Рецепта за успех по банкерски

Или как да направите проекта си апетитен за финансиране

Ясната цел и стратегия за реализация са ключови съставки за добрия проект, посочват банкерите
Ясната цел и стратегия за реализация са ключови съставки за добрия проект, посочват банкерите
Ясната цел и стратегия за реализация са ключови съставки за добрия проект, посочват банкерите    ©  Надежда Чипева
Ясната цел и стратегия за реализация са ключови съставки за добрия проект, посочват банкерите    ©  Надежда Чипева

Доза добри идеи, щипка самоучастие, обезпечение – колкото поеме, и предприемачески дух на вкус. Да си забъркаш бизнес проект, с който да събудиш апетита на банките, поне допреди кризата не изглеждаше особено сложно упражнение и финансирането се лееше като вода. С влошаването на икономическата среда обаче намирането на вярната рецепта за спечелването на интереса им се превърна в много по-голямо предизвикателство, а фирменото кредитиране беше първото, което беше напъхано във фризера.

В следващите няколко години предпочитанията на финансовите институции бяха насочени главно към "гурме" проекти и през финото сито на оценката минаваха само най-добрите (и най-нискорисковите) идеи. Проблемът със свиването на кредитирането обаче е, че продължителното придържане към подобен режим води до отслабване за ефективността на банката (в която залежава скъпо привлечен ресурс), а и за системата като цяло. Така в опит за възстановяване на изтънените печалби банките все по-активно се оглеждат за идеи, които да финансират. И макар да не държат толкова на най-изтънченото меню, интересът към добрите, здравословни проекти остава важен фактор при подбора.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове