Хроника на един известен спад

Застрахователите приключиха деветмесечието на загуба

"Декември по принцип е месец, в който се случват чудеса, но точно тази година едва ли е много разумно пазарът да се надява на нещо такова." Коментарът е на мениджър на застрахователна компания и доста точно описва настроението в сектора.

Статистиката от Комисията за финансов надзор (КФН), публикувана през седмицата, показа същото - към края на септември компаниите от общото застраховане са на минус от основната си дейност. За деветте месеца от годината загубата от застраховане е 12.78 млн. лв. Това всъщност е първият случай, откакто КФН публикува информация за резултатите на сектора за деветмесечието, в който компаниите не печелят нищо. Данните са още по-неприятни, като се има предвид, че загубата е натрупана само между юли и септември.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    roumen_galabinov avatar :-|
    Румен Гълъбинов
    • + 1

    Ще бъдат забранени непропорционалните във времето плащания на вноски по Гражданска отговорност на автомобилистите. Това означава, че няма да е допустимо една част от премията да се плаща при сключването на застраховката, а останалите да се дължат по-късно несъразмерно във времето.

    Нередност?
  • 3
    whyman avatar :-|
    whyman
    • - 1
    • + 1

    а как няма, то всеки опит за известляване на даден пазар и повече прозрачност, води до подобен резултат. Ето обаче, че надзора може да се похвали с реални резултати, след като намери сили да се изправи срещу брокерите.

    Нередност?
  • 4
    deep_water avatar :-|
    deep_water
    • - 1

    Разбира се че промените са в правилна насока. Едни от добрите практики е че клиента вече ще знае колко плаща на брокера. Един вид комисионната ще се договаря между клиента и брокера, а не между брокера и застрахователя. Трябва да се знае че брокера всъщност е орган, който по закон трябва да обслужва застрахования. И само така компетентните и съвестни те брокери ще получават по-добро възнаграждение.

    Нередност?
Нов коментар