"Етропал" отчете силен спад на приходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

"Етропал" отчете силен спад на приходите

Капитал

"Етропал" отчете силен спад на приходите

Дружеството за производство на консумативи за хемодиализа приключи със загуба деветте месеца

Христо Съйнов
2759 прочитания

Капитал

© Красимир Юскеселиев


Производителят на консумативи за хемодиализа "Етропал" отчете загуба от 242 хил. лв. за първите девет месеца на 2012 г., докато за същия период на миналата година дружеството беше на печалба от 176 хил. лв. Това показва консолидираният отчет на дружеството, представен пред БФБ-София.

Намаляваща рентабилност

Общите консолидирани приходи от дейността на дружеството са спаднали с 26.5 процента на годишна база до 6.17 млн. лв. Разходите също намаляват, но с по-бавно темпо (те спадат с 22% до 6.4 млн. лв.), което заедно със забавените плащания на част от клиентите води до влошаване на финансовия резултат. От друга страна задлъжнялостта на дружеството спада, и не изглежда то да страда от ликвидни проблеми.

"Етропал", който допреди две години беше част от групата на "Еврохолд", е единственият производител в България на консумативи за хемодиализа - системи за хемодиализа, хемодиализатори и фистулни игли. В момента основен акционер в "Етропал" е фирмата "Синтетика", притежаваща 66.8% от капитала, а "Евроинс Румъния" продължава да държи 9.51%. Като другият по-голям акционер с 6.96% е универсалният професионален фонд "Бъдеще".

С поглед към чуждите пазари

Предпрятието продължава да реализира ан вътрешния пазар основната част от продукцията си, но ръководството търси възможности да излезе и на чуждите пазари главно в ЕС, Русия и Турция. Засега обаче мениджмънтът признава, че тези опити са с променлив успех. За Турция дружеството използва локален дистрибутор. Той има амбициозната програма да достигне продажби над 300 хил. комплекта консумативи през 2012 г., а до 2015 г. да надхвърли 500 хил., което ще бъде между 5 и 10% от общото потребление в южната ни съседка.

Що се отнася до русия пазар, на него "Етропал" работи с местна компания, специализирана в търговията с аналогични изделия, и има амбициите да достигне до 1.5-2% пазарен дял в следващите две години.

Производителят на консумативи за хемодиализа "Етропал" отчете загуба от 242 хил. лв. за първите девет месеца на 2012 г., докато за същия период на миналата година дружеството беше на печалба от 176 хил. лв. Това показва консолидираният отчет на дружеството, представен пред БФБ-София.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK