"Visa Европа" отчете силна година за бизнеса си в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Visa Европа" отчете силна година за бизнеса си в България

Около една четвърт от изхарчените при търговци с издадени в България карти Visa общо 1.7 млрд. евро са били при плащания в интернет, съобщи мениджърът на "Visa Европа" за страната Красимира Райчева

"Visa Европа" отчете силна година за бизнеса си в България

Средствата, изхарчени при търговци с издадени в страната карти на компанията, надхвърлят 1.7 млрд. евро през 2015 г.

Мария Иванова
6533 прочитания

Около една четвърт от изхарчените при търговци с издадени в България карти Visa общо 1.7 млрд. евро са били при плащания в интернет, съобщи мениджърът на "Visa Европа" за страната Красимира Райчева

© Юлия Лазарова


Броят на разплащателните карти Visa, издадени от български финансови институции, се е понижил леко през последната година, но употребата се активизира, като изхарчените с тях средства при търговци достигат 1.7 млрд. евро през миналата година. Това стана ясно при обявяването на годишните резултати на технологичната компания "Visa Европа" за финансовата 2015 г., която обхваща периода октомври 2014 г. – септември 2015 г. Дружеството отчете рекордно силна година както за глобалния си бизнес, така и за дейността си в България.

Все по-електронни плащания

Според представените данни към края на 2015 г. броят на издадените от български банки и небанкови финансови институции карти с логото на Visa е 3.34 млн., докато година по-рано те са били 3.42 млн. Наблюденията на компанията обаче показват, че употребата им трайно нараства както по отношение на направените с тях плащания при търговци, така и от гледна точка на разплатените суми.

За изминалите 12 месеца средствата, изхарчени с местни карти Visa, са 6.5 млрд. евро. През POS терминали са направени сделки за сумата от 1.7 млрд. евро, като в основната си част те са били с дебитни (1.02 млрд. евро) и кредитни (463 млн. евро) карти, докато разплащанията с т.нар. бизнес карти и с предплатени карти са били в доста по-скромен обем – съответно 173 и 14 млн. евро.

Броят на плащанията също расте с двуцифрени темпове – транзакциите на POS терминал за годината са били 43.8 млн., или 17% повече от 2014 г. Същият темп на нарастване е отчетен и при електронната търговия, като по думите на мениджъра на "Visa Европа" за България Красимира Райчева около една четвърт от изхарчените при търговци с местни карти Visa 1.7 млрд. евро са били именно при плащания в интернет, което е съпоставимо със средните за Европа стойности.

За по-активната употреба говори и фактът, че вече 1 на всеки 16 евро, похарчени от българските потребители, е било платено с карта Visa. За сравнение, преди година съотношението е било 1 на всеки 20 евро, а средната за Европа стойност, отчетена от Visa през 2015 г., е 1 на всеки 5.70 евро. Средната стойност на една транзакция с българска карта Visa през 2015 г. е била 38.2 евро (при 37.9 евро година по-рано).

Общо за Европа технологичната компания отчита рекордни приходи от 2.31 млрд. евро за 2015 г., което е с 25% повече от оборота за 2014 г. Обемът на изхарчените при търговци средства за изминалите 12 месеца е 1.58 трлн. евро (7.7% годишен ръст), а броят на картите Visa, издадени в Европа, е 522 млн., или повече от една Visa карта на всеки възрастен европеец на континента, отбелязва Марк Антипоф, главен директор "Маркетинг и продажби" на "Visa Европа".

Мобилни възможности

От компанията посочват още, че над една трета от инсталираните в България над 83 хил. POS терминала вече могат да обслужват т.нар. безконтактни разплащания. Характерно за този тип транзакции е, че при тях плащането става само чрез доближаване на дебитната или кредитна карта до приемащото устройство, а за суми до 25 лв. не е нужно да се въвежда PIN код. Развитието на инфраструктурата за приемане на такива транзакции е ключов елемент за бъдещото въвеждане на мобилни разплащания както със смартфони, така и с различни аксесоари като часовници, гривни и т.н., обясняват от "Visa Европа". "Темповете на развитие, които наблюдаваме в България, са доста високи по отношение на безконтактните POS терминали, така че съм уверена, че това ще позволи развитието и на мобилни разплащания", посочва Берна Юлман, която е изпълнителен директор на компанията за Югоизточна Европа.

Броят на разплащателните карти Visa, издадени от български финансови институции, се е понижил леко през последната година, но употребата се активизира, като изхарчените с тях средства при търговци достигат 1.7 млрд. евро през миналата година. Това стана ясно при обявяването на годишните резултати на технологичната компания "Visa Европа" за финансовата 2015 г., която обхваща периода октомври 2014 г. – септември 2015 г. Дружеството отчете рекордно силна година както за глобалния си бизнес, така и за дейността си в България.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    krastitel avatar :-(
    krastitel

    Тези заедно с Мастър Кард и Суифт системата са едни от най-големите монополисти смукатели на пари от хората и препъни камък за развитието на по-ефективни и бързи електронни разплащания

  • 2
    bzm avatar :-|
    bzm

    Не им вярвам! Ни на тях ни на пластмасовите пари!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK