Въпрос на отношение

Проблемът с банковите такси е не толкова увеличаването им, колкото своевременното информиране на клиентите за това

Темата за банковите лихви и такси е евъргрийн, който може да оживи всяко парти. Достатъчно е да пуснете мухата пред произволно избран познат и в следващите поне 15 минути компанията може да се забавлява на тирада в стил "банкерите са чиста проба лихвари", "само гледат как да те одрусат" и т.н.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • - 2
    • + 43

    Ама хайде стига глупости, моля. Че тази статия е бисер до бисера.

    Първо - На всяко нещо, което заявявам в клона им, си пиша е-майла. Сигурно го имат на 500 листа написан.
    Изпращането на нюзлетър не струва НИЩО - нула, нада!
    Няма никакви "известни допълнителни разходи за банката" - има желание да се крият като мишоци и да те цакат на дребно. Нищо по различно от продавач на пазара, който те цака в кантара.

    Не уведомяват само поради факта че ги е срам, че заради намаляващите си печалби, породени от лош мениджмънт, ми вдигат таксите без каквото и да било основание, освен това да си пазят печалбата. Банката, за която говоря е именно ПИБ, не знам във вселената на Tsvetelina Dimitrova и Marina Cholakova, как ги информират.

    А този коментар "ниска степен на заинтересовануст и в крайна сметка не говори добре за поведението на самите клиенти на банките" - как точно го измислихте? Колко често трябва да ходя на сайта на банката и да свалям 28 страници тарифа БЕЗ лист на промените и да я чета. Вие можете ли да мислите или сте само писатели?

    И това - "скорошното увеличаване на таксите за теглене на средства от банкомат институцията всъщност цели да стимулира клиентите си да използват по-активно картите за плащане в търговски обекти."
    Ало, Вучков, а ние доматите ги ядем с колците, нали?
    Хайде, за да стимулираш, вземи махни ТАКСАТА за разплащане в търговски обект с дебитна карта. Че прибираш вече една от магазина, но искаш и една кожа и от мен - че две такси е по добре за вас.
    Стимулирал, друг път.
    Обикновен картел и то с пълна държавна протекция.

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 29

    Когато банковите такси са неизгодни, те просто трябва да се избягват. Аз си закрих валутната сметка, закрих си и сметките в други банки. Навремето ми ги откриваха почти насила, с аргумента че не ми струвало нищо, обмяната през сметка била много по-изгодна, водело се "безплатна служебна сметка" и пр. изсмукани от пръстите. Само докато се усетя, са въвели месечна такса и такса закриване. Така се получи вход 0,- лева и и изход 50,- лева.

    За съжаление, големият гръб на банките е държавната ясла. Месечните данъци и осигуровки по трудови правоотношения се плащат със 6-7 платежни. Ако имаш закъснения - още толкова за лихвите, и то месец по месец отделно. За една бележка от Гранична полиция с държавна такса 7 лева плащаш 4 лева банково бордеро. Гербови марки не можело, твърди Цветан Цветанов. Същото като с осигуровките - много сложно им идвало.

    Нередност?
  • 4
    mayas avatar :-|
    Мая Б.
    • + 8

    Прави ми впечатление, че Пощенска банка и Райфайзен уведомяват клиентите си за промени в договори и условия по много неудобен начин. Пощенска ми пращат едно изречение в месечното извлечение - има промяна, вижте на сайта ни. При Райфайзен излиза съобщение в профила за онлайн банкиране, с почти същата информативна стойност.
    Ползвам активно компютъра си и Интернет повече от 10 години! Да намеря техните промени обаче се затруднявам, защото те дори не си правят труда да публикуват връзка към конкретния текст. Винаги пращат към главната страница, а в съобщенията не пише нищо конкретно - къде и какви промени са направили.
    Специално си правя труда да издирвам промените всеки път - не винаги успявам да ги намеря! Да не говорим какви количества текст човек трябва да изчете и е съмнително дали ще успее да разбере каква промяна точно е настъпила.

    По този повод писах на Райфайзен банк преди време. Описах проблема, направих им предложение да процедират като PayPayl и многото други компании. PayPal например ми изпращат и-мейл, в който има директна връзка към променения текст. Има информация кога влиза в сила и какво човек трябда да направи, ако е не е съгласен. В самата страница, в която е променен текста има извадки със стара и нова версия на текстовете. Така се прави!
    Настоях от РББ да ми върнат отговор. Това, което получих е - сканиран лист хартия, който беше минал през няколко служителя, с много подписи и печати, а в него не пише нищо конкретно - "Ние уведомяваме клиентите си за настъпилите промени в нашата интернет страница..."
    Въпросът е, че начинът, по който тази информация се публикува е или небрежен или нарочно е направена трудна за намиране. Накрая получават мълчаливото съгласие на хората, които не са успели дори да разберат за какво става дума...

    Сега смятам да опиша случая писмено (вече го направих устно) пред Комисията за защита правата на потребителите.

    Нередност?
  • 5
    plamen1967 avatar :-|
    plamen1967
    • + 2

    До коментар [#4] от "Мая Б.":
    Мая, може ли да ме уведомиш какво ще ти "обяснят" тези от КЗП. Щото те нищо няма да направят а ще се опитат да те омотат и пратят в 9 глуха.

    Нередност?
  • 6
    mayas avatar :-|
    Мая Б.
    • + 3

    Все още не знам. Когато има резултат ще го оповестя.
    До коментар [#5] от "plamen1967":

    Нередност?
  • 7
    zlatev avatar :-|
    Златин Златев
    • + 1

    До коментар [#6] от "Мая Б.":

    Успех! Стискам палци!

    П.П. Омръзнало ми е да се разправям при всяко увеличаване на таксите (тихомълком - уж било обявено на сайта, а например в online банкиране - нищо, а както и някой по-горе каза - newsletter практически не струва нищо на банката).

    Нередност?
  • ИЛИЯ
    • + 6

    Не мога да повярвам!

    Явно Капитал подценява читателите си, пишейки колко ниска финансова култура имат. Сега си представете как средностатистическия българин има поне 2 картови сметки в различни банки плюс кредитна такава от трета. Нима същият този човек трябва да влиза всяка седмица в 3 различни сайта и да преглежда таблица с такси и комисионни, сравнявайки ги с предишни версии. Колко време ще му е нужно и как точно си го представяте. Когато има желание нещата да се случват, се намира и начин. В този случай, за банките е много лесно да изпратят мейл до клиентите си. Тълкувам нежеланието на банките да информират клинетите си като некоректна търговска практика и ги уверявам, че ако само една банка промени това ще си спечели много клиенти - аз ще съм на първо място!

    Нередност?
  • 9
    plamen1967 avatar :-|
    plamen1967
    • + 2

    До коментар [#8] от "ИЛИЯ":
    Илия,
    Преди Капитал да "дава" оценка за компетентността на клиентите на банките, да прецени каква е компетентността на служителите на банките, по специално на булбанк.
    *******
    ... Към днешна дата стойността на 1М EURIBOR е променлива величина и се диктова от Българскка Народна Банка, а не УниКредит Булбанк. Стойността на тази величина се излъчва от БНБ всеки месец на 1-во число.
    На основание решение на УС на „УниКредит Булбанк” АД и в съответствие със сключения с Вас договор за кредит, считано от 01.12.2008 г. е увеличен действащият по Вашия кредит лихвен процент. Промяната е вследствие на увеличение с 1 (един) процентен пункт на базовия лихвен процент (променливата компонента на приложимия по Вашия кредит лихвен процент- 1М EURIBOR).
    ******

    Интересено
    1. Как точно БНБ диктува ЮРИБОР!!! И защо точно на 1, какво става на 2,3,4... И какво става ако 1 е неработен... Може ли да попитае корифея в банковто дело Левон Хампарцумян...
    2. Как така моя 1М EURIBOR се е качик с 1 % 2008 като същия е падал декември 2008!!!
    Г-жа Иванова,
    Що не попитате неграмотните служители от булбанк за тази малка изватка от един от много бройните им некомпететни имейли. Нямам много време, но скоро ще намеря и ще издам сборник от неграмотността на нповечето служители на булбанк (има 1-2 изкл#чения).
    Попитайте и БНБ как позволява такива служители да продават заеми на клиентите след като те самите нямат никакъв хабер какво продават. Значи за този дето продава на пазаря се иска куп сертиикати за банковите служители, да са блондинки и да могат омайват (лъжат) клиентите без да трепват...
    ****************
    АКО НЯКОЙ ИСКА ДА МУ ПОБЕЛЕЕ КОСАТА ДА ЗАПОВЯДА В БУЛБАНК!!!

    Нередност?
  • 10
    ivoman avatar :-|
    ivoman
    • - 1

    Само ми е интересно как така хората разсъждават за банките като за държавни дружества, от които всички да се оплакваме :) Това са все пак корпорации, опериращи в условията на почти пазарна икономика - на който не му харесва да не ги ползва! Или всички хора са със заплати над 5000 лева (дай боже всекиму)?

    Банките в България са над 20, и съм убеден някои информират по-добре клиентите си за промени по тарифата от други. Как така тогава клиентите не са отишли масово при тези банки? Много просто, на повечето хора дори не им пука. Докато търсенето е такова, и предлагането ще е такова ;)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал