Binance е рекламирала terra като сигурна инвестиция дни преди краха

Борсата за търгуване с криптовалути е предлагала инвестиционна схема, даваща доход 20% от инвестицията

Седмици преди terra да се срине и да достигне стойност от 0% Binance е рекламирала криптовалутата като "сигурна възможност"
Седмици преди terra да се срине и да достигне стойност от 0% Binance е рекламирала криптовалутата като "сигурна възможност"
Седмици преди terra да се срине и да достигне стойност от 0% Binance е рекламирала криптовалутата като "сигурна възможност"
Седмици преди terra да се срине и да достигне стойност от 0% Binance е рекламирала криптовалутата като "сигурна възможност"
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Най-голямата борса за търговия криптовалути в световен мащаб - Binance, е рекламирала валутата terraUSD като сигурна инвестиция седмици преди сриването на валутата и сестринската й такава - luna. Основаната от Чанпенг Джао компания е предлагала на потребителите си инвестиционна схема, при която клиентите дават своите terra, за да спечелят доход почти 20% като "сигурна и щастлива" възможност. Предложението е било разпространено чрез официалния канал на Binance в приложението Telegram, пише Financial Times.

Terra и luna са свързани цифрови токени, популярни сред крипто търговците, които се стремяха да спечелят висока възвръщаемост чрез програми за кредитиране, известни като залагане. Въпреки това обаче те загубиха почти цялата си стойност по-рано този месец в един от най-големите сривове в криптоиндустрията. Terra, която бе наричана и "алгоритмична стабилна монета", се понижи рязко през последната седмица, след като загуби връзката си спрямо щатския долар. Това доведе до срив и на сестринската монета Luna до нула, а процесът изтри около 45 млрд. долара от пазара на криптовалути.

Terra е така наречената стабилна монета и се опитва да отразява стойността на 1 долар чрез връзка с криптовалута luna, която се задава от алгоритми. Ако terra падне под 1 долар, то търговците са стимулирани да закупят стейбълкойна и след това да го осребрят за 1 долар новоизсечени токени luna. Те прибират разликата в цената като печалба.

Съобщението в Telegram на Binance, което е било прегледано над 115 хил. пъти в приложението, широко използвано от криптоентусиасти, не предоставя разкрития относно риска, който инвестирането в криптовалути неизменно носи със себе си. Въпреки че уебсайтът, към който рекламата беше свързана, отбелязва, че "търговията с криптовалута е обект на висок пазарен риск". Борсата също така популяризира схемата за залагане на luna като "сигурна" инвестиция още през 2021 г.

От Binance са коментирали пред Financial Times, че сега "преглеждат как кампаниите за проекти като Luna се оценяват, преди да бъдат рекламирани".

Рекламирането на крипто

Binance е един от най-влиятелните играчи в криптосектора, като обработва около 1 трлн. сделки на месец и предлага широка гама от финансови продукти чрез своя уебсайт. Неговото популяризиране на terra като безопасна инвестиция подчертава централната роля на криптоборсите при избора на това кои цифрови токени да бъдат лесно достъпни за масовите търговци, посочва FT.

Рекламирането на криптовалути се появи като притеснение за регулаторите в няколко страни, които се притесняват от промоции, които омаловажават риска от криптовалутите или насърчават малките инвеститори да влагат парите си в сложни продукти за цифрови активи, които имат малко правна защита.

Правителството на Обединеното кралство например планира да затегне стандартите за криптореклами. Сингапур по-рано тази година забрани почти всички реклами на влиятелни лица в социалните медии, а освен това реклами за крипто бяха забранени и в обществения транспорт. Властите в Испания пък наскоро заявиха, че ще изискват инфлуенсърите, които смятат да рекламират подобни продукти, да уведомяват регулаторите предварително.

Джао каза на срещата на върха за цифрови активи на Financial Times през април, че докато борсата извършва "надлежна проверка" на монетите на своите платформи, най-важният показател за вземането на решения е популярността на токена. "Ако нещо се използва от голям брой потребители, то има стойност", коментира той.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Както пееше Влади, пирамиди фараони и балъци за милиони.

    Нередност?
Нов коментар