Кредитите са поскъпнали в началото на годината

През януари при бизнес заемите лихвите са се увеличили с повече, при жилищните – с по-малко

   ©  Цветелина Николаева

Отпуснатите нови кредити за и бизнеса, и за домакинствата са поскъпнали през януари, показват данните на БНБ за първия месец на годината. Лихвите по всички видове заеми и в двете основни валути - левове и евро, са се увеличили на месечна база (спрямо предходния месец),. И на годишна база (спрямо януари 2011 г.) фирмените кредити вече са с по-високи лихви, след като почти цяла година имаше месечни колебания в двете посоки. Януари обаче е втори пореден месец, в който лихвите отчитат повишение. За да се говори за тенденция, все пак са необходими едно-две тримесечия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bta avatar :-|
    bta
    • + 1

    нормално след празниците

    Нередност?
  • 2
    kons avatar :-P
    Viscount Ganyo
    • + 2

    БНБ е нермално да не коментират, те имат отношение към лихвите колкото и Капитал.
    По ми е интересно банкерите с какво ще "оправдаят" тази тенденция. И какво ще стане с лихвите (по-точно с колко ще скочат), след като Дянков изтегли допълнителна ликвидност от вътрешния пазар, за да плати външния дълг, или замени Сребърния фонд за български ДЦК.

    Нередност?
  • 3
    basmechobas avatar :-|
    basmechobas
    • + 4

    те кредитите никога не са поевтинявали. Тъй като до колкото разбирам статистиката при кредитите на БНБ отчита новоотпуснатите а баМките с няколко промоции ги понижават изкуствено за да звучи приятно. Ако статистиката беше обективна и обхващаше и старите кредити нещата щяха да изглеждат по различен начин. Така че статистиката на БНБ е измамна и подвеждаща и отчита интересите на баМките и БНБ. Така е модерни роби

    http://www.bgibp.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=14717:%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B0-%E2%80%93-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE&;Itemid=106


    Нередност?
  • 4
    greco_jlt avatar :-(
    greco_jlt
    • + 1

    Проблемът се корени в безотговорността на банковия регулатор – БНБ и в това, че у нас няма ефективна защита на потребителя на банкови услуги. Например, БНБ, на която законодателят е възложил да следи за спазването на Закона за кредитните институции, открито отказва да го прави по отношение на чл. 58 от Закона, с който се определя, че банката трябва да изброи ясно и изчерпателно в договора за кредит кога и по какви причини може да се променя лихвата. Разчита се на безпомощността и некомпетентността на Комисията за защита на потребителите в сферата на финансовите услуги – некомпетентност, документирана още през 2009 г. в доклад на Световната банка за България. Неотдавна Управителят на БНБ заяви в пряк текст и по най-арогантния начин, че “нито БНБ, нито КЗП” ще защитават клиентите на банки. Клиентите да си четяли дребния шрифт в договорите.

    Нередност?
Нов коментар