SCI беше уличена от КЗП в "пирамидални продажби"

Регулаторът е издал заповед за преустановяване на нелоялната търговска практика от дружеството, което вече иска да се казва "Сейвуей България"

Светослав Петров и Станчо Рангелов
Светослав Петров и Станчо Рангелов    ©  Цветелина Белутова
Светослав Петров и Станчо Рангелов
Светослав Петров и Станчо Рангелов    ©  Цветелина Белутова

Компанията за мрежов маркетинг "Сейв къмпани интернешънъл", която предлага карти за отстъпки и бизнес пакети, даващи възможност за допълнителни доходи при привличане на нови клиенти, е била санкционирана от Комисията за защита на потребителите. Това стана ясно от изказване на експерта в институцията Евтим Бонев пред "Денят започва" на БНТ, според когото след постъпила жалба, регулаторът е решил, че е налице нелоялна търговска практика и е издал заповед за прекратяването й през ноември. Това може да се окаже сериозна пречка пред бурно растящата компания, която се хвали с 50 хил. клиента и с потенциал да стигне Facebook.

За дейността на компанията, която се рекламира и оперира под английското си име Save Company International (SCI) и за подозренията, че вероятно извършва забранените от закона пирамидални продажби сигнализираха редица медии, сред които и "Капитал". Проблем експертите виждат с т. нар. "бизнес пакети" на компанията на цени между 600 и 3000 лв., срещу които клиентите получават разнообразни бонуси за привлечените от тях клиенти и направените от тях покупки в партньорската мрежа на SCI, които достигат и до ключове от BMW, изплащано от компанията на лизинг.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се