Мъглата в сметките за парно
Или защо потребителите не разбираха много от "грандиозното" намаление на цената на природния газ


Научавайте най-важното от сектор енергетика през изминалата седмица
Имаш да взимаш, но имаш и да даваш. Уж цената е намалена, а сметката става по-висока. На различните клиенти фактурите са различни и сравнение трудно може да се направи, детайлите като цяло са оскъдни, а в някои случаи информация въобще липсва. Няма и на кого да се оплачеш.
Накратко това е ситуацията с изравнителните сметки на "Топлофикация София", които тази година доведоха до още по-голямо объркване и недоволство сред клиентите заради очакването, че на всички ще се възстановяват суми от понижената със задна дата цена на природния газ. В началото на март премиерът Бойко Борисов се похвали, че е "договорил" над 40% понижение на цената на руския газ, но този пиар ход сега му изиграва лоша шега - хората очакват същото понижение и в сметките си за парно и топла вода.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Не сте съвсем прави в последния параграф. Всеки потребител, който се е отказал от хартиени фактури от Топлофикация, ги получава в профила си на сайта www.e-invoice.bg . Това, че на сайта на самата Топлофикация може да се провери само салдото, не значи че потребителите нямат достъп до фактурите си.
Браво, дългоочаквано разследване! В крайна сметка да питаме Ковачки за фактурите и сметките, то там в Топлофикация само негови хора.
До коментар [#1] от "v.yosifova.pwc":
Не е така. Аз съм се отказал от хартиени фактури и нямам профил в посочения сайт.
Хе-хе,абонатите на "Топлофикация" са щастливци с тези почти 10% върнати суми,защото абонатите на "Овергаз" сме с едни 2 (два!)% само!
До коментар [#3] от "ljw50496520":
Жената е права, ти не си. За да имаш профил, логично е, че трябва сам да си го създадеш. Никой няма да го направи вместо теб.
Аз съм на ел. фактура откакто тази услуга стана възможна и всяка година получавам на хартия изравнителната си сметка с подробна (или поне така си мисля) разбивка...
"Те не могат да видят подробности за потреблението си през сайта на самото дружество, когато въведат абонатния си номер, а разбират само дали дължат пари, или имат да взимат."
Профила трябва да си го създадеш (име, имейл, абонатен номер). Там в PDF формат се получава същата като хартиената фактура.
"Тук е важно да се каже, че общинското дружество получи от "Булгаргаз" около 59 млн. лв. вследствие на намалената цена на природния газ, ....."
В същност Топлофикация София не получи нищо, а погаси част от задълженията си към Булгаргаз. Парите за клиентите са от друг източник, кредит или някаква форма на субсидиране от БЕХ например.
https://www.investor.bg/energetika/472/a/toplofikaciia-sofiia-shte-pogasi-zadyljeniiata-si-kym-bulgargaz-do-mesec-306541/
"В момента топлофикационното дружество дължи около 125 милиона лева, след като „Булгаргаз“ си прихвана сумата, която трябваше да възстанови след поевтиняването на газа със задна дата."
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.