Socios инвестира 100 млн. долара в Web3 проекта на "Барселона"

Chiliz, първата в света криптоборса за спорт и развлечения, придоби 24.5% дял в Barca Studios.

Shutterstock    ©  Shutterstock
Темата накратко
  • "Барселона" е сред малкото клубове, които имат токени за фенове, листнати за покупко-продажба в Socios.com
  • От токена $BAR Fan Token на отбора до сега са набрани повече от 39 млн. долара.
  • Barca Studios ще има достъп и до Chiliz Chain 2.0 - първият блокчейн, създаден за спортно-развлекателната индустрия


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • "Барселона" е сред малкото клубове, които имат токени за фенове, листнати за покупко-продажба в Socios.com
  • От токена $BAR Fan Token на отбора до сега са набрани повече от 39 млн. долара.
  • Barca Studios ще има достъп и до Chiliz Chain 2.0 - първият блокчейн, създаден за спортно-развлекателната индустрия

Футболният клуб "Барселона" получи сериозна финансова инжекция за своето развитие в Web 3 пространството. Тя дойде от първата в света криптоборса за спорт и развлечения Chiliz, която придоби 24.5% дял в Barca Studios, подразделение на испанския футболен гигант за създаване на цифрово съдържание - незаменими токени (NFT) и продукти за метавселена. Двете компании съобщиха за сделката в началото на тази седмица.

ChiliZ е дъщерно дружество на базираната в Малта Mediarex Group, глобална спортна и развлекателна организация, основана през 2006 г., и е член на Enterprise Ethereum Alliance (EEA), а блокчейн мрежата им се фокусира върху спортни приложения.

Постъпленията от инвестицията изглеждат сериозни на фона на развитието на Web 3 проекти, но на фона на реалното финансово състояние на "Барселона" те са доста малък процент - от отчета за миналата година стана ясно, че клубът има задължения за 1.3 млрд. евро.

Футболът влиза в метавселената

Все пак "Барселона" е един от европейските клубове, които имат токени за фенове, листнати за покупко-продажба в Socios.com, като досега продажбите им са за милиони. Други грандове като "Ювентус", "Пари Сен Жермен" и "Манчестър Сити" също използват платформата, която позволява на феновете да закупят токен на клуб, като по този начин подкрепят своите привърженици, а и получават шанс да спечелят VIP преживявания.

Клубовете се стремят да се възползват от своите глобални фен бази, като търсят източници на приходи извън продажбите на билети и стоки. Те все повече проучват и използват цифровите награди, а и ангажираност чрез базираните на блокчейн услуги, предоставяни от фирми като Socios.

Сега стратегическата инвестиция в "Барселона" се основава на съществуващо партньорство на платформата с футболния клуба, което започна през февруари 2020 г. Тогава те подписват споразумение за стартиране на токена $BAR Fan Token, от който до сега са продадени повече от 39 млн. долара. Тези дигитални активи предоставят на феновете достъп до общности, потенциални печалби, където участието позволява на феновете да осребрят награди, включително VIP билети, стоки и уникални изживявания, като шанса да играят на терена на Камп Ноу.

"Barca Studios вече може да използва нашата технология, опит и глобален мащаб, за да помогне за внедряването на стратегията си за Web3 съдържание на клуба и да си осигури нови дългосрочни приходи, които ще бъдат от полза за клуба в идните сезони.", коментира в официално съобщение Александър Драйфус, главен изпълнителен директор на Socios.com и Chiliz.

Освен това каталунския клуб ще има достъп и до Chiliz Chain 2.0 (CC2), първият блокчейн, създаден специално за спортната и развлекателната индустрия. CC2 позволява на марките да секат NFT и Fan Tokens, да създават DeFi продукти и Play2Earn (Играй и печели) игри и да създават програми за събития, лоялност и мърчандайзинг, като им помага да отключат огромния потенциал на Web3. Пускането на CC2 в основната мрежа е планирано за четвъртото тримесечие на 2022 г.

Socios.com инвестира в Ла Лига и испанския футбол от 2019 г. и в момента си партнира с шест отбора от първенството, за да предостави проекти за ангажиране на феновете в глобален мащаб. В глобален мащаб платформата работи с още 160 спортни отбора по целия свят. Той разработва и предоставя Web3 инициативи и функции за ангажиране на фенове за повече от 20 отбора от NBA и 13 отбора от NFL, както и водещите спортни отбори в UFC, ръгби, тенис, Формула 1 и много други спортове.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар