Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2015, 19:48, 3611 прочитания

Кои са ключовите фактори при избор на кредитираща институция

Цената, лесните процедури за кандидатстване и кратките срокове са сред водещите условия, показва проучване на "БНП Париба Лични финанси"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нараства ролята на дигиталните канали за продажби на кредитни продукти.
Лесните процедури за кандидатстване за кредити и кратките срокове за разглеждане на кандидатурите са ключови за българските потребители при избора на финансова институция. Това показват данните от проведено по поръчка на небанковата финансова компания "БНП Париба Лични финанси" проучване "Нагласи и навици на използване на кредити". Удобството при процеса всъщност е на второ място измежду критериите на потребителите след лихвените условия по отпусканите кредити, показва изследването, което е проведено през второто тримесечие на 2015 г. сред над 1000 клиенти на различни финансиращи институции. Сред водещите фактори се нареждат и препоръките от приятели и роднини.

Резултатите от проучването бяха представени от изпълнителния директор на небанковата компания Мишел Фуйе по време на медийно събитие, посветено на клиентското изживяване. По покана на "БНП Париба Лични финанси" презентация по темата направи и световният експерт в областта Майк Уитенстийн, който изтъкна, че в днешния свят клиентското изживяване е най-важният двигател на бизнеса. По думите му компаниите, които поставят клиента във фокуса на дейността си и работят за улесняването му по време на пазаруването, са тези, които печелят повече и по-лоялни клиенти, както и лидерска позиция на пазара.


По-бързо, по-лесно, по-удобно

Цената, при която финансовите институции отпускат заеми, логично е водещият фактор при избора на кредитор от страна на клиентите – посочват го 60% от анкетираните. Проучването на потребителските нагласи обаче показва, че останалите параметри по кредитите – като това дали условията по заема са фиксирани (26%) или гъвкави (24%) и какви са конкретните процедури по усвояването и погасяването на кредитите (17%), отстъпват по важност на удобството и лесната процедура при кандидатстването (43%). Прозрачността в отношенията между кредитор и кредитополучател, изразена в липсата на скрити условия по договорите, е третият най-съществен фактор при избора на финансираща институция (41%).

За доверието на клиентите към финансовите институции пък са ключови препоръките на техните приятели и познати (41%), както и това компаниите да предоставят добри и гъвкави условия по продуктите си (41%). Предишният опит с дадено дружество също е сред водещите фактори в това отношение (39%).



Освен удобството при кандидатстване за заеми клиентите на финансовите институции ценят високо и бързината на процедурите, като над една трета от тях (34%) посочват, че вземането на своевременно решение – в рамките на 24 часа, от страна на кредитора дали да отпусне даден заем е изключително важно, а близо половината (45%) го смятат за важно.

Все по-дигитални

Проучването на "БНП Париба Лични финанси" показва и нарастващата роля на дигиталните канали за продажби, като отново сред водещите фактори зад тази тенденция е удобството, което те предоставят на потребителите. Близо една трета (30%) от клиентите на дружеството посочват, че са кандидатствали за кредит през някой от т.нар. алтернативни канали, като над 60% от тях отчитат, че това е улеснило процеса. По думите на Мишел Фуйе в момента близо 20% от запитванията за потребителски заеми, които компанията получава, идват през интернет страницата й и разработения от нея "виртуален магазин", а онлайн продажбите на стоки на изплащане, чиято покупка дружеството е финансирало, са се увеличили с 300% през 2014 г. спрямо 2013 г.

"Това, което наблюдаваме в днешно време, е, че търговците на дребно, които са успешни, използват и двата канала – но за клиентите не трябва да има разлика между интернет света и реалния свят", изтъква мениджърът, като допълва, че онлайн и мобилните канали за продажби са неизбежни за всеки ритейлър, който иска да разраства бизнеса си.

"Едно от нещата, които обичам да казвам, е, че клиентите вече не ходят да пазаруват. Те постоянно пазаруват. И търговците на дребно трябва да бъдат там, където са хората", отбелязва от своя страна Майк Уитенстийн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Димитър Радев: Сроковете за ERM II вече са нереалистични, но работата трябва да продължи Димитър Радев: Сроковете за ERM II вече са нереалистични, но работата трябва да продължи

Според управителя на БНБ отлагане за 2021 г. няма да е фатално, но не бива да се чака завъртане на цял нов цикъл

30 мар 2020, 588 прочитания

Банките: Истинският стрес тест Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

27 мар 2020, 6238 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Deutsche Bank обяви мащабно преструктуриране

Банката подменя ключови фигури във висшето си ръководство

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10