Goldman Sachs навлиза в онлайн кредитирането
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Goldman Sachs навлиза в онлайн кредитирането

Goldman Sachs е първата инвестиционна банка, която се насочва към онлайн кредитирането, а главният й изпълнителен директор Лойд Бланкфейн желае банката да се възползва от новите комуникационни канали и технологии

Goldman Sachs навлиза в онлайн кредитирането

Инвестиционната банка ще се възползва от масовото разпространение на новите технологии

2674 прочитания

Goldman Sachs е първата инвестиционна банка, която се насочва към онлайн кредитирането, а главният й изпълнителен директор Лойд Бланкфейн желае банката да се възползва от новите комуникационни канали и технологии

© Reuters


Банката ще започне да предлага потребителски и микрокредити, както и такива за оборотни нужди на малки и средни предприятия.
Седем години на количествено облекчение от Федералния резерв (QE), все още ниските лихви, както и по-рестриктивните регулации на търговията със суровини в САЩ стимулират големите американски инвестиционни банки да навлязат на иновативни за тях ниши, много по-различни от дериватните продукти и други комплексни инструменти, пише Financial Times. Масовата дигитализация създава нов комуникационен канал, който дава възможност на банките да предложат персонализирани услуги, спестявайки време и административни разходи на потребителя. Именно това е в основата на решението на американската инвестиционна банка Goldman Sachs да навлезе на пазара на потребителски и микрокредити, както и такива за оборотни нужди на малки и средни предприятия (МСП).

Повече възможности

По-голямата достъпност на технологиите откроява изцяло нов продуктов сегмент близо до потребителя и макар да е нетипичен за инвестиционните банки, се разглежа като такъв с потенциал за растеж и високи печалби. Goldman Sachs е първата инвестиционна банка, която предприема стъпки в тази посока, като вече е част от клъстер на финансови институции, кредитиращи онлайн физически и юридически лица по-бързо и ефективно. Заемите са и по-евтини поради по-ниските такси за обслужване, защото се заобикаля дългият и често тромав процес на кандидатстване и администриране на кредита през "класическата" инфраструктура на клоновата мрежа.

Преди шест месеца банката беше водещ мениджър на първичното публично предлагане (IPO) на Lending Club, най-големия по брой отпуснати кредити онлайн кредитор. Базираната в Сан Франциско компания отпуска средно 2 млрд. долара през интернет всяко тримесечие, основно за рефинансиране на потребителски дълг по кредитни карти. Паралелно с това Goldman учреди своя компания със сходна дейност, затвърждавайки интереса на групата към иновативната услуга. В съобщение до инвеститорите главният изпълнителен директор на групата Лойд Бланкфейн заяви, че "новите комуникационни канали и технологии ще променят пазара на финансови услуги и банката ще се възползва от това".

Рискът си заслужава

Лихвеният процент традиционно е по-висок при този тип услуга, както и броят на необслужваните кредити. В основата на последното стои невинаги точното рисково профилиране на длъжника, както и опитите за измами. Все пак, ако средният годишен процент на разходите (ГПР) по микрокредити, отпуснати онлайн, е 40%, а необслужваните са 10%, това е много атрактивен бизнес, отбелязват анализаторите.

Банката ще започне да предлага потребителски и микрокредити, както и такива за оборотни нужди на малки и средни предприятия.
Седем години на количествено облекчение от Федералния резерв (QE), все още ниските лихви, както и по-рестриктивните регулации на търговията със суровини в САЩ стимулират големите американски инвестиционни банки да навлязат на иновативни за тях ниши, много по-различни от дериватните продукти и други комплексни инструменти, пише Financial Times. Масовата дигитализация създава нов комуникационен канал, който дава възможност на банките да предложат персонализирани услуги, спестявайки време и административни разходи на потребителя. Именно това е в основата на решението на американската инвестиционна банка Goldman Sachs да навлезе на пазара на потребителски и микрокредити, както и такива за оборотни нужди на малки и средни предприятия (МСП).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK