Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 май 2015, 13:32, 7461 прочитания

Мишел Фуйе: До края на май можем да започнем да предлагаме кредитни карти

Изпълнителният директор на "БНП Париба лични финанси" пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"В дългосрочен план стратегията за развитие на "БНП Париба лични финанси" в България е да се доближи до банковия сектор."

Фотограф: ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Визитка

Мишел Фуйе е изпълнителен директор на небанковата компания за потребителско кредитиране "БНП Париба лични финанси" от началото на 2014 г. Има дългогодишен опит в сферата, като работи в рамките на френската финансова група BNP Paribas вече над 23 години. Заемал е различни ръководни позиции в отделните страни, в които групата развива дейност, като значителна част от кариерата му преминава в подразделението за потребителски заеми BNP Paribas Personal Finance.
Едно от предимствата на потребителските ни кредити е фиксираната лихва.
Преди месец "БНП Париба лични финанси" увеличи лимита по отпусканите заеми от 50 до 70 хил. лв., както и максималните срокове за погасяване на задълженията – защо решихте да предприемете такава стъпка?
- Защото забелязахме, че клиентите търсят такава възможност за повече финансиране – имам предвид клиенти, които могат да си позволят да погасяват редовно такива задължения. Особено при кредитирането за покупка на автомобил, обединяването на задължения, заемите за ремонт и освежаване на дома понякога те имат проекти, които са на стойност 50 до 70 хил. лв. Ето защо взехме решението да увеличим максималния размер. Разбира се, увеличихме и максималния срок на изплащане, така че клиентите да имат възможност да управляват погасяването на заемите си. Вече имаме някои заможни клиенти, с добри бюджети и добри приходи, които могат да си позволят кредити до 70 хил. лв. Смятаме, че това не носи допълнителен риск, а отговаря на възможностите на някои клиенти да изплащат такива кредити. Едно от предимствата на потребителските ни кредити е, че, както знаете, лихвата е фиксирана, така че няма изненади след 5-6 години, месечната сума е една и съща от началото до края, таксите също се комуникират към клиентите, така че това е добра допълнителна възможност.

Колко заеми до 70 хил. лв. сте отпуснали до момента?
- Пуснахме този продукт преди три месеца и вече имаме няколко десетки клиенти със заеми до 70 хил. лв., а освен това имаме и над 100 клиенти със заеми между 50 до 70 хил. лв.


А какви са резултатите от кредитите за покупка на автомобили, които пуснахте миналата година?
- Когато стартирахме този продукт, обявихме, че имаме амбицията да отпуснем 2000 заема през първата година. Това вече е факт – към миналия месец вече сме отпуснали над 2000 такива кредита, което е значителен успех. Сега работим и с над 100 дилъри на автомобили, така че това е бизнес, който расте доста добре. Традиционно за групата BNP Paribas Personal Finance сферата на личните финанси кредитирането на покупка на автомобили е една от основните дейности – за България това беше нещо ново, но се справяме много добре, няма риск и повечето от новите ни клиенти действително харесват това, че когато посетят дилъра сутринта, нужно е само да ни се обадят или да посетят клон на "БНП Париба личи финанси" и получават средствата по банковата си сметка, така че могат да приключат покупката веднага.

А бизнесът с кредити за обединяване на задължения?
- Расте. Това е нов продукт, който позволява на клиентите да облекчат всичките си месечни плащания. До момента това е продукт, който се представя доста добре. Все още е твърде рано да кажем повече, но ако сравним със случилото се в западната част на Европа, сега това е обичаен продукт в гамата от продукти, предлагани от банките. Консолидирането е много полезен за клиентите инструмент, който им помага да изчистят бюджетите си и да плащат по-малко.

През последните години изглежда като че ли дейността на "БНП Париба лични финанси" все повече заприличва на тази на банките, поне по отношение на кредитирането за физически лица?
- Това е стратегически въпрос. BNP Group е най-голямата финансова група в Европа. Понастоящем в България нямаме ритейл мрежа, имаме корпоративно и инвестиционно банкиране за бизнеса и дружество за лични финанси за дейностите по потребителско кредитиране. Както посочвате, "БНП Париба лични финанси" се доближава все повече до профила на банка, това е една от стратегиите ни. Това е и причината миналата година да преустановим предлагането на бързите потребителски заеми по домовете JetCash и сега сме все по-фокусирани върху останалите традиционни дейности – сътрудничеството с ритейл веригите за предоставянето на стокови заеми, както и директното кредитиране. Бих казал, че в дългосрочен план стратегията за развитие на "БНП Париба лични финанси" в България е действително да се доближи до банковия сектор.



Миналата година планирахте и пускането на кредитни карти на пазара – докъде стигнахте в това отношение?
- Току-що приключихме доста важна IT инвестиция, която беше един от най-важните проекти за групата "БНП Париба лични финанси" за последните 10 години, така че вложихме значителна сума. Системата вече работи много добре, подадохме документите си за получаване на лиценз за издаване на кредитни карти преди няколко месеца и очакваме одобрението на БНБ.

Кога очаквате това да стане факт?
- Би трябвало да е до края на месеца – БНБ има три месеца да вземе решение. От гледна точка на IT и процеси всичко е готово.

Сред всички тези дейности кой е основният фокус на дейността ви в момента, към който насочвате най-голяма част от усилията си?
- Влагаме усилия в различни посоки. От една страна, е всичко, свързано с интернет и автоматизирането на процесите ни. Преди няколко месеца въведохме някои интернет решения за ритейл партньорите ни, които им позволиха клиентите да подават заявленията си за кредити онлайн и в около 70% от случаите решенията се взимат автоматично, за под 1 минута след подаването на заявлението. За останалите отнема до 15 минути, тъй като трябва да направим някои проучвания. Така че интернет е една от ключовите стратегии за нас.

Втората е да продължаваме да развиваме значителна дейност по линия на финансирането на покупката на автомобили. Също така и кредитните карти, където искаме да започнем веднага щом получим одобрението на БНБ.

Каква част от бизнеса ви идва от онлайн заявления?
- Всеки месец се увеличава. Вече споменах за ритейла, но също така и при директните потребителски заеми през интернет страницата ни, онлайн заявленията се увеличават всеки месец. Сега средно представляват над 20% от дейността ни.

Как бихте обобщили развитието на пазара на потребителски кредити в България до момента и какви са очакванията ви за втората половина на годината?
- Това, което забелязваме, като гледаме данните на БНБ, е, че пазарът все още е бавен, което не помага особено. Същевременно, миналата година пуснахме нов продукт и за щастие растежът ни е над 10%, т.е. вземаме пазарен дял благодарение на добрите ни продукти, доброто обслужване. Много сме фокусирани върху клиентите си, взимаме бързо решения. Можем да казваме "не" на някои от клиентите – над 30% от заявленията за кредити се отхвърлят, главно за да защитим клиентите. Тъй като не търсим да финансираме клиенти със затруднения или клиенти, които бихме сметнали, че са след затруднения, защото те са изправени пред проблеми в бюджета си. Така че сме много внимателни с това и смятаме, че сме отговорен кредитор. Понякога е трудно за клиента да получи отказ, но обясняваме мотивите си и ситуацията и понякога се налага да се изчака, докато ситуацията е по-добра. Но растежът ни е значителен.

Има нещо, което очакваме. Забелязваме, че БВП се увеличава повече от очакваното, над 1%, може би близо до 2% и това ще е много добър фактор за правителството, тъй като ръстът на БВП ще увеличи бюджетите на клиентите ни и смятаме, че по този начин те автоматично ще потребяват повече, така че това също може да подпомогне икономиката на България. А по-високото потребление означава и повече кредитиране, повече данъци за икономиката, по-големи обороти. Така че тази година бих казал, че перспективите са по-добри и по-положителни от миналата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Банките ще представят мораториум върху плащанията по кредити в следващите дни Банките ще представят мораториум върху плащанията по кредити в следващите дни

Предложените от сектора правила трябва да бъдат одобрени от БНБ, като преди това се чакат финални указания на европейско ниво

1 апр 2020, 623 прочитания

Коронавирусът подновява страховете за стабилността на италианските банки Коронавирусът подновява страховете за стабилността на италианските банки

Епидемията е своебразен стрес тест за кредиторите в страната

1 апр 2020, 898 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
"Капитал" класира най-добрите банки в България

Списанието К10 вече може да бъде намерено в търговската мрежа

Още от Капитал
Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10