Защитата струва пари

Повечето права на потребителите в Европа водят със себе си и по-високи такси

В България битува мнението че местните банкери са особено изобретателни в извличането на печалби чрез различни техники. Без да искаме да попарим националното самочувствие, ситуацията в европейската практика от последните години показва не по-малко интересни и креативни примери как дупката в счетоводния баланс да се прехвърли на потребителите на банкови услуги, които изведнъж започват да плащат нови или по-високи такси за същите продукти, които са ползвали и преди.

Основната причина, колкото и да е парадоксално, са опитите на Европейския съюз да защити потребителите. Колкото повече законодателите връзват ръцете на банкерите да прехвърлят риска върху клиентите, толкова повече те предпочитат да го осребрят предварително. Все по-често такси за поддържане на банкова карта се събират на тримесечие, а не на година, което в крайна сметка се оказва по-скъпо за потребителя. На ниво Европейски съюз се наблюдават тенденции за хармонизиране на таксите за теглене от банкомат в страни, различни от издателя на банковата карта, т.е. пътуващи из Европа граждани на някои държави членки да могат да теглят от всички банкомати срещу еднакви такси. В отделните страни обаче проблемите продължават да са различни. Ето някои от тях:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар