Само два кандидата поискаха поръчка на "Булгартрансгаз" за 350 млн. лв.

Едната оферта е на германската Ferrostaal с ГБС, другата е на малка фирма за климатични системи с партньори от Украйна и Беларус

С тези допълнителни разходи, които в действителност ще бъдат над 350 млн. лв. заради лихвите, икономическата полза от бъдещия газопровод става все по-имагинерна
С тези допълнителни разходи, които в действителност ще бъдат над 350 млн. лв. заради лихвите, икономическата полза от бъдещия газопровод става все по-имагинерна    ©  Георги Кожухаров
С тези допълнителни разходи, които в действителност ще бъдат над 350 млн. лв. заради лихвите, икономическата полза от бъдещия газопровод става все по-имагинерна
С тези допълнителни разходи, които в действителност ще бъдат над 350 млн. лв. заради лихвите, икономическата полза от бъдещия газопровод става все по-имагинерна    ©  Георги Кожухаров

В един от най-големите търгове на годината - за 350 млн. лв., бяха подадени едва две оферти, при това едната - от кандидат със спорен опит и малък оборот. Поръчката е на държавното "Булгартрансгаз" и е за изграждането на две компресорни станции за продължението на "Турски поток" през България. Единият от кандидатите е консорциум "Расово-Провадия КС", с водещ партньор дистрибуторът на климатични системи "Климатроник" ЕООД и участници украинско, беларуско и испанско дружество. Другият е обединение между българската ГБС и германската Ferrostaal.

"Булгартрансгаз" бърза с провеждането на тази процедура, тъй като въпросните компресори са необходими, за да може още от следващата година руският природен газ да бъде транспортиран по част от съществуващите сега газопроводи между Провадия и Полски Сеновец (Великотърновско). Последното се налага, тъй като за начало ще бъде построен само участъкът на "Турски поток" през България от сръбската граница до Полски Сеновец.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се