Финансовият надзор получава най-много жалби по "Каско"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Финансовият надзор получава най-много жалби по "Каско"

Финансовият надзор получава най-много жалби по "Каско"

Отказ за изплащане на обезщетение е най-честият повод за сезиране на надзора

4100 прочитания

© Красимир Юскеселиев


Отказ за плащане на щети по застраховката "Каско" е най-честият проблем, за който Комисията за финансов надзор (КФН) получава жалби, а застрахователният пазар като цяло генерира най-много сигнали от потребители в небанковия сектор. Това стана ясно от публикувания отчет за дейността на КФН за полугодието на тази година.

Откази за изплащане на щети по "Каско" формират 18.7% от сигналите към застрахователния надзор на КФН за полугодието. За сравнение - жалби по задължителната "Гражданска отговорност" формират 16.3% от исковете. Сигналите за несъгласие с размера на изплатеното обезщетение и по двете автомобилни полици са 11%.

Надзорът забелязва тенденция за увеличаване на жалбите относно услуги, предоставяни на застрахователния пазар. Тези във връзка с осигурителния пазар намаляват, а промени в количеството жалби, постъпващи относно инвестиционния пазар не се наблюдават.

Чрез анализ на вече постъпили и обработени сигнали, КФН изчислява, че от всеки 100 потребители на застрахователни продукти и услуги, 17 са обезщетявани със сума, която не ги удовлетворява.

В КФН са постъпили общо 717 запитвания за първите шест месеца на годината, като 432 от тях засягат застрахователния надзор, а 200 са към осигурителения надзор. Случва се комисията да получи сигнали, по които не е компетентна да се произнесе – 8% от всички жалби за полугодието. Най-често тези оплаквания са свързани с кредитни продукти и парични преводи, но има и сигнали от граждани, които считат, че КФН може да предприеме действия относно услугите, предоставяни от мобилни оператори.

Отказ за плащане на щети по застраховката "Каско" е най-честият проблем, за който Комисията за финансов надзор (КФН) получава жалби, а застрахователният пазар като цяло генерира най-много сигнали от потребители в небанковия сектор. Това стана ясно от публикувания отчет за дейността на КФН за полугодието на тази година.

Откази за изплащане на щети по "Каско" формират 18.7% от сигналите към застрахователния надзор на КФН за полугодието. За сравнение - жалби по задължителната "Гражданска отговорност" формират 16.3% от исковете. Сигналите за несъгласие с размера на изплатеното обезщетение и по двете автомобилни полици са 11%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK