Продажбите на "Еврохолд" страдат заради румънския застраховател
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "Еврохолд" страдат заради румънския застраховател

Миналата година бизнесът на "Евроинс иншурънс груп", застрахователния подхолдинг, порасна след покупката на "Интерамерикан" и QBE

Продажбите на "Еврохолд" страдат заради румънския застраховател

Приходите от него са намалели, докато останалите компании в групата се представят по-добре

Весела Николаева
3775 прочитания

Миналата година бизнесът на "Евроинс иншурънс груп", застрахователния подхолдинг, порасна след покупката на "Интерамерикан" и QBE

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Ръстът на продажбите при част от компаниите в групата на "Еврохолд България" се е забавил през юли, става ясно от съобщение на дружеството. Застрахователният бизнес продължава да страда от слаби продажби, основно в Румъния, където има спад в премиите на всички видове застраховки. В България и Македония преобладава ръстът, като само на българския пазар има спад при "Гражданска отговорност". Общо събраните премии за юли са се понижили с 12.3% спрямо същия месец на миналата година, докато само за юни намалението на годишна база беше с по-малко от 5%.

Важен пазар

Общо за първите седем месеца на годината понижението при застраховането е с 14% основно заради "Евроинс Румъния", при което няма вид застраховка, чиито премии да са се повишили на годишна база. Това е пазарът, който носи най-голям дял от застрахователните приходи на групата – близо 70%. За сравнение – българският заема една четвърт.

Автомобилният бизнес се развива добре, но той носи под 25% от общите приходи на "Еврохолд България", показват отчетите на холдинга и на поделението му "Авто юнион" за миналата година. Броят на продадените автомобили между януари и юли се е повишил спрямо същото време на миналата година с 63.3%. Най-много продължават да се продават масовите автомобили Reanult и Dacia, като за седемте месеца броят им вече е близо до 1000. Ръст има и при по-луксозните италиански марки – Alfa Romeo, Lancia, Maserati, както и Fiat. При Opel и Chevrolet има спад, а при Mazda – леко увеличение.

Капитализиране

За първото полугодие на тази година индивидуалният отчет на "Еврохолд България" показва подобрение на резултатите – приходите са се покачили близо три пъти до 6.87 млн. лв., а печалбата е 3.9 млн. лв. Година по-рано холдингът е имал 448 хил. лв. загуба. Компанията все още не е публикувала консолидиран отчет. В началото на юли застрахователят "Евро инс" обяви, че смята да увеличи капитала си двойно, до 23.5 млн. лв. Парите ще бъдат набрани с предлагането на 11.75 млн. нови акции, като точната им емисионна цена тепърва ще бъде определена. При обявяването на увеличението от застрахователя обясниха, че решението е взето заради разрастването на бизнеса им в Източна Европа и е с цел да продължи придобиването на компании в региона. В момента групата има дружества в Македония, Румъния, държи 10% от сръбския застраховател "Такова", а в България освен с общо застраховане притежава "Евро инс живот" и "Евро инс здравно осигуряване".

В Румъния миналата година "Евро инс" получи временна забрана да продава задължителната застраховка "Гражданска отговорност" за близо месец, от което резултатите на дружеството пострадаха. Продажбите бяха възстановени, но и самата компания започна да подбира внимателно клиентите си и от ръководството обявиха, че ще правят диверсификация, като се фокусират върху печелившите полици. Реално резултатите към юли показват, че задължителната застраховка продължава да заема почти всички приходи в Румъния, а в сравнение с нея много по-голям спад има в премиите по "Автокаско" и имущество.

Ръстът на продажбите при част от компаниите в групата на "Еврохолд България" се е забавил през юли, става ясно от съобщение на дружеството. Застрахователният бизнес продължава да страда от слаби продажби, основно в Румъния, където има спад в премиите на всички видове застраховки. В България и Македония преобладава ръстът, като само на българския пазар има спад при "Гражданска отговорност". Общо събраните премии за юли са се понижили с 12.3% спрямо същия месец на миналата година, докато само за юни намалението на годишна база беше с по-малко от 5%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kireto avatar :-?
    Кирето

    Статията е добра.
    Само не можахте ли да се разходите до летището и да щракнете централата на холда?
    С тази снимка малко несериозно се получава....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK