Много шум за нищо
Корпоративните претенции за позеленяване ще бъдат поставени на изпитание


Научавайте най-важното от сектор енергетика през изминалата седмица
Да не се обещава абсолютно нищо е на мода сред мениджърите в наши дни. И все пак водещи корпоративни шефове бързат да декларират ангажимента си за нулеви нетни емисии. С това те имат предвид, че техните компании ще намалят драстично нетните емисии на парникови газове (ПГ) - до нула, или дори ще станат отрицателни, вероятно като използват технологии за извличане на въглероден диоксид от въздуха. Тези обещания са в съответствие с ангажиментите, поети от много правителства съгласно Парижкото споразумение за намаляване на националните емисии на парникови газове до 2050 г., за да се ограничи глобалното затопляне.
Като се има предвид, че много индустрии в миналото не са били склонни да приемат тежки климатични цели (или, както в случая със сектора за изкопаеми горива, са лобирали срещу тях), това на пръв поглед изглежда забележително. Неотдавнашен анализ на най-големите 2000 публични компании в света установи, че над една пета от тях - реализиращи продажби за близо 14 трлн. долара годишно - са прегърнали целите за нулеви нетни емисии. Повече от две трети от фирмите, продаващи домакински продукти и такива за лична хигиена например, са поели такива ангажименти. В Америка около една четвърт от големите промишлени компании в индекса S&P 500 са направили това. Някои технологични гиганти, включително Alphabet и Microsoft, дори твърдят, че ще изчистят от атмосферата всички въглеродни емисии, които са изхвърляли в своята корпоративна история.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Сиреч - зелената енергия има още дълго да зеленее!
То въпросът е не гръмки цели, а да показват всяка година по някой проект, който е допринесъл за по-малко консумация на енергия при същото количество обслужени потребители или реално позеленяване на производството.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.