Валентин Николов от ГЕРБ поиска ДАНС да провери "Еврохолд" заради сделката с CEZ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Валентин Николов от ГЕРБ поиска ДАНС да провери "Еврохолд" заради сделката с CEZ

Валентин е новият председател на енергийната комисия в парламента на мястото на Делян Добрев

Валентин Николов от ГЕРБ поиска ДАНС да провери "Еврохолд" заради сделката с CEZ

Зам.-председателят на енергийната комисия в парламента се опасява да не се появят офшорки във финансирането

Ивайло Станчев
5295 прочитания

Валентин е новият председател на енергийната комисия в парламента на мястото на Делян Добрев

© Юлия Лазарова


Публичната компания "Еврохолд България", която получи ексклузивност на офертата си за придобиването на активите на CEZ в България, трябва да бъде проверена от службите. Това заяви председателят на енергийната комисия в парламента Валентин Николов, който зае мястото на Делян Добрев начело на комисията. "Призовавам ДАНС и другите компетентни органи да направят пълна проверка на произхода на средствата, които "Еврохолд" ще ползва за придобиването на бизнеса на CEZ, ако се стигне до договор с чехите", каза той и обясни, че ще подготви и официално писмо към службите.

По думите на Николов за разлика от "Инерком" на Гинка Върбакова "Еврохолд България" е публична компания и би трябвало около нея да няма неясноти. Но все пак е възможно при финансирането на сделката да се появят например офшорни компании. "Това не е непременно незаконно, но повдига редица въпроси. Бих посъветвал CEZ да се въздържа от продажба при съмнително финансиране", заяви още Николов.

От своя страна преди няколко дни "Еврохолд", чийто най-голям бизнес е регионалният застрахователен холдинг "Евроинс", заяви, че ще финансира сделката със собствени средства и с подкрепата на водещи западноевропейски банки. Цена и други детайли към момента не са известни, но вероятно офертата ще бъде близка до тази на "Инерком" - или около 320 млн. евро.

ДАНС и другите компетентни органи проверяваха и фирмата на Гинка Върбакова след подписването на договора с CEZ, но от това не последва нищо. Специално създадената заради тази сделка парламентарна комисия, оглавявана от Жельо Бойчев (БСП), също не успя да установи съществен проблем около "Инерком". На практика продажбата бе спряна не от службите, а от Комисията за защита на конкуренцията, и то с изключително съмнителни мотиви. Ако се стигне до договор с "Еврохолд" обаче думата ще има и Комисията за енергийно и водно регулиране, която получи нови правомощия след силния публичен отзвук при предишния избор на купувач на най-голямото електроразпределително дружество в страната. За целта обаче няма нито разписани критерии, нито натрупана практика, така че не е ясно как регулаторът ще преценява дали "Еврохолд" е подходящ купувач или не.

Публичната компания "Еврохолд България", която получи ексклузивност на офертата си за придобиването на активите на CEZ в България, трябва да бъде проверена от службите. Това заяви председателят на енергийната комисия в парламента Валентин Николов, който зае мястото на Делян Добрев начело на комисията. "Призовавам ДАНС и другите компетентни органи да направят пълна проверка на произхода на средствата, които "Еврохолд" ще ползва за придобиването на бизнеса на CEZ, ако се стигне до договор с чехите", каза той и обясни, че ще подготви и официално писмо към службите.

По думите на Николов за разлика от "Инерком" на Гинка Върбакова "Еврохолд България" е публична компания и би трябвало около нея да няма неясноти. Но все пак е възможно при финансирането на сделката да се появят например офшорни компании. "Това не е непременно незаконно, но повдига редица въпроси. Бих посъветвал CEZ да се въздържа от продажба при съмнително финансиране", заяви още Николов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    borodino avatar :-|
    borodino

    Този междувременно стана председател на комисията.

  • 2
    rwn31589484 avatar :-?
    rwn

    При Гинка няма как да намерят нищо, защото Гинка е малък играч.
    Виж, Еврохолд имат много скелети в гардероба.

    И въобще не е финансирането. То е лесно. Виж, счетоводсто и одитори, там е ужас.

    Както и преди няколко дни написах, тези само Химимпорт ги минава по креативно счетоводсто.

    Отчетите им са много, много напудрени всяко тримесечие.
    Няма да коментирам отношението им към инвеститорите в компанииите им, това е друго тема, но тези хора НЕ СА ДОБРИ МЕНИДЖЪРИ!

    Тези хора не могат да си управляват дружествата и всичко е една огромна, огромна плетеница от дружества, офшорни, кухи, пощенски кутии и какво ли не.

    И въобще, холдинг, който по никакъв друг начин не можа да направи печалба, освен с врътки от една компания от друга, как може въобще някой да си помисли да им разреши да купят стратегически важна компания като ЧЕЗ?

    Те нямат капитал, който е необходим да бъде инвестиран в ЧЕЗ, за да може въобще да продължи да съществува а и да е надеждно. Не говоря за кредите за покурката на дружеството.
    Говоря за след това. Това е огромно дружество, и има огромна нужда от средства за инвестиране.

    Еврохолд са шампиони по обещания, бяха се хвърлили преди години даже някаква компания американска, огромна, там, фалирала, да купуват, там милиард ли колко беше,не помня.

    Фантазьори са иначе от класа.

    Купиха си и списания, направо им ги подариха де, автомобилни списания български, да не споменавам марки, но това лесно може да се открие, да си рекламират в тях, да не дават за реклами пари на други места.
    Врътката е следната.

    Всяка автомобилна компания, на която те и продоват автомобилите, щото те нали са големи дилъри на нови автомобили, та тези овтомобили, концерните майки, си имат бюджет, който ти, като нейн дилър, си задължен да похарчиш за реклама.
    Е, ама що да ги дават навън. Няма смисъл.Купуват си някакви списания и блъскат вътре реклами, дето никой не ги купува и не ги чете тези списания, тоест ефект от тази реклама е никакъв, ама паричките, ..при асенчо :)

    Има и още много, дано службите се поразтърсят по-надълбоко, че там има много , много гнило.

    Гинка е светица, спрямо Асен Христов.

    Ако Капитал беше сериозна медия, можеше и да се поинтересува и от самато личност на господин Асен Христов.

    Там, ако се поинтересувате, и попитайте, например, някои от неговите ...секретарки, и въобще, огромното количество много красиви жени, с които е заобиколен в компанията си..., интересни неща можете да научите за това, що за личност е той...

    Е, #MeToo движението в България така и не започна, но ако беше започнало, там има много какво да излезе...


    На ЧЕЗ не им пука на кога ще продадат бизнеса си, но ако Еврохолд бъде одобрена от службите, това определено ще е много, много тревожно нещо за мен.


  • 3
    rwn31589484 avatar :-|
    rwn

    ъпдейт на инфото

    Днес си бъбрихме с приятелки, които са по-навътре, буквално и преносно, от мен със ситуацията , съвременната,
    казват, че финансирането е осигурено, и холдинга е доста добре подготвен да управява ЧЕЗ.
    Казват, че съм била с много старо инфо.
    Въобще, положително се изказаха за висшия мениджмънт. По-скоро бяха искрени, така ми се стори.
    Те не са от счетоводството и не са много нясно там какво става, но казаха, че всъщност, холдинга е в доста добро здраве.
    Има портфейлни инвеститори, представени са в борда, абе, по-скоро твърде розово ми се струва всичко, но като гледам съвсем близо продажбите на нови автомобили, може би наистина потоците им са доста добри в последните години, а моето инфо беше по-скоро от преди 3-4 години, преди да започнат наново да се продават доста нови автомобили.
    Казах им, добре, това всъщност е доста добре, и би ме радвало, да е така.
    Идеята е да има синергия и да вдигнат цели си останал бизнес. Все пак, на ЧЕЗ им трябват и автомобили, и застраховане...въобще, има идея зад всичко това, оказва се.

    Дадоха ми пример с това, че застраховането е също много сериозно регулирано и едва ли не, имат идея как да се справят с още по-регулиран сектор.

    Но, да видим все пак какво и как ще кажат службите.
    За това те нямат мнение. Тоест, най-вероятно, дворът им е добре подреден, иначе няма да се хванат въобще да ходят да се излагат, защото са знаели, че ще ги гледат под лупа.

    Това е засега.






Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK