Какво се случва с ПАВЕЦ "Чаира" и другите централи под "Белмекен"?
Голяма част от съоръженията са в ремонт от две-три години и това създава проблеми на енергийната система на страната
Научавайте най-важното от сектор енергетика през изминалата седмица
Заради скока на цените на електроенергията и кризата в сектора през последните месеци все по-често се повдига темата за големите държавни ВЕЦ-ове, които не работят на пълна мощност. Техният ток е евтин и може да се пусне на пазара точно в моментите, когато търсенето е най-голямо, така че да понижи разходите за бизнеса. Това обаче не се случва, защото голяма част от съоръженията са в ремонт от две-три години и вървят с голямо закъснение.
Най-голямата помпено-акумулаторна ВЕЦ не само в България, но и в Югоизточна Европа - "Чаира", работи само с 25% от капацитета си. Три от четирите ѝ помпи не функционират - две от тях поради планов ремонт, а другата заради авария от месец август. Централите "Белмекен", "Сестримо" и "Момина клисура" пък могат да се използват едва наполовина заради продължаващата от 2018 г. рехабилитация.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Лошо стечение в лош момент ...
Най-вероятно и тук е намесена дългата ръка на "почетния" Ахмед Доганов, който иначе губи студения резерв, Ковачки също. А това подсказва, че ББ е най-виновен от всички, утре пак гласувайте за него, ако не нямате грам акъл в главите си...
Никой не ни е виновен че пуснахме Винету напред,все пак той пазеше царя и така шеф стана пъдаря
В петък уволниха главния инженер на вец групата Стоян Баташки- единствения специалист дръзнал да каже истината за забавянето на ремонта- лошото му качество! По донос на началника му и виновник за това състояние на нещата- Георги Головодски- човека на дпс!
Информацията е непълна. Ремонтът на ПАВЕЦ "Чаира" трябваше да се възложи с процедура за директно възлагане на оригиналният производител - "Тошиба". НЕК отхвърли офертата на Тошиба поради високата й цена и дългият срок на изпълнение. Съгласно офертата на "Тошиба" ремонтът трябваше да е приключил през февруари 2021, а цената щеше да е около 12 млн евро. Оттогава насам, тъй като аварираха два генератора, цената вече е 17 млн. евро, но пък датата на приключването се мержелее някъде към края на 2023 г. По този повод тече съвместно разследване на ДАНС и икономическа полиция, а НЕК панически замита следите и оволнява "неблагонадеждни" хора. Шокираща безстопанственост и лошо управление, прикрити зад процедури на ЕБВР, които струват милиарди на икономиката на страната и облагодетелстват шепа хора.
До коментар [#4] от "cka26544838":
Пълни глупости! Единственото вярно е името на Головодски.
страхотна статия... Браво
медии като Капитал и Дневник трябва да се бранят и пазят на всяка цена - това са единствените истински корективи на мафията в БГ
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.