Airbus и Boeing влязоха в рекламна война
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus и Boeing влязоха в рекламна война

АР

Airbus и Boeing влязоха в рекламна война

Двете компании спорят кой нов модел самолет е по-ефективен

Христо Съйнов
4628 прочитания

АР

© АР


Европейският авиопроизводител Airbus предприе антирекламна кампания срещу Boeing, след като американците публикуваха подвеждащи според европейците твърдения за ефективността на техните самолети, пише Bloomberg.

В публикувана този месец реклама Boeing твърди че разходите на неговия нов модел 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.

От Airbus обвиниха конкурентите си в лъжа и ги осмяха чрез рекламна кампания, показваща един самолет Boeing с гротескно дълъг нос с цилиндрична форма, приличащ на този на Пинокио. Но Airbus са готови да стигнат и до съда, за да защитят правата си, твърди агенцията.

Рекламата се появи тази седмица в редица печатни издания и в нея се твърди че Boeing, "разтяга истината" в собствената си кампания за насърчаване на покупките на нейни самолети. От Boeing обаче заявиха, че стоят твърдо зад твърденията си.

"Те пресякоха границата на доброто поведение, започвайки да боравят с конкретни числа", каза директорът по продажби на Airbus Джон Лийхи. "Това е просто едно невероятно изопачаване на фактите".

Номерата които си погаждат двата конкурента, са разбираеми с оглед на това, че в момента се решава кой какъв дял ще вземе от световния пазар на гражданското въздухоплаване, който се оценява на около 70 млрд. долара годишно.

Засега изглежда, че Airbus тази година за пръв път от почти десетилетие ще отстъпи по брой поръчки на Boeing, който от своя страна преодоля производствените закъснения и започна да доставя новия 787 Dreamliner на клиентите си.

В рекламата на Boeing се твърди, че разходите на неговия 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.

"Истината е, че нито една от страните не знае кой самолет е по-ефективен", казва Ричард Абулафиа, вицепрезидент в американската консултантска компания Teal Group. "И това няма да бъде известно, преди да приключат всички тестове и самолетите да бъдат пуснати в експлоатация", каза той.

Airbus планира да направи търговския дебют за A320neo в края на 2015 г., докато 737Мах се очаква да бъдат пуснат за продажба през 2017 г. Факт е обаче, че Boeing изостава и няма да започне изграждането на първия самолет за изпитания до 2015 г.

Airbus досега е получила 1515 поръчки за A320neo, което го прави най-бързо продаваният модел в историята на гражданската авиация. Досега за модела Max на американската компания има 969 поръчки. От друга страна, Boeing е произвел около 7400 броя от самолета 737 от 1967 г. досега, което го прави най-широко разпространеният пътнически самолет в света.

Европейският авиопроизводител Airbus предприе антирекламна кампания срещу Boeing, след като американците публикуваха подвеждащи според европейците твърдения за ефективността на техните самолети, пише Bloomberg.

В публикувана този месец реклама Boeing твърди че разходите на неговия нов модел 737Мах са с 8% по-малко на място спрямо основния конкурент A320Neo на Airbus.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    string11 avatar :-|
    Стоян Петров

    Европейските страни задължитело купуват еърбъси. В Америка има компании които използват еърбъс. Те не са такива националисти. Но като чели забравят, че има бразилски самолети а се очакват и японски и китайски. Това е малко като при автомобилите, отначало никой не ги харесва, но след това всички ги купуват.

  • 2
    viper_c avatar :-|
    Viper_c

    [quote#1:"Стоян Петров"] В Америка има компании които използват еърбъс. [/quote]

    Нормално - в Сан франциско има повече БМВ-та отколкото в Мюнхен. Дали е защото предпочитат да карат качествени автомобили вместо 3 тонни американски мини-камиони със забравени кутий от диетична кола във вратите ;)

  • 3
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    "Boeing е произвел около 7400 броя от самолета 737 от 1967 г. досега..."

    От първия модел на 737 е останало само името. Автора да се беше заинтересувал какво е 737NG (new generation)

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    [quote#1:"Стоян Петров"]Европейските страни задължитело купуват еърбъси.[/quote]
    ----------------------------------
    Предлагам ви сам да се убедите в състоятелността на това твърдение:
    http://konzern.lufthansa.com/en/fleet.html
    http://www.planespotters.net/Airline/British-Airways
    http://www.planespotters.net/Airline/Air-France


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK