Борсовите дебюти в САЩ се увеличават

Ентусиазмът по отношение на новите публични компании е най-голям от предкризисната 2007 г.

Нарастващият интерес на инвеститорите към капиталовите пазари в САЩ е накарал местните компании да се листват на борсата с темп, невиждан от години, пише Wall Street Journal. През първите два месеца на годината 42 щатски компании са осъществили първично публично предлагане (IPO) и са набрали 8.3 млрд. долара. С това е изравнен броят на листвания за 2007 г., който е най-големият след 2000 г., когато за същия период публични са станали 77 компании. Според данните на Dealogic през първите два месеца на 2013 г. са били осъществени 20 борсови дебюта в САЩ.

Тенденцията, изглежда, ще се задържи и през следващите месеци, тъй като все повече компании обявяват плановете си да станат публични, включително инвестиционната банка Moelis & Co. Сред най-очакваните IPO-та безспорно се нарежда това на китайската компания за електронна търговия Alibaba Group, която през миналата година взе решение да се листне в САЩ, вместо в Хонконг.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар