С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 сеп 2012, 16:30, 4046 прочитания

Финансовият надзор получава най-много жалби по "Каско"

Отказ за изплащане на обезщетение е най-честият повод за сезиране на надзора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отказ за плащане на щети по застраховката "Каско" е най-честият проблем, за който Комисията за финансов надзор (КФН) получава жалби, а застрахователният пазар като цяло генерира най-много сигнали от потребители в небанковия сектор. Това стана ясно от публикувания отчет за дейността на КФН за полугодието на тази година.

Откази за изплащане на щети по "Каско" формират 18.7% от сигналите към застрахователния надзор на КФН за полугодието. За сравнение - жалби по задължителната "Гражданска отговорност" формират 16.3% от исковете. Сигналите за несъгласие с размера на изплатеното обезщетение и по двете автомобилни полици са 11%.


Надзорът забелязва тенденция за увеличаване на жалбите относно услуги, предоставяни на застрахователния пазар. Тези във връзка с осигурителния пазар намаляват, а промени в количеството жалби, постъпващи относно инвестиционния пазар не се наблюдават.

Чрез анализ на вече постъпили и обработени сигнали, КФН изчислява, че от всеки 100 потребители на застрахователни продукти и услуги, 17 са обезщетявани със сума, която не ги удовлетворява.

В КФН са постъпили общо 717 запитвания за първите шест месеца на годината, като 432 от тях засягат застрахователния надзор, а 200 са към осигурителения надзор. Случва се комисията да получи сигнали, по които не е компетентна да се произнесе – 8% от всички жалби за полугодието. Най-често тези оплаквания са свързани с кредитни продукти и парични преводи, но има и сигнали от граждани, които считат, че КФН може да предприеме действия относно услугите, предоставяни от мобилни оператори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къде изчезна вносът Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

28 фев 2020, 110 прочитания

Развитието на финтех сектора вече принуждава банките да променят модела си на работа Развитието на финтех сектора вече принуждава банките да променят модела си на работа

Партньорството между отделните играчи в екосистемата ще е от ключово значение за развитието й

27 фев 2020, 992 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Ревизия "увеличи" чуждите инвестиции до 850 млн. евро

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10