Airbus и Boeing влязоха в рекламна война
Двете компании спорят кой нов модел самолет е по-ефективен
В публикувана този месец реклама Boeing твърди че разходите на неговия нов модел 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.
Рекламата се появи тази седмица в редица печатни издания и в нея се твърди че Boeing, "разтяга истината" в собствената си кампания за насърчаване на покупките на нейни самолети. От Boeing обаче заявиха, че стоят твърдо зад твърденията си.
"Те пресякоха границата на доброто поведение, започвайки да боравят с конкретни числа", каза директорът по продажби на Airbus Джон Лийхи. "Това е просто едно невероятно изопачаване на фактите".
Номерата които си погаждат двата конкурента, са разбираеми с оглед на това, че в момента се решава кой какъв дял ще вземе от световния пазар на гражданското въздухоплаване, който се оценява на около 70 млрд. долара годишно.
Засега изглежда, че Airbus тази година за пръв път от почти десетилетие ще отстъпи по брой поръчки на Boeing, който от своя страна преодоля производствените закъснения и започна да доставя новия 787 Dreamliner на клиентите си.
В рекламата на Boeing се твърди, че разходите на неговия 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.
"Истината е, че нито една от страните не знае кой самолет е по-ефективен", казва Ричард Абулафиа, вицепрезидент в американската консултантска компания Teal Group. "И това няма да бъде известно, преди да приключат всички тестове и самолетите да бъдат пуснати в експлоатация", каза той.
Airbus планира да направи търговския дебют за A320neo в края на 2015 г., докато 737Мах се очаква да бъдат пуснат за продажба през 2017 г. Факт е обаче, че Boeing изостава и няма да започне изграждането на първия самолет за изпитания до 2015 г.
Airbus досега е получила 1515 поръчки за A320neo, което го прави най-бързо продаваният модел в историята на гражданската авиация. Досега за модела Max на американската компания има 969 поръчки. От друга страна, Boeing е произвел около 7400 броя от самолета 737 от 1967 г. досега, което го прави най-широко разпространеният пътнически самолет в света.
Още по темата
Резултатът от "Бурже": 69 на 66 млрд. долара за Airbus срещу Boeing
Компаниите реализираха рекордни продажби на авиоизложението в Париж
23 юни 2013Производителят на Airbus очаква още по-успешна година
EADS отчете ръст на печалбата въпреки извънредните разходи по програмите за самолетите A350 и A380
27 фев 2013Спряха полетите на всички Boeing 787 Dreamliner
Авиационните регулатори по цял свят прекратяват полетите на най-модерния пътнически самолет, докато се докаже безопасността му,
17 яну 2013Серия от аварии приземи самолетите Boeing 787 в Япония
Поредицата от инциденти през последните седмици повдигат въпроси около безопасността на най-модерния пътнически лайнер
16 яну 2013Щатските авиорегулатори проверяват Boeing 787 заради поредица от проблеми
Откритите технически неизправности повдигат въпроси около сигурността на самолета
12 яну 2013Германия купува част от френския дял в EADS
Париж и Берлин планират да изравнят собствеността си в авиационния консорциум
25 ное 2012Airbus откри завод специално за производството на A350
Предприятието беше изградено в отговор на конкуренцията на Boeing
23 окт 2012BAE Systems и EADS се отказаха от сливането
Лондон, Париж и Берлин не успяха да се споразумеят за създаването на нов гигант в авиационната и отбранителната индустрия
10 окт 2012
Американската банка ще използва изкуствен интелект, за да разшири бизнеса си
10 дек 2019, 1503 прочитания

Националният пенсионен фонд на Япония ще спре да отдава акции назаем на недългосрочни инвеститори
9 дек 2019, 1306 прочитания
10 дек 2019, 2785 прочитания
10 дек 2019, 2336 прочитания
10 дек 2019, 1867 прочитания
10 дек 2019, 1507 прочитания
10 дек 2019, 1484 прочитания
Едва 11% от българите имат лична полица, докато 46% са застраховали дома или колата си