"Загорка" ще си прави собствен ток със соларен парк в пивоварната в Стара Загора

Загорка АД

"Загорка" ще си прави собствен ток със соларен парк в пивоварната в Стара Загора

Стратегическа цел на компанията е до 2030 г. да използва изцяло възобновяеми източници на енергия в процеса на производство

Мара Георгиева
6117 прочитания

Загорка АД

© Загорка АД


"Загорка" - част от корпорация Heineken, инсталира соларен парк за пивоварната си в Стара Загора. Първите фотоволтаични панели вече са монтирани и ще може да захранват част от производството със зелена енергия, съобщиха от компанията.

Това е първият соларен парк сред пивоварните в България, но поредният за бизнеса в страната, който от миналата година масово започна да инвестира в собствени ВЕИ мощности, които да осигуряват част от енергията за дейността му. След отпадането на някои административни пречки и такси собственото производство на ток с фотоволтаици е много по-изгодно от купуването на електроенергия през мрежата. Това важи особено силно за последните седмици, през които цената на борсовата електроенергия е рекордно висока.

"Загорка" очаква със соларния си парк да намали годишната консумация на електроенергия, което ще доведе и до ограничаване на въглеродните емисии. Конкретни параметри на инсталацията обаче засега не се съобщават. По информация на "Капитал" става дума за 700 - 800 киловата соларна мощност, изцяло покривно разположена, чиято ориентировъчна инвестиция е 500 хил. евро.

За устойчиво развитие

"Загорка" развива своя бизнес отговорно чрез платформата си за устойчиво развитие "Създаваме по-добър свят". Компанията насочва усилията си в шест сфери: намаляване на въглеродните емисии, опазване на водните ресурси, устойчиви ресурси, отговорна консумация, израстване с местните общности, безопасност и здраве.

За 2020 г. инвестициите, направени от "Загорка" за реализиране на устойчиви практики, са 653 хил. лв.

В своя Доклад за устойчиво развитие за пандемичната 2020 г. компанията отбелязва, че е инвестирала 430 хил. лв. за редуциране с до 8% на количеството пластмаса, използвано за PET опаковки. Освен това дружеството е намалило с 40% и грамажа на капачката на бутилките. Всичко това има пряк позитивен ефект върху количеството използвана енергия и вода при производствените процеси.

За 2020 г. "Загорка" отчита също нулеви отпадъци, генерирани от производството, заради тяхното рециклиране и повторно използване, 70% намаление на въглеродните емисии в резултат на използването на 100% зелени хладилни витрини на пазара, както и 24% спад на CO2 при логистичните процеси.

През миналата година пивоварната е инвестирала и 36 хил. лв. за насърчаване на отговорната консумация и безопасността на пътя. За социални проекти в подкрепа на местните общности и за превенция и подкрепа на засегнатите от пандемията, включително с участието на служителите като доброволци, дружеството е вложило 187 хил. лв.

Компанията

Още от откриването на "Бирарията" през 1902 г. от д-р Кожухаров пивоварната в Стара Загора се превръща в символ на града. През 1994 г. "Загорка" АД става част от групата Heineken.

В портфолиото на българското дружество влизат марките "Загорка", Heineken, "Ариана", Starobrno, Amstel, Stolichno, Desperados, Sol и сайдерът "Крадецът на ябълки". Безалкохолните предложения са: "Загорка 0.0%", Heineken 0.0% и "Ариана Радлер 0.0%".

Според данните от Търговския регистър за 2019 г. компанията отчита 134.477 млн. лв. приходи и 21.144 млн. лв. печалба.

"Загорка" - част от корпорация Heineken, инсталира соларен парк за пивоварната си в Стара Загора. Първите фотоволтаични панели вече са монтирани и ще може да захранват част от производството със зелена енергия, съобщиха от компанията.

Това е първият соларен парк сред пивоварните в България, но поредният за бизнеса в страната, който от миналата година масово започна да инвестира в собствени ВЕИ мощности, които да осигуряват част от енергията за дейността му. След отпадането на някои административни пречки и такси собственото производство на ток с фотоволтаици е много по-изгодно от купуването на електроенергия през мрежата. Това важи особено силно за последните седмици, през които цената на борсовата електроенергия е рекордно висока.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Енергетика

Научавайте най-важното от сектор енергетика през изминалата седмица


2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Така и трябва, браво! Все повече предприятия и фирми ще се преориентират към фотоволтаиците, това е бъдещето. И това особено много важи за фирмите, които имат дневен цикъл на работа, съвпадащ със слънцегреенето, каквото и да е дойде от слънцето, все е кяр. С годините експлоатация на панелите файдата от тах става все по-голяма...

  • 2
    vmb16262606311065958 avatar :-|
    Stefan Cvetnikov

    Браво!
    Смятам, че много други трябва да последват идеята.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход