Продажбите на застрахователната компания "Евроинс" са се увеличили в България през първите два месеца на тази година, но в Румъния има спад, показват финансовите данни на "Еврохолд България" за януари и февруари. Холдингът е собственик на "Евроинс иншурънс груп" (ЕИГ), която има застрахователни дружества в България, Румъния и Македония. На българския пазар приходите на "Евроинс" са се увеличили с близо 7% на годишна база до края на февруари, като причината е ръст в продажбите на полици "Автокаско". Силно увеличение има и в премиите от застраховки извън автомобилните и имуществените, но те заемат много малък дял от целия портфейл и ръстът им няма голямо влияние общата сума на приходите.
Пазарни колебания
Председателят на надзорния съвет на ЕИГ Асен Христов коментира пред "Капитал Daly", че промените са част от нормални флуктуации на пазара и ако се погледнат числата не като процентно изменение, а като суми, в повечето случаи разликите не са големи. Той обясни, че не са правили стратегия за целенасочено намаляване или увеличение на приходите от определен вид полици, но може би биха намалили дела на "Автокаско". По думите на Христов в момента това е най-губещата полица и в България, и в Румъния, дори повече, отколкото "Гражданска отговорност". Застраховките "Каско" не са задължителни, много собственици на автомобили ги сключват заедно с "Гражданската" в една компания, за което получават отстъпки. Единствено при автомобилите на лизинг се изисква сключване на "Каско" често към застраховател, с който лизинговата компания има договор. "Еврохолд" има дружества за продажба на коли и това е едно от перата, от които идват клиенти за автомобилните полици на "Евроинс".
За първите два месеца на годината те са близо 25 млн. лв. със спад спрямо същия период на миналата година. Българската "Евроинс" вече носи 25% от общите приходи на ЕИГ при над 20% в началото на миналата година. От една страна, това се дължи на значителния ръст в България. От друга – доста лошо е представянето в Румъния – там има спад по всички видове застраховки, като при задължителната "Гражданска отговорност" той е 13%. Тя носи по-голяма част от приходите на "Евроинс" от северната ни съседка.
Автомобилен бизнес
През есента на миналата година за няколко седмици румънският регулатор временно спря продажбите на "Евроинс" по тази полица и след това те бяха възстановени. В Македония постъпленията от "Гражданска отговорност" също са намалели, но са се увеличили от всички други продукти. Разбивката по месеци показва, че за България през февруари са нараснали премиите по всички видове застраховки, докато в Румъния ръст има само при "Каско".
В продажбите на автомобили "Еврохолд" отчита доста по-големи успехи през първите два месеца на годината – подхолдингът "Авто юнион" е пласирал 601 автомобила, повече от двойно спрямо същото време на 2013 г. Увеличението е дошло най-вече от "Нисан София", дилъра на Nissan, и от "Еспас ауто", който е представител на Dacia и Renault.
Основния бизнес на "Еврохолд" Компания Продажби – I – II.2014 (в хил. лв.) Промяна за година "Евроинс България" 6 159 6.8% "Автокаско" 1 565 11.6% "Гражданска отговорност" 3 405 -0.2% Имущество 380 -1% Други 809 42.3% "Евроинс Румъния" 17 171 -14.6% "Автокаско" 618 -13.6% "Гражданска отговорност" 15 699 -13.2% Имущество 255 -57% Други 599 -14.7% Общо (вкл. "Евроинс Македония" 24 760 -8.87% "Авто Юнион" (брой автомобили) 601 135%
Източник: "Еврохолд България"
Компания | Продажби – I – II.2014 (в хил. лв.) | Промяна за година |
---|---|---|
"Евроинс България" | 6 159 | 6.8% |
"Автокаско" | 1 565 | 11.6% |
"Гражданска отговорност" | 3 405 | -0.2% |
Имущество | 380 | -1% |
Други | 809 | 42.3% |
"Евроинс Румъния" | 17 171 | -14.6% |
"Автокаско" | 618 | -13.6% |
"Гражданска отговорност" | 15 699 | -13.2% |
Имущество | 255 | -57% |
Други | 599 | -14.7% |
Общо (вкл. "Евроинс Македония" | 24 760 | -8.87% |
"Авто Юнион" (брой автомобили) | 601 | 135% |
Продажбите на застрахователната компания "Евроинс" са се увеличили в България през първите два месеца на тази година, но в Румъния има спад, показват финансовите данни на "Еврохолд България" за януари и февруари. Холдингът е собственик на "Евроинс иншурънс груп" (ЕИГ), която има застрахователни дружества в България, Румъния и Македония. На българския пазар приходите на "Евроинс" са се увеличили с близо 7% на годишна база до края на февруари, като причината е ръст в продажбите на полици "Автокаско". Силно увеличение има и в премиите от застраховки извън автомобилните и имуществените, но те заемат много малък дял от целия портфейл и ръстът им няма голямо влияние общата сума на приходите.
0 коментара