи за масовото възприемане на дигиталните финанси. А така полагаме и основа за наистина споделена икономика. Именно този аспект на крипто комуникациите ме кара да ставам рано сутрин и лягам късно вечер.

Как еволюира Nexo като общност? Какво ви сплотява?

- Често си казваме, че Nexo е начин на живот. То събира единомислещи, нахъсани и неуморни хора, които се борят за голямата идея не просто да бъдат работници в някоя компания, а всеки един ден да оставят значима следа върху световната финансова карта. Тук сме все професионалисти от "една кръвна група". Сплотяват ни трудностите, през които минаваме заедно, и успехите, които споделяме. А те хич не са малко. Виждаме себе си като един от необходимите мостове, за да дадем възможност за масово възприемане на блокчейн технологиите, като комбинираме компетентността на нашия екип и иновативните продукти, които развиваме. Отговорността е неизменна част от комуникациите, защото сме на фронтовата линия на една глобална трансформация, при това от България.

Комуникациите навсякъде вървят ръка за ръка с големи каузи. Можем ли да кажем, че има крипто каузи и какви са те?

- Криптото само по себе си е кауза - всички заедно полагаме основите на по-доброто бъдеще, което вече не е чак толкова далечно. Вярваме, че криптовалутите са средство, което ще ни заведе в това бъдеще, където споделената икономика и дигиталните финанси са двигател на едно по-демократично и справедливо общество. Част сме от една голяма общност, която бута тази промяна. Отвъд това каузите са много. Има изненадващо малко бизнеси, които се отблагодаряват на общността, като подпомагат развитието на мрежата. Например по-рано тази година Nexo дари 150 000 щ.д. с цел подпомагане на разработките с отворен код за Bitcoin. Миналия месец пък си партнирахме с Джими Кимъл и Марк Роубър, за да съберем криптодарения на стойност близо половин милион долара в помощ на хората с аутизъм и техните семейства.

Връщам се на образованието. Отвъд постоянните ни усилия в тази насока извън България тепърва започваме да подкрепяме образователни инициативи тук. На 30 май екипът ни се включва в благотворителното събитие на фондация "Заедно в час" - "Предизвикай се с кауза", за да подкрепим голямата кауза всяко дете да има достъп до качествено образование. Близо 150 души ще изминем общо 64 000 крачки, като за всяка една крачка Nexo ще направи дарение. Това е само първата стъпка от много по-големи планове, които имаме по посока образование тук, в България.

Визитка

Миа Агова започва да се занимава с PR преди 15 години, съвсем случайно, като работата я отвежда в Лондон, Дубай и накрая - в София. Сред клиентите, с които е работила, са някои от най-големите автомобилни и технологични брандове. Като човек, винаги воден от кауза, корпоративната социална отговорност е задължителна и любима част от работата й.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.