Транспортният конгломерат Maersk прогнозира забавяне на световната търговия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Транспортният конгломерат Maersk прогнозира забавяне на световната търговия

Транспортният конгломерат Maersk прогнозира забавяне на световната търговия

Според прогнозата им търговията ще нарасне на годишна база с 3-5% вместо с 4-5%.

4172 прочитания

© Reuters


Датският конгломерат AP Møller-Maersk намали прогнозите за ръста на световната търговия. Компанията, която е най-големият собственик на линии за превоз на контейнери, очаква забавянето да се дължи най-вече на търговията в развиващите се пазари и Европа, където намаляването на търсенето ще окажат негативен ефект, съобщава Financial Times.

Ниско търсене

Датската група, която извършва 15% от всички морски доставки, изтъкна, че търсенето се е забавило през третото тримесечие в сравнение с началото на годината. Затова от компанията очакват то да нарасне с между 3 и 5% на годишна база вместо с между 4 и 5%.

"Виждаме забавяне на възникващите пазари, което отчасти се дължи на по-ниските нужди от суровини в Китай. В Европа с нейния изключително бавен растеж, ако изобщо можем да говорим за такъв, нямаме причина да очакваме големи промени", каза пред изданието Нилс Андерсен, главен изпълнителен директор на Maersk.

Растящи приходи

Въпреки занижените очаквания за търговията през 2014 г. от Maersk посочват във финансовия си доклад за тримесечието, че печалбите на компанията се движат по-добре от очакваното. Цялата група увеличава приходите си през третото тримесечие с 1% до 12.169 млрд. долара на годишна база. А печалбата скача с 25% за периода и достига 1.495 млрд. долара.

Maersk Line – поделението за търговия с контейнери, повиши очакванията си за приходите до края на годината заради по-малкия разход за гориво. По изчисления на компанията оперативният маржин на Maersk Line е бил 8.2% през второто тримесечие, достигайки до 8.5 процентни пункта над средния марж на конкурентите ѝ, а през третото показателят нараства до 10.5%. През третото тримесечие финансовият й резултат е нараснал с 25% спрямо предварителните прогнози, достигайки 685 млн. долара.

Спад в други брандове на групата

Докато Maersk Line печели от по-ниските цени на петрола, друга компания от групата – Мaersk Oil, търпи загуби. Според Андерсен негативният ефект от поевтиняването на суровината ще възлезе на 400 млн. долара. Въпреки това изпълнителният директор на компанията изтъкна, че по-ниската цена на петрола в момента ще понижи и цената за експлоатация на петролни находища.

Датският конгломерат AP Møller-Maersk намали прогнозите за ръста на световната търговия. Компанията, която е най-големият собственик на линии за превоз на контейнери, очаква забавянето да се дължи най-вече на търговията в развиващите се пазари и Европа, където намаляването на търсенето ще окажат негативен ефект, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    nikolavj avatar :-?
    Никола Йорданов

    Какви хора сме ние, които четем и коментираме? Под политическите статии има стотици коментари, а тук - ...

  • 2
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234

    До коментар [#1] от "Никола Йорданов":

    Ми хората нямат наблюдение над дейността на транспортния конгломерат МАЕРСК и съответно няма и коментари.

  • 3
    dimitrov21 avatar :-P
    дурак

    До коментар [#1] от "Никола Йорданов":

    какво да коментират Мерск.....
    хората разбират от политика,футбол , бокс...
    това ги вълнува , това коментират..

    Прогнозите на Мерск най-вероятно са обективни , 15 % от световното карго е тяхно..

    основните транспортни направления не са много ,
    конкуренцията също не е голяма ;)
    при тях са месечните отчети....обобщават и "прогнозират"

    ако обединят неофициално "усилия" с MSC и CMA CGM..

    с още по-голяма достоверност ще прогнозират ръста на
    световната икономика .......и ще й влияят ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.