ОББ ще покрие загубата си с резерви
Банката е заделила над половината от приходите си през 2012 г. за обезценки и провизии


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
е капиталовата адекватност на банката.
Разходи за провизии и обезценка на кредити и по-ниски приходи от лихви са основна причина за реализираната загуба от ОББ за миналата година – 40.6 млн. лв. (след данъци и провизии). Тя ще бъде покрита от фонд "Резервен" на банката, а неразпределената печалба от минали години в размер на 900.7 хил. лв. ще отиде за резерви. Това реши годишното общо събрание на акционерите на банката, което се проведе на 15 юли. Собственик на ОББ е гръцката National Bank of Greece (NBG).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Асиметрицната информация в комуникацията с клиентите, води до кратковременни ползи, и трайни бъдещи загуби. Лесно се набутват на незапознат клиент 60 кредитни продукта, но това води до неговото фалиране. Ако един клиент вземе от 2 различни (от една вместо друга) банки кредит, то животът му при всяка една би се стекъл по различен начин.
Публикувано през m.capital.bg
Незнам какво стана с ОББ, ама загубиха Фантастико, МЕТРО и Технополис през последните години....
Какво е станало? То си пише горе. Връща пари на майката. Ама те трябва да дойдат от някъде, т.е. раздадените кредити ги прибираме без да разрешаваме нови. Сещате се за големи вериги като описаните горе какво означава Банката в подобен момент да каже намалявай експозицията....Всеки със здрави нерви и финанси отива там, където вратата все още е отворена.
До коментар [#3] от "bono_vox":
Говоря за нещо много различно от това което казват горе. Просто се чуда как през последните години изгубиха тези короративни клиенти.... същите тези клиенти си преместиха цялото обслужване в други (друга) банка.
До коментар [#4] от "xps":
Много просто - некачествено обслужване, некачесрвени продукти.
До коментар [#4] от "xps":
Най вероятно са поискали пари. Още пари. И като са отказали са хванали пътя към друга банка. А такива клиенти се вземат пакетно (т.е. цялото обслужване минава на друго място). Отново казвам - напълно разбирам фирмите. Те са си в достатъчно затруднено положение, та да трябва да се съобразяват със проблемите на НБГ или ОББ.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.