С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 апр 2015, 16:48, 5999 прочитания

Уникредит Булбанк отчита сериозен ръст на мобилното банкиране

Технологиите променят фокуса на инвестициите на банките

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
15% от заявленията за потребителски кредити се подават онлайн.

Скоростта, с която банкирането през телефона навлиза в ежедневието на българския потребител, променя фокуса на инвестициите и характера на услугите, които предлагат банките. За две години ръстът при използването на смартфон за парични преводи и разплащания е експлозивен и води дотам, че всеки пети притежател на умен телефон е направил последната си покупка през него по данни от изследване на Google по поръчка на Уникредит Булбанк. Това води до увеличаване на маркетинговите бюджети на банките за онлайн присъствие и до разработването на продукти, които превръщат телефона или таблета в универсално средство за достъп до услуги. Благодарение на технологичния бум около 70% от операциите между клиенти и банка се извършват през дистанционните канали за обслужване, а 15% от заявленията за потребителски кредит вече се подават онлайн, показват статистиките от работата на "Уникредит" в България. Перспективите са тенденцията да продължи да се развива със същата скорост, при това в оспорвана конкуренция с останалите банки на пазара.

Мобилни потребители


Проучването Consumer Barometer на Google за България показва, че на човек от населението се падат по почти две технологични устройства, свързани с интернет, като едното от тях е смартфон или таблет. Над 85% от хората до 54-годишна възраст са онлайн, при това ползват качествена, бърза и надеждна връзка. Потребителите са активни и в използването на това, което имат, показва още изследването. В момента 70% от покупките, включително тези от обикновен магазин, започват с търсене на продукта в интернет. Според статистиката 31% от всички продажби в страната са изцяло онлайн (виж графиката).  

Тази драматично променена реалност в сравнение с онова, което бе пазарът преди две години, кара банките да инвестират активно в технологии, за да не изгубят клиенти. Това не се изчерпва с поддръжката на интернет сайтове и системи за интернет банкиране, но изисква и изграждането на възможност за видеовръзка, контакт с кол-центрове, активност през социалните мрежи. В Уникредит Булбанк отчитат, че на всеки 10 секунди имат по 12 души на алтернативните си канали. Две трети от всички операции не се извършват лице в лице със служител на банката, а дистанционно. Интернет и мобилните устройства вкарват и значителен трафик към виртуалните адреси на банката. Статистиките сочат средно по две влизания на месец от потребителите на интернет банкирането и по 12 посещения месечно от ползващите апликации на мобилните си телефони. Това е основанието за увеличаването на онлайн рекламите в маркетинговите бюджети, като делът им вече достига 15%. 

Още услуги за клиентите



От Уникредит Булбанк не казват какви са инвестициите им в технологични проекти през миналата година, но отчитат помощта на групата в предоставянето на разработени решения за клиентите. Сред новите възможности, които ще предоставят на клиентите си до няколко месеца, е опцията за плащане на битови сметки през мобилното приложение за банкиране. Според тях вече са добре приети на пазара възможности за сключване на гражданска отговорност онлайн и дори покупката на кола.

"Това, което наричахме алтернативи канали, вече е напълно обичаен канал за общуване между клиент и банка", каза главният изпълнителен директор за България Левон Хампарцумян и добави: "Чака ни едно възхитително и по-удобно бъдеще." Той прогнозира, че новите услуги ще стават все по-ефективни и по-евтини, но по думите му никога няма да станат безплатни.

 

Фотограф: ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Цветанка Минчева, директор "Банкиране на дребно" в Уникредит Булбанк


В световен мащаб банките заделят много повече средства за технологиите, защото те се превръщат в един от факторите, от който зависи бъдещето им. Трудностите не са толкова в размера на инвестицията, колкото в това да преценим към кое да се насочим първо, кое да е следващото и как тези неща да се интегрират.

В "Уникредит" мобилното банкиране се разработва на ниво Източна Европа и вече се ползва в 9 държави. В България се адаптираме доста бързо и се движим изключително добре. Новите канали за връзка с банката правят клиентите по-активни, те са в по-чест контакт. Дали внедряването на технологиите свива разходите ни - по-скоро смятам, че те са това, което ни помага да растем, защото ако имаме филиал на всеки ъгъл, това би ни ограничило.

По отношение на другите банки, разбира се, че имаме достойни конкуренти. При безконтактните карти например пазарът хомогенно се разви. Нашата политика от последните пет години е да развиваме консистентно и филиалите, и интернет банкирането, и мобилните технологии. Основната ни надпревара сега е кой ще предложи по-голяма добавена стойност.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

19 юли 2019, 1722 прочитания

Groupama удвоява позиции в застраховането с придобиване на бившия "Сожелайф" Groupama удвоява позиции в застраховането с придобиване на бившия "Сожелайф"

След като купи бизнеса на SG в България, OTP Group очаквано прехвърли застрахователя на стратегическия си партньор

11 юли 2019, 2553 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
Икономическото доверие в Германия остава високо

Берлин ще повиши официалната прогноза за растежа

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков