Мутациите на "Лев инс"

В търсене на по-светъл имидж свързваният с Алексей Петров застраховател смени доста имена, собственици и управители

"ЗК Спартак", "ЗК Левски Спартак", "Лев инс". Това е само най-видимата част от трансформациите на компанията, появила се през 1996 г., когато застраховането в България е не много повече от евфемизъм за рекет. Не без перипетии основаното от бивши барети дружество успява да премине през цедката на лицензирането в края на 90-те, която трябваше да отсее силовите групировки. За целта освен името компанията сменя и седалището си, шефовете си и (поне проформа) собствениците си. В по-новата си история "Лев инс" вече един от най-големите в сектора и лидер в автомобилното застраховане, привлече и истински чужди инвеститори, вкара миноритарни, дори беше на крачка от това да стане публична компания.

Операцията на МВР "Октопод" (още за нея в Tемата на броя) обаче показа, че под повърхността промените на са чак толкова впечатляващи. Като част от акцията срещу единия от основателите на компанията - Алексей Петров, централният офис на "Лев инс" беше запечатан, а от изказванията на вътрешния министър Цветан Цветанов излиза, че насилственото застраховане не е изчезнало, просто е еволюирало в по-рафинирана и структурирана форма.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Жокер
    • + 24

    Давам ви жокер. Вижте кои мощни чужди застрахователни компании са си презастраховали портфейлите с автомобили в Лев инс. Ключова дума: "пре-застраховане", не дребните риби. После ги питайте и защо.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    учуден
    • - 34
    • + 9

    аз от години съм клиент на лев инс, доволен съм от плащането на щети

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Любо
    • - 2
    • + 22

    Нормално, що да не си доволен. Пералня е това, работи се чисто. Те имат и някои странични доходи, накрая всички са доволни.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    гото
    • + 11

    Бого Бонев колко искаше за лиценза.

    Нередност?
  • 5
    zva541139861 avatar :-|
    Гугутка Проста
    • + 6

    Само за една дребна грешка в графиката:
    Накрая пише, че адвокат Памукчиева е Опълномощила Ива Павлова. Оправете О на У. 10х.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    CC
    • - 2
    • + 3

    Интересна статия, поражда толкова много въпроси, ами хайде да се замислим.
    1. Лев Инс - най-голям брой застраховки гражданска отговорност на автомобилиста, по данни на КФН 533 хил. нека си зададем въпроса - Какво ще стане ако отнемат лиценза на дружеството? Кой ще покрие щетите по застраховката? Нека се опитаме да отговорим на тези два прости въпроса. Отг. №1 Държавата отнема лиценза на дружеството в полза на държавата и назначава синдик, изглежда логично, но едно застрахователно дружество функционира тогава когато, има капиталова адекватност позволяваща му да покрива щети по полиците който продава. Тук трябва малко аритметика, колко струва полица на Лев Инс на пазара една от най-евтините, добре при 32% комисионна от 116 лв. колко остава всеки може да си го сметни, административните разходи като прибавите и щетите, не на последно място и резервите който компанията трябва да заделя за да покрива изискванията на КФН е всеки може да си направи сметка кой е излъгания. Клиента лъже държавата че има застраховка, Лев Инс лъже клиента че му е продал застраховка, КФН е заровила като щраус главата в пясъка и се прави че всичко е наред. И когато има причинена щета по тази застраховка, пострадалия остава с пръст в уста, просто няма пари да се изплати щетата. Та да отговорим на въпроса, 533 хил застраховки пари в Лев Инс няма, поради неадекватни тарифи, източване на компанията - Драги ми българино пак ти ще плащаш, защото и законани не е написан както трябва, държавата щяла да гарантира с какво, та последните месеци слушаме как няма, ми няма, няма заради такива фирми като Лев Инс. А дали е само Лев Инс, в това състояние, що не се огледаме, мисля че веднага ще ги познаете.
    Замислете се върху това, не предтой ли буря в застраховането, защото държавата като е казала А, трябва да каже и Б.

    Нередност?
  • 7
    dante80 avatar :-|
    dante80
    • - 2
    • + 7

    Добре сте описали суми и проценти. Обаче не сте споменали никъде колко клиенти имат тия измекяри, за да се види дали изобщо са възможни тия суми или си е чиста пералня за пари.
    Кога ли на народа ще му писне от тия мутренско-политически-икономически измекяри, ще ги нареди с лице към стената и после с тежкото MG?

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 5

    Един с ГО в Лев Инс ми одра колата - ходихме до офиса, 2 часа разправии. Попълвахме едни безкрайни хартии, всичко е измислено така, че дано сам се откажеш да си искаш обезщетението. Накрая ме записаха и викат ходи сега си оправяй колата сам, а ние ще ти платим след 30 работни дни. Ама колко ще ми платите - ще разбереш тогава. Разбира се, това дето ми платиха, не стигна да покрие ремонта (а ходих при скромен квартален майстор) а пък 30-те работни дни станаха 45.

    Нередност?
  • 9
    ani_sos avatar :-|
    ani_sos

    здравеите не знам дали тук някои може да ми отговори на един въпрос предложиха ми от лев инс да стана застраховател и да се заема с пенсионното осигуряване което предлагат те възможно ли е да има при тях някаква измама и след време може ли хората които се прехвърлят при тях да останат без пенсии

    Нередност?
Нов коментар