Препоръчай ми банка

Българските потребители се доверяват най-много на приятелите си при избора на финансова институция

Въпреки че не се сещат често за рекламите й, банковите клиенти са най-склонни да препоръчат ОББ на приятелите си
Въпреки че не се сещат често за рекламите й, банковите клиенти са най-склонни да препоръчат ОББ на приятелите си
Въпреки че не се сещат често за рекламите й, банковите клиенти са най-склонни да препоръчат ОББ на приятелите си    ©  Надежда Чипева
Въпреки че не се сещат често за рекламите й, банковите клиенти са най-склонни да препоръчат ОББ на приятелите си    ©  Надежда Чипева

Методология

Изследването RecommendIt се базира на склонността на потребителите да препоръчат услугите на банката, която използват. Анкетираните, дали оценки 9-10 (по десетобална скала), активно препоръчват услугите на институцията (т.нар. promoters). Далите оценка 7-8 са пасивните потребители, които нямат нито позитивно, нито негативно отношение (passives). Хората, посочили оценка от 0 до 6, отклоняват потенциални клиенти с негативното си отношение към използваната услуга (detractors). Крайната оценка на дадена банка – т.нар. RecommendIt Net Score (RNS), представлява нетната разлика между promoters и detractors.

"Никога не вярвайте на банка Х, каквото и да ви предложат, винаги се консултирайте с външен човек, на когото имате вяра", пише във форума на в. "Дневник" читател с име debne6tiya. Нарочно не посочваме името на банката, тъй като в случая то не е от значение, а и подобни оценки не са единични в българското интернет пространство. Показателното е друго – недоверието към банките и служителите им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
43 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 12
    • + 33

    Работил съм с доста банки в топ-а ми са по тарифа/обслужване : ПИБ , Прокредит , ОББ , СГ Експресбанк (с компромиси) , анти топ-а ми е : Райфаизен , Пощенска , ЦКБ ! Лично мнение!

    Нередност?
  • 2
    wds23355772 avatar :-?
    wds23355772
    • - 5
    • + 91

    ПИБ до скоро имаха много добри условия към клиентите си с дебитни карти, какъвто съм и аз. Наскоро обаче останах удивен, че никой не е сметнал за необходимо да ми каже, че сумата за теглене от чужд банкомат е скочила от пренебрежимите 0.20лв. на 0.90ст! Когато отидох да ги попитам защо не са ми казали, нагло ми заявиха че т.к. аз съм бил клиент аз трябвало да се интересувам! С една дума аз трябва да съм им благодарен за това, че са ме приели като клиент, а не те на мен че съм ги предпочел сред 30 други търговски банки у нас!
    След като разбрах за тихото увеличение на таксата поисках тарифата на банката. Служителката ми заяви, че я било имало в интернет - от там да я видя! Попитах: "т.е. искате да кажете, че за да съм ваш клиент съм длъжен да имам компютър с интернет?!". След това ми подаде една лъскава книжка която очевидно не бе оваряна и там си прочетох, че освен всичко друго имам и 0.30лв. такса за обслужване месечно?! Такса, че си предоставям парите на банката срещу което те ми плащат 2% лихва на годишна база ли?! Много нагло!
    А другите са още по-зле!

    Нередност?
  • 3
    simeon_vassilev avatar :-|
    $ 100
    • - 6
    • + 23

    До коментар [#2] от "Варненски":
    колега, аз също съм клиент на ПИБ и въпреки това което споменаваш си остават може би банка номер едно в отношението към клиенти. Работят с удължено работно време през седмицаат , а събота и неделя има доста дежурни клонове(поне в София), а не като повечето гръцки банки работещи до 16:30-17. Такси има , но не са по-големи от на другите банки, например Булбанк ще ти вземат пари за превод от една сметка в друга при тях, докато ПИБ не правят тази простотия. Аз също се изненадах ,че са сложили 0,30 лв. месечно при положение ,че си рекламираха дълго време Ви Пей картите ,че са им с 0 лева разходи, не че са нещо тези 0,30 по -скоро е принципен въпроса.Също си сложиха такса за теглене от всички сметки, но въпреки всичко съм техен клиент над 10 години и до сега съм много доволен и не съм намерил друга банка ,която да ме удовлетворява повече

    Нередност?
  • 4
    ee3si avatar :-|
    ee3Si
    • - 3
    • + 16

    ако е стабилна, предвидима и до колкото може прозрачна по отношение на условията които предлага, има и добър "Home Banking" бих могъл да преглътна дребните гъделчета от рода на такси и комисионни. По правило не се тегли от банкомат на друга банка - по добре си плащай директно с картата, ако ти трябва кеш - или го мислиш по отрано или си вътре с комисионните...

    Нередност?
  • 5
    simeon_vassilev avatar :-?
    $ 100
    • - 4
    • + 25

    що се отнася до графиката към статията , мисля че е МНОГООО далеч от реалността. Аз работя в най -големия кредитен брокер и ежедневно съм сред клиенти и служители на всички банки, изброените на ТОП позиции банки по-нищо не са предпочитани от клиентите, нито са активно кредитиращи, нито предлагат добри спестовни продукти, нито имат развита клонова мрежа (с изклучение на СИБанк която по разбираеми причини е навсякъде по РПУ-та, НАП, НОИ и т.н.)

    Нередност?
  • 6
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip
    • - 1
    • + 60

    Колкото по неинформиран и незапознат финансово си толкова по голяма печалба ще реализира банката насочвайки те поради незнанието ти в нещо абсолютно ненужно за теб но печелившо за банката.Следвайте следната схема на интеракция с тях :
    Не им позволявайте да ви обясняват каквото и да било.
    Вие им задайте конкретно и ясно въпроси и изисквайте ясно отговори

    -Изберете продукт :депозит заем или инвестиция :
    -изяснете лихвата която ви предлагат- НА ГОДИШНА БАЗА.
    -изяснете плаваща променлива или фиксирана е тя.
    (не сключвайте заеми или депозити с променливи лихвени проценти )
    -изяснете срока на договора 10 ,20 год.
    -изяснете тарифите ,таксите и комисионните които ще ви струва откриването и закриването на продукта и целият процес от откриването до закриването му.
    -изяснете скритите такси и комисионни които не са описани никаде транзакции -поддъжка теглене,откриване ,издаване ,обработка на документи ,проучвания и пр .
    -изяснете неустойките които Ще ДЪЛЖИТЕ в случай че прекратите предсро4но и не спазите условията на договора

    Как ще се ориентирате в многото продукти ?
    Лесно,най изгодният вариант за вас е :
    депозит -НАЙ ВИСОКА ЛИХВА непроменлива дългосрочен
    заем -НАЙ НИСКА възможна ЛИХВА ,непроменлива
    инвестиция -висока възвращаемост ниски разходи за обслъжване ,нисък риск .Преценете от всички продукти които предлагат кой е с най висока/ниска лихва Не се доверявайте те да го правят за вас .Имате глава ,гледайте числата и сравнявайте Всичко дотук не струва пукната пара докато не го видите написано черно на бяло в документи така че изискайте разпечатки на:

    -тарифата на банката с актуалните и лихви ,такси комисионни
    -копие от общите условия по БЪДЕЩИЯТ ВИ ДОГОВОР за да се запознаете с условията преди да сте ги подписали лично.

    (Занйте че ако не ви принтират общите условия с тарифата си за такси нещо не е наред и не искат да вземате сам решение защото знаят че продукта им не струва пукнат грош)

    Не е нужно да вземате решение веднага ,Кажете им чао довиждане че ще помислите и пр глупости и повторете гореописания процес във всяка избрана от вас банка .Съберете информацията. седнете вкъщи и на един бял лист разгледайте ,сравнете и оценете какъв Цирк и позор са Българските банки и какви глупости измислят с цел измама на клиента и то регламентирано съвсем законно .
    НАДЯВАМ СЕ ПРОСТО ПОВЕЧЕ БЪЛГАРИ ДА ВЗЕМАТ КОМПЕТЕНТНИ РЕШЕНИЯ ОТНОСНО БАНКОВИТЕ ПРОДУКТИ С КОЕТО ЕДИН ДЕН НАИСТИНА ЩЕ ИМАМЕ ПО ЯСНО ОРГАНИЗИРАНА И ПРОЗРАЧНА БАНКОВА СИСТЕМА С ПО КОРЕКТНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ КЛИЕНТИТЕ
    най изгодното предложение ще го откриете без да си мръднете пръста въобще използувайки собственият си капацитет сиво вещество


    Нередност?
  • 7
    valsodar avatar :-?
    valsodar
    • - 8
    • + 22

    Хорате си задават по-често въпросът - Коя банка ще фалира първа и дали моята няма да е сред тях?! - въпрос резонно стоящ на фона на огромният процент необслужваеми кретити и новите изисквания към собственият капитал на банките поставени наскоро в Базел.
    Трудно е да се прецени доколко една банка е стабилна у нас, поради предоставените достатъчно възможности банките да си подправят годишните отчети, чрез прехвърлянето на лошите си дългове към дъщерни дружества. ( таблиците на в. Капитал са добри, но ... )
    Проблемът не е в това, че една, две или пет банки у нас може да фалират -това е нещо нормално в следствие на рухналата имотна пирамида и световна финансова криза.
    Проблемът е в това, че гаранционният фонд по депозитите, няма да може да понесе една верижна серия от банкови фалити и доверието в банките окончателно ще изчезне, за дълги години напред, както стана по Виденовото време.
    Историята се повтаря, а глупаците в нея са си все същите.

    Нередност?
  • 8
    boriaz avatar :-P
    Boriaz
    • - 6
    • + 14

    Единствента банка, от която съм "доволен" (в смисъл че не ме заплашваха и не съм се карал с тях) е световно известна банкова институция (не регионалните величини, изброени в списъка).
    Колкото до графиката и безсмислените въпроси, задавани като че ли с цел дасе уцели десятката- ами да бяхте питали кой е доволен отлоялното отношение на банката към него! Да видите тогава резултат.
    П. П. Лично мнение, обаче аз пък съм отвратен от Райфайзен (закъсненията са скъпоплатен лукс там), ОББ (кой каквото ще да ми говори, след сблъсъка ми с ОББХ не искам да чуя повече за словосъчетанието "клон на гръцка банка"), СИ Банк (таксата за плащане на акт от кат- дали от клон на СИ Банк или от клон на друга банка- таксата е една и съща).

    До коментар [#3] от "$ 100":
    До коментар [#2] от "Варненски":

    ПИБ е моя любима тема на разговор. Аз съм много доволен от условиата по дебитната ми карта, обаче съм отвратен от потребителския кредит и то не от условията, а от нещата, които не са написани но "се подразбират" ;) Мои лични добри приятели пък са големи фенове на кредитните им карти. Лично мнение- много зависи от кой клон на банката сте станали клиент. Явно имат по-голяма свобода и, респективно, вопределени клонове е добре а в други- не. В случая става въпрос тоно за тон за необходимоста да обяснявам на една пикла че нейната заплата идва индиректно от моята и че като ми вдигне нервите още малко банки бол.
    ИЗВОД: Ако можете да не стигате до "услугите" на родните лихвари (защото все още садалеч от банкерите) не се набутвайте излишно. Ако ли пък не можете- има големи банови институции със световна известност- стремете се към тях.

    Нередност?
  • 9
    labybamapa avatar :-|
    Labybamapa
    • - 1
    • + 43

    Уважаема редакция, трудно ми е да повярвам,че от началото на годината ДСК са дали 3млрд.лв за реклама, при положение че печалбата на цялата банкова система е около 500 милиона лева, а и компанията с най-големи приходи в България има за цяла година 3млрд приходи.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 10
    sjf18531334 avatar :-|
    Чоко
    • - 15
    • + 6

    До коментар [#2] от "Варненски":

    Варненски, избора при управлението на парите ти си е лично твое задължение и ти си единстшено отговорен да се информираш какво става с парите и собствеността ти. Отговорност на банката е да печели, дори от клиентите си, както и да води отговорна и доходоносна политика спрямо акционерите си. За нас остава правото да се преместим в друга банка когато условията някъде не ни харесват. Което много малко от нас правят.
    Според мен от банката са ти отговори правилно относно условията на банката, това че не сме свикнали да правим проучвания на условията и да си търсим правата е наш, български проблем. Аз си проверявам условията в ПИБ периодично и знаех за новите такси.

    Нередност?
Нов коментар