Кредитите са поскъпнали в началото на годината
През януари при бизнес заемите лихвите са се увеличили с повече, при жилищните – с по-малко
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Отпуснатите нови кредити за и бизнеса, и за домакинствата са поскъпнали през януари, показват данните на БНБ за първия месец на годината. Лихвите по всички видове заеми и в двете основни валути - левове и евро, са се увеличили на месечна база (спрямо предходния месец),. И на годишна база (спрямо януари 2011 г.) фирмените кредити вече са с по-високи лихви, след като почти цяла година имаше месечни колебания в двете посоки. Януари обаче е втори пореден месец, в който лихвите отчитат повишение. За да се говори за тенденция, все пак са необходими едно-две тримесечия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
нормално след празниците
БНБ е нермално да не коментират, те имат отношение към лихвите колкото и Капитал.
По ми е интересно банкерите с какво ще "оправдаят" тази тенденция. И какво ще стане с лихвите (по-точно с колко ще скочат), след като Дянков изтегли допълнителна ликвидност от вътрешния пазар, за да плати външния дълг, или замени Сребърния фонд за български ДЦК.
те кредитите никога не са поевтинявали. Тъй като до колкото разбирам статистиката при кредитите на БНБ отчита новоотпуснатите а баМките с няколко промоции ги понижават изкуствено за да звучи приятно. Ако статистиката беше обективна и обхващаше и старите кредити нещата щяха да изглеждат по различен начин. Така че статистиката на БНБ е измамна и подвеждаща и отчита интересите на баМките и БНБ. Така е модерни роби
iew=item&id=14717:%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0% B8%D1%82%D0%B0-%E2%80%93-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5% D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B8-%D0%B4%D0%B5% D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0 %BD%D0%B0-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0 %B0-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE& ;Itemid=106
http://www.bgibp.com/index.php?option=com_k2&v
Проблемът се корени в безотговорността на банковия регулатор – БНБ и в това, че у нас няма ефективна защита на потребителя на банкови услуги. Например, БНБ, на която законодателят е възложил да следи за спазването на Закона за кредитните институции, открито отказва да го прави по отношение на чл. 58 от Закона, с който се определя, че банката трябва да изброи ясно и изчерпателно в договора за кредит кога и по какви причини може да се променя лихвата. Разчита се на безпомощността и некомпетентността на Комисията за защита на потребителите в сферата на финансовите услуги – некомпетентност, документирана още през 2009 г. в доклад на Световната банка за България. Неотдавна Управителят на БНБ заяви в пряк текст и по най-арогантния начин, че “нито БНБ, нито КЗП” ще защитават клиентите на банки. Клиентите да си четяли дребния шрифт в договорите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.