Защитата струва пари
Повечето права на потребителите в Европа водят със себе си и по-високи такси
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В България битува мнението че местните банкери са особено изобретателни в извличането на печалби чрез различни техники. Без да искаме да попарим националното самочувствие, ситуацията в европейската практика от последните години показва не по-малко интересни и креативни примери как дупката в счетоводния баланс да се прехвърли на потребителите на банкови услуги, които изведнъж започват да плащат нови или по-високи такси за същите продукти, които са ползвали и преди.
Основната причина, колкото и да е парадоксално, са опитите на Европейския съюз да защити потребителите. Колкото повече законодателите връзват ръцете на банкерите да прехвърлят риска върху клиентите, толкова повече те предпочитат да го осребрят предварително. Все по-често такси за поддържане на банкова карта се събират на тримесечие, а не на година, което в крайна сметка се оказва по-скъпо за потребителя. На ниво Европейски съюз се наблюдават тенденции за хармонизиране на таксите за теглене от банкомат в страни, различни от издателя на банковата карта, т.е. пътуващи из Европа граждани на някои държави членки да могат да теглят от всички банкомати срещу еднакви такси. В отделните страни обаче проблемите продължават да са различни. Ето някои от тях:
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.