С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 май 2013, 10:41, 4347 прочитания

К50: Борбата за обществените проекти

От пътно строителство европейското финансиране се насочва към по-малки проекти на общини. И там обаче не липсват проблеми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Всичко за класацията К50 на най-добрите компании на борсата можете да намерите тук.
За пътностроителните компании има много добри новини, но за инвеститорите на борсата не може да се каже същото. След несъстоятелността на основните инфраструктурни компании на Васил Божков секторът се представлява на Българската фондова борса (БФБ) единствено от "Трейс груп холд". Компанията се развива добре, продължава да печели обществени поръчки, но пък движението на акциите й в последните 12 месеца не е чак толкова възходящо. Случи се обаче и очакваното - заради огромната конкуренция и ниските цени маржовете на печалбата силно се свиват.
Държавните поръчки всъщност са почти единственият начин за компаниите, занимаващи се с инфраструктура, да получат работа. Това до голяма степен изкривява пазара, тъй като е публична тайна, че често поръчки се нагласят по начин, който да осигури победа на компании, с които местна или централна власт са в "близки" отношения.

От Брюксел с пари


Няколко са основните насоки за строителство през идните години. Жилищата, офисите и ваканционните проекти вече ги забравяме – там няма изгледи за скорошно възстановяване и ако има такива проекти – те са по-скоро малки и изключение от правилото. Всъщност, ако има движение в строителството в следващите поне 1-2 години, то ще е финансирано с европейски фондове. Част от парите са за водни проекти, за които вече имаше обявени обществени поръчки, станали известни като новите магистрали. Някои от тях вече са подписани и започнати, като този в Габрово, по който вече се работи активно, а в други градове продължават да избират изпълнители за отделни етапи. Доста от проектите се забавиха заради обжалване на отпаднали кандидати, така че завършването може и да се изтегли във времето, което пък крие риск да се изгубят европейски пари.

Изпълнителният директор на камарата на строителите Иван Бойков прогнозира, че следващите две години няма да се различават съществено от тази, а 2013 г. няма да е много добра. Едната причина са изборите, които правят обстановката в страната доста несигурна, а другата – приключването на стария програмен период на ЕС и започването на новия от следващата година. По негова оценка намалението в работата е приблизително наполовина на обемите през 2008 г., смятана за най-добра за имотите и строителството. "Тази година ще бъде критична заради европейските програми и заради изборите", коментира Бойков.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания 2 БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 2771 прочитания

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. 2 Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 3155 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Китайският кредитен бум (балон)

Или как банковата система във втората по-големина икономика в света продължава да се раздува за сметка на все по-неефективен растеж

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10