С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 27 ное 2012, 13:18, 4473 прочитания

Airbus и Boeing влязоха в рекламна война

Двете компании спорят кой нов модел самолет е по-ефективен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският авиопроизводител Airbus предприе антирекламна кампания срещу Boeing, след като американците публикуваха подвеждащи според европейците твърдения за ефективността на техните самолети, пише Bloomberg.

В публикувана този месец реклама Boeing твърди че разходите на неговия нов модел 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.


От Airbus обвиниха конкурентите си в лъжа и ги осмяха чрез рекламна кампания, показваща един самолет Boeing с гротескно дълъг нос с цилиндрична форма, приличащ на този на Пинокио. Но Airbus са готови да стигнат и до съда, за да защитят правата си, твърди агенцията.

Рекламата се появи тази седмица в редица печатни издания и в нея се твърди че Boeing, "разтяга истината" в собствената си кампания за насърчаване на покупките на нейни самолети. От Boeing обаче заявиха, че стоят твърдо зад твърденията си.

"Те пресякоха границата на доброто поведение, започвайки да боравят с конкретни числа", каза директорът по продажби на Airbus Джон Лийхи. "Това е просто едно невероятно изопачаване на фактите".



Номерата които си погаждат двата конкурента, са разбираеми с оглед на това, че в момента се решава кой какъв дял ще вземе от световния пазар на гражданското въздухоплаване, който се оценява на около 70 млрд. долара годишно.

Засега изглежда, че Airbus тази година за пръв път от почти десетилетие ще отстъпи по брой поръчки на Boeing, който от своя страна преодоля производствените закъснения и започна да доставя новия 787 Dreamliner на клиентите си.

В рекламата на Boeing се твърди, че разходите на неговия 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.

"Истината е, че нито една от страните не знае кой самолет е по-ефективен", казва Ричард Абулафиа, вицепрезидент в американската консултантска компания Teal Group. "И това няма да бъде известно, преди да приключат всички тестове и самолетите да бъдат пуснати в експлоатация", каза той.

Airbus планира да направи търговския дебют за A320neo в края на 2015 г., докато 737Мах се очаква да бъдат пуснат за продажба през 2017 г. Факт е обаче, че Boeing изостава и няма да започне изграждането на първия самолет за изпитания до 2015 г.

Airbus досега е получила 1515 поръчки за A320neo, което го прави най-бързо продаваният модел в историята на гражданската авиация. Досега за модела Max на американската компания има 969 поръчки. От друга страна, Boeing е произвел около 7400 броя от самолета 737 от 1967 г. досега, което го прави най-широко разпространеният пътнически самолет в света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара

Американската банка ще използва изкуствен интелект, за да разшири бизнеса си

10 дек 2019, 1503 прочитания

Най-големият пенсионен фонд в света ограничава спекулантите Най-големият пенсионен фонд в света ограничава спекулантите

Националният пенсионен фонд на Япония ще спре да отдава акции назаем на недългосрочни инвеститори

9 дек 2019, 1306 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
GfK: Ниски доходи спират покупката на застраховки в България

Едва 11% от българите имат лична полица, докато 46% са застраховали дома или колата си

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10