Потребителските кредити за смартфони се повишиха с 14%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Потребителските кредити за смартфони се повишиха с 14%

Потребителските кредити за смартфони се повишиха с 14%

Хората търсят двойно по-евтини апарати

5100 прочитания

© Анелия Николова


Търсенето на потребителски заем за закупуване на смартфони нараства с 14% на годишна база. По този начин мобилните апарати са вече почти толкова популярна стока за купуване с кредит, колкото и телевизорите, които отдавна оглавяват символичната класация. Това показва анализ на исканията за кредит, изготвен от небанковото кредитно дружество "БНП Париба лични финанси" за първата половина на 2016 г. Изследването включва 184 000 молби за закупуване на стока на изплащане, получени през първите шест месеца на годината. Над половината от тях са били насочени именно за 10-те най-популярни стоки.

Таблетите губят позиции

Смартфоните са най-желана стока за потребителите на възраст между 20 и 29 години, докато хората на възраст между 30 и 39 години най-често търсят на изплащане телевизори, обзавеждане за дома и бяла техника. Повишеното кандидатстване за финансиране на мобилен телефон е свързано с понижение в цената на най-популярния апарат. Оказва се, че ако през първата половина на миналата година средната цена, която потребителите са били склонни да платят за смартфон, е била около или малко над 1000 лв., през същия период на тази година търсенето се насочва към двойно по-евтини апарати. В същото време купуването на компютри и таблети на изплащане става все по-малко популярно, вероятно поради повишената функционалност на новите модели смартфони. Кандидатите за кредит за лаптоп са се свили с 26% на годишна база, а на таблети още повече – с 35%, поради което вече не са сред 10-те най-популярни за закупуване с потребителски кредит стоки.

Силен растеж на пазара

Небанковото кредитиране нарасна с 14% на годишна база към края на март месец тази година, показват данните на БНБ. Освен това общата сума на отпуснатите от сектора кредити възлиза на 2.3 млрд. лв. Най-значителен ръст отбелязват краткосрочните кредити с матуритет до 1 година. Техният обем нарасна до 420 млн. лв., което е с цели 32% повече в сравнение с края на март миналата година. Освен това сумата на необслужваните задължения се свиха с 9% за една година и вече представляват 20% от всички отпуснати заеми. За сравнение - преди година те имаха дял от 25% от общата отпусната сума.

Автор: Капитал

Търсенето на потребителски заем за закупуване на смартфони нараства с 14% на годишна база. По този начин мобилните апарати са вече почти толкова популярна стока за купуване с кредит, колкото и телевизорите, които отдавна оглавяват символичната класация. Това показва анализ на исканията за кредит, изготвен от небанковото кредитно дружество "БНП Париба лични финанси" за първата половина на 2016 г. Изследването включва 184 000 молби за закупуване на стока на изплащане, получени през първите шест месеца на годината. Над половината от тях са били насочени именно за 10-те най-популярни стоки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK