Полиците "Живот" движат застрахователния пазар в началото на годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Полиците "Живот" движат застрахователния пазар в началото на годината

Тежките наводнения не успяха да променят масовите нагласи на българите към имущественото застраховане.<br /><br />Фотограф: Иван Миладинов <a href="http://severozapazenabg.com/?lang=bg">severozapazenabg.com</a>

Полиците "Живот" движат застрахователния пазар в началото на годината

Увеличението на премиите по тях е с повече от една трета през януари спрямо същия месец на миналата година

Весела Николаева
6923 прочитания

Тежките наводнения не успяха да променят масовите нагласи на българите към имущественото застраховане.<br /><br />Фотограф: Иван Миладинов <a href="http://severozapazenabg.com/?lang=bg">severozapazenabg.com</a>


Много добро представяне на животозастраховането и лоши резултати в автомобилното. Това показват данните на Комисията за финансов надзор за януари. През първия месец на годината полиците "Живот" са привлекли с над една трета повече премии, отколкото по същото време на миналата година. Това е увеличило дела на животозастраховането като част от целия пазар – то вече надминава 22% при по-малко от 18% година по-рано. Сумата на всички приходи в застраховането се е увеличила с 6.5% за година. Премиите през първия месец на годината са надминали 187 млн. лв. От тях 41.4 млн. лв. се падат на животозастраховането.

Повече за здраве

"Съобразно спецификата на българския застрахователен пазар и застрахователните събития през 2014 г., довели до загуби в бранша, компаниите, извършващи общо застраховане, очаквано повишават своя премиен приход само с 0.6% спрямо същия период на миналата година", отбелязаха от "Булстрад".

Много добре се представят животозастрахователите с продажби на здравни полици, където се отчита близо 40% ръст на годишна база. Обратно, компаниите от общото застраховане са получили почти същия размер на премии от здравни застраховки. Детайлна разбивка показва, че през януари спрямо същия месец на миналата година няколко компании са изиграли решаваща роля за ръста. Едната е "Булстрад Живот", чиито премии по "Заболяване" са скочили от 970 хил. лв. на 1.74 млн. лв. По-малки ръстове има при "Алианц България Живот", "Уника Живот", както и при "ДЗИ Животозастраховане", но при тях базата е и по-ниска. Все още секторът на здравното застраховане е доминиран от корпоративни полици и всяко подписване на договор с голяма компания в полза на служителите й оказва голямо влияние. 

Имуществен ръст

Много големи разлики има при имуществените полици – там увеличението на обезщетенията е в пъти, при премиите също има ръст. При много компании има големи разлики в посока нагоре и надолу. Николай Генчев, изпълнителен директор на "Уника", обясни, че за един месец от годината не могат да се правят генерални изводи за ръст в застраховането на имоти. Според него е възможно някои компании да са подписали договори за големи обществени поръчки и това да е променило картината на пазара за януари.

Със сигурност няма значително увеличение на интереса към имуществено застраховане, споделят представители на сектора. Дори и бедствията от миналата година не са променили масовата нагласа, че полици се сключват само "по задължение", обикновено с ипотечен кредит. От "Лев инс" също обясняват колебанията в събраните премии с подписване на големи корпоративни договори, най-често от обществени поръчки. От компанията обясниха, че Министерството на образованието е пуснало писма до учебните заведения да застраховат базите си, което със сигурност ще има влияние върху пазара.  

"Лев инс" ще залага на застраховане извън автомобилното

 

"Лев инс" ще залага повече на корпоративно застраховане и се надява да увеличи дела на полиците извън автомобилните. Това съобщи Павел Димитров, член на управителния съвет на компанията. Досега основната част от премиите е "Гражданска отговорност", където дружеството е с най-голям пазарен дял. Застрахователят е започнал предлагането на две нови полици - едната е "Защита срещу наводнения и природни бедствия", а другата, която се продава от няколко месеца, е "Активна грижа". Тя осигурява асистанс при злополуки и спешни случаи (в допълнителното покритие) и е насочена предимно към спортисти и хора, пътуващи често. Полицата се продава и на касите на "Юлен" в Банско и вече чрез нея са осигурени спасителни акции с хеликоптер. Застраховката за имущество "Защита срещу бедствия" е с базова тарифа от 10 лв. на година за 10 хил. лв. покритие. Основното осигурява обезщетения при наводнение, а допълнителното – при земетресение и горски пожари. Покритието включва и транспортиране на пострадали с медицински хеликоптер. Цените стигат до 36 лв., а максималното покритие е 50 хил. лв. Тя е насочена към хора, чиито жилища са с по-ниска стойност, както и към малки и средни фирми.

Много добро представяне на животозастраховането и лоши резултати в автомобилното. Това показват данните на Комисията за финансов надзор за януари. През първия месец на годината полиците "Живот" са привлекли с над една трета повече премии, отколкото по същото време на миналата година. Това е увеличило дела на животозастраховането като част от целия пазар – то вече надминава 22% при по-малко от 18% година по-рано. Сумата на всички приходи в застраховането се е увеличила с 6.5% за година. Премиите през първия месец на годината са надминали 187 млн. лв. От тях 41.4 млн. лв. се падат на животозастраховането.

Повече за здраве


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK