Британската Lloyds продължава да е на загуба заради заделени провизии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британската Lloyds продължава да е на загуба заради заделени провизии

Reuters

Британската Lloyds продължава да е на загуба заради заделени провизии

Третото тримесечие приключи на червено със 144 млн. паунда

Мария Иванова
3147 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата британска ритейл банка Lloyds Banking Group отчете загуба от 144 млн. паунда за третото тримесечие на 2012 г., при загуба от 607 млн. паунда година по-рано, предава Reuters. Печалбата на институцията от основна дейност за тримесечието е в размер на 840 млн. паунда в сравнение с 419 млн. паунда преди година. Крайният негативен резултат обаче се дължи на решението на институцията да задели още 1 млрд. паунда за погасяване на претенции на клиенти във Великобритания, на които банката е продавала неправомерно застраховки.

Става въпрос за полици за защита на плащанията при заболяване или безработица, продавани през последното десетилетие, пояснява BBC. Сред най-честите злоупотреби са продажби на продукта на хора, които реално не са имали нужда от него, както и например на самонаети лица, които всъщност нямат право за предявят искане за изплащане на застрахователно обезщетение при загуба на работа.

Общата сума, която вече е заделена за уреждане на подобни претенции, достига 5.3 млрд. паунда. Размерът й е най-голям сред британските банки, тъй като Lloyds е институцията, продавала най-голям брой от проблемните полици, уточнява Reuters. В сряда Barclays обяви, че разходите й за подобни обезщетения са се увеличили със 700 млн. паунда. Така, общо в сектора заделените средства за уреждане на претенции възлизат на 11 млрд. паунда. Според анализатори обаче, крайната сметка за Lloyds може да нарасне с още 2.3 млрд. паунда. От самата банка също посочват, че е възможно допълнително увеличение на разходите за подобни обезщетения. От институцията уточяват, че реално изплатените към момента претенции с в размер на 3.7 млрд. паунда, пише Reuters.

"Обемът на жалбите, получени във връзка със застраховките за защита на плащанията, намалява през третото тримесечие в сравнение с второто", коментира главният изпълнителен директор на Lloyds Banking Group Антонио Орта-Осорио, цитиран от BBC. По думите му обаче, обемът им остава над очакваното от групата равнище, поради което е взето решението за увеличаване на провизиите.

Според прогнозата на институцията, към края на годината обемът на необслужваните кредити ще намалее до около 6 млрд. паунда, което е с около 1.2 млрд. по-малко от обявените в началото на годината очаквания. Към края на тримесечието загубите от обезценки на необслужвани кредити са в размер на 1.26 млрд. паунда, като намаляват с 35% спрямо година по-рано.

Lloyds беше спасена от британското правителство през 2008 г. и все още е отчасти държавна собственост. Очакванията на анализатори са банката да започне отново да изплаща дивиденти през 2014 г., като основание за оптимизъм дава отбелязаният прогрес при изпълнението на плана за възстановяване, отбелязва Reuters. От институцията съобщават, че са на път да намалят разходите си до 10 млрд. паунда през 2012 г., което е с две години по-рано от заложената цел. В допълнение, от банката декларират очаквания да свият неосновните си активи с 38% през тази година, което би било с 13 млрд. паунда повече от декларираните в началото на 2012 г. планове, уточнява агенцията.

Най-голямата британска ритейл банка Lloyds Banking Group отчете загуба от 144 млн. паунда за третото тримесечие на 2012 г., при загуба от 607 млн. паунда година по-рано, предава Reuters. Печалбата на институцията от основна дейност за тримесечието е в размер на 840 млн. паунда в сравнение с 419 млн. паунда преди година. Крайният негативен резултат обаче се дължи на решението на институцията да задели още 1 млрд. паунда за погасяване на претенции на клиенти във Великобритания, на които банката е продавала неправомерно застраховки.

Става въпрос за полици за защита на плащанията при заболяване или безработица, продавани през последното десетилетие, пояснява BBC. Сред най-честите злоупотреби са продажби на продукта на хора, които реално не са имали нужда от него, както и например на самонаети лица, които всъщност нямат право за предявят искане за изплащане на застрахователно обезщетение при загуба на работа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK