Кои са ключовите фактори при избор на кредитираща институция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кои са ключовите фактори при избор на кредитираща институция

Доброто клиентско изживяване е главният двигател на бизнеса, посочват Мишел Фуйе (вляво) и Майк Уитенстийн

Кои са ключовите фактори при избор на кредитираща институция

Цената, лесните процедури за кандидатстване и кратките срокове са сред водещите условия, показва проучване на "БНП Париба Лични финанси"

Мария Иванова
3779 прочитания

Доброто клиентско изживяване е главният двигател на бизнеса, посочват Мишел Фуйе (вляво) и Майк Уитенстийн

© „БНП Париба Лични финанси“


Нараства ролята на дигиталните канали за продажби на кредитни продукти.

Лесните процедури за кандидатстване за кредити и кратките срокове за разглеждане на кандидатурите са ключови за българските потребители при избора на финансова институция. Това показват данните от проведено по поръчка на небанковата финансова компания "БНП Париба Лични финанси" проучване "Нагласи и навици на използване на кредити". Удобството при процеса всъщност е на второ място измежду критериите на потребителите след лихвените условия по отпусканите кредити, показва изследването, което е проведено през второто тримесечие на 2015 г. сред над 1000 клиенти на различни финансиращи институции. Сред водещите фактори се нареждат и препоръките от приятели и роднини.

Резултатите от проучването бяха представени от изпълнителния директор на небанковата компания Мишел Фуйе по време на медийно събитие, посветено на клиентското изживяване. По покана на "БНП Париба Лични финанси" презентация по темата направи и световният експерт в областта Майк Уитенстийн, който изтъкна, че в днешния свят клиентското изживяване е най-важният двигател на бизнеса. По думите му компаниите, които поставят клиента във фокуса на дейността си и работят за улесняването му по време на пазаруването, са тези, които печелят повече и по-лоялни клиенти, както и лидерска позиция на пазара.

По-бързо, по-лесно, по-удобно

Цената, при която финансовите институции отпускат заеми, логично е водещият фактор при избора на кредитор от страна на клиентите – посочват го 60% от анкетираните. Проучването на потребителските нагласи обаче показва, че останалите параметри по кредитите – като това дали условията по заема са фиксирани (26%) или гъвкави (24%) и какви са конкретните процедури по усвояването и погасяването на кредитите (17%), отстъпват по важност на удобството и лесната процедура при кандидатстването (43%). Прозрачността в отношенията между кредитор и кредитополучател, изразена в липсата на скрити условия по договорите, е третият най-съществен фактор при избора на финансираща институция (41%).

За доверието на клиентите към финансовите институции пък са ключови препоръките на техните приятели и познати (41%), както и това компаниите да предоставят добри и гъвкави условия по продуктите си (41%). Предишният опит с дадено дружество също е сред водещите фактори в това отношение (39%).

Освен удобството при кандидатстване за заеми клиентите на финансовите институции ценят високо и бързината на процедурите, като над една трета от тях (34%) посочват, че вземането на своевременно решение – в рамките на 24 часа, от страна на кредитора дали да отпусне даден заем е изключително важно, а близо половината (45%) го смятат за важно.

Все по-дигитални

"Едно от нещата, които обичам да казвам, е, че клиентите вече не ходят да пазаруват. Те постоянно пазаруват. И търговците на дребно трябва да бъдат там, където са хората", отбелязва от своя страна Майк Уитенстийн.

Нараства ролята на дигиталните канали за продажби на кредитни продукти.

Лесните процедури за кандидатстване за кредити и кратките срокове за разглеждане на кандидатурите са ключови за българските потребители при избора на финансова институция. Това показват данните от проведено по поръчка на небанковата финансова компания "БНП Париба Лични финанси" проучване "Нагласи и навици на използване на кредити". Удобството при процеса всъщност е на второ място измежду критериите на потребителите след лихвените условия по отпусканите кредити, показва изследването, което е проведено през второто тримесечие на 2015 г. сред над 1000 клиенти на различни финансиращи институции. Сред водещите фактори се нареждат и препоръките от приятели и роднини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK