Брюксел иска $ 12 млрд. санкции за САЩ заради Boeing
ЕС твърди, че Съединените щати продължават да субсидират незаконно компанията


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Европейският съюз (ЕС) е поискал днес от Световната търговска организация (СТО) да получи правото да налага годишни търговски санкции на стойност 12 млрд. долара на САЩ, заради незаконното субсидиране за Boeing, съобщава Reuters.
Това е последното развитие по най-големия търговски спор в света, който продължава повече от седем години, заради държавните субсидии за Boeing и неговия европейски конкурент Airbus.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Очаквахме, че САЩ най-сетне ще се съобразят добросъвестно с международните споразумения
...
Луди ли сте?
Американец кога се се съобразявал с когото и да е освен , ако той няма атомни бомби?
Властите във Вашингтон засега не са коментирали искането на Брюксел, но посланикът на САЩ в СТО Майкъл Пунке заяви пред репортери в Женева, че ЕС е много по-виновен от Съединените щати.
------------------------------------
В такива случаи руснаците казваха: ...а Вие защо биете негрите?
(имаше навремето такъв виц)
и после ЕС били за пазарна икономика и еднакви правила за всички :D ...може ама когато малкия се конкурира с големия :) ...нищо не се е променило от 2000 години ...
До коментар [#5] от "peshokev":
За последните 9 години, всяка година Ербъс доставя повече самолети от Боинг, а от 2001-а насам, Боинг печели повече поръчки само в две години, така че не знам кой е големия в случая...
И двата производителя на самолети са много добри! Последно (преди по-малко от седмица) летях до Европа със 777-400 - прекрасна машина! Летял съм и с А380 - също огромно чудовище. (Дано да е успешно, защото не предлага нещо различно за пътниците,а само повече седалки за пътници, което е от полза за авиокомпаниите, но не и за пътниците.) Спорът е резонен, защото субсидиите убиват конкуренцията! Но може ли конкуренцията да се насочи по някакъв начин към по-високи скорости на летене, защото 7.5 - 8 часа до Европа ме убиват 4 пъти в годината! Все още тъжа по Конкорд!
До коментар [#2] от "michobeizadeto":
Нахалник, няколко пъти ти обясних че няма нужда да цъкаш по два тъпи постинга едновременно, от това те не стават по стойностни....
Ти един постинг да цъкнеш не можеш, оценки на Боинг ще ми даваш!!!!
ЕС просто ще пие една студена гола вода.....
В САЩ, за разлика от Европа, гледат сериозно на бизнеса въобще а на този със самолети особено сериозно....
Боинг е спасяван десетина пъти досега (от 1938 г.насам), ще го спасяват поне още 100 години....
Разбира се брюкселските зелки могат да си попръцкват на тема конкуренция, колкото си искат......
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.