С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 сеп 2012, 16:30, 4007 прочитания

Финансовият надзор получава най-много жалби по "Каско"

Отказ за изплащане на обезщетение е най-честият повод за сезиране на надзора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отказ за плащане на щети по застраховката "Каско" е най-честият проблем, за който Комисията за финансов надзор (КФН) получава жалби, а застрахователният пазар като цяло генерира най-много сигнали от потребители в небанковия сектор. Това стана ясно от публикувания отчет за дейността на КФН за полугодието на тази година.

Откази за изплащане на щети по "Каско" формират 18.7% от сигналите към застрахователния надзор на КФН за полугодието. За сравнение - жалби по задължителната "Гражданска отговорност" формират 16.3% от исковете. Сигналите за несъгласие с размера на изплатеното обезщетение и по двете автомобилни полици са 11%.


Надзорът забелязва тенденция за увеличаване на жалбите относно услуги, предоставяни на застрахователния пазар. Тези във връзка с осигурителния пазар намаляват, а промени в количеството жалби, постъпващи относно инвестиционния пазар не се наблюдават.

Чрез анализ на вече постъпили и обработени сигнали, КФН изчислява, че от всеки 100 потребители на застрахователни продукти и услуги, 17 са обезщетявани със сума, която не ги удовлетворява.

В КФН са постъпили общо 717 запитвания за първите шест месеца на годината, като 432 от тях засягат застрахователния надзор, а 200 са към осигурителения надзор. Случва се комисията да получи сигнали, по които не е компетентна да се произнесе – 8% от всички жалби за полугодието. Най-често тези оплаквания са свързани с кредитни продукти и парични преводи, но има и сигнали от граждани, които считат, че КФН може да предприеме действия относно услугите, предоставяни от мобилни оператори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара

Американската банка ще използва изкуствен интелект, за да разшири бизнеса си

10 дек 2019, 1484 прочитания

Най-големият пенсионен фонд в света ограничава спекулантите Най-големият пенсионен фонд в света ограничава спекулантите

Националният пенсионен фонд на Япония ще спре да отдава акции назаем на недългосрочни инвеститори

9 дек 2019, 1306 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Ревизия "увеличи" чуждите инвестиции до 850 млн. евро

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10