Внимавай в таксата

Какво е мнението ви за и опитът ви с банковите такси и комисиони

Всички сме чували фразата "няма безплатен обяд". Ето защо по традиция подхождаме скептично към всякакви реклами за банкови продукти "с 0% разходи". Въпреки това доскоро имаше редица предложения, при които дори и да не липсваха някакви такси и комисиони, все пак те не бяха нито много на брой, нито кой знае какви като размер. Напоследък обаче, притиснати от кризата, свитата си дейност и намаляващите печалби, редица банки започнаха да въвеждат нови такси по предлаганите от тях продукти и услуги или пък да увеличават размера на вече съществуващите. Неприятното и до някаква степен не съвсем коректното в случая е, че това най-често се прави без да се уведомят потребителите по достатъчно ясен, разбираем и своевременен начин.

Преди седмица парламентът прие на първо четене промени в Закона за кредитните институции, с които банките ще бъдат задължени да уведомяват предварително клиентите си преди всяка промяна в лихвите по ползваните от тях кредитни и депозитни продукти. Това обаче няма да реши проблема с липсата на навременна и ясна информация при промяна в начисляваните по тези продукти допълнителни такси. Което на практика означава, че кредитополучателите например отново могат да бъдат неприятно изненадани с промяна в дължимата месечна вноска в последния момент.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове